Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Dus een "veredelde" beldraad van 5m met aan beide zijden een rode tulp tussen mijn receiver en mijn sub, zal volgens jou goeie resultaten opleveren zonder hoorbaar verschil met een, in blister verpakte, "speciale" kabel?
    Heb ik dat gezegd ?
    Er staat gewoon dat voor huis tuin en keuken toepassingen dat afschermen niet zo nodig is en dat een degelijke kabel niet duur hoeft te zijn.

    En als je het echt wil weten : er is ooit een test gedaan met interlinks waarvan er 1 bestond uit een metalen kleerhanger : ze hebben er hem niet uitgehaald....

    Kabels voor professioneel gebruik zijn iets anders : die worden zowat dagelijks in en uitgetrokken, en daar zijn de afstanden meestal ook stukken groter. Maar voor thuis heb je geen duur prul nodig.

    Ik bestel mijn kabels gewoonlijk bij www.allekabels.be : zorgt voor heel snelle levering en behoorlijk goedkoop. En ja : die professionele dingen kosten er 48 €, een thuisversie 7 €...
    Als je het wil betalen : ga uw gang, maar die van 7€ zal thuis evengoed zijn ding doen...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      En als je het echt wil weten : er is ooit een test gedaan met interlinks waarvan er 1 bestond uit een metalen kleerhanger : ze hebben er hem niet uitgehaald....
      Kan ik best begrijpen dat dit mogelijk is, maar hebben ze er dan ook bi verteld dat er geen andere storende toestellen in de buurt aanwezig waren welke een invloed konden hebben?
      Doe dezelfde test eens waar wel storende elementen in de buurt zijn en zie dan welke kabel of kapstok het beste scoort.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Waf! Waf! Grrrrr...
        altijd zo bitsig...

        Waar ziet u dit?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

          Waar ziet u dit?
          Die zinsbouw van jou altijd jongen, die zinsbouw...
          Ze geeft me dikwijls het gevoel dat jij denkt dat, met uitzondering van jijzelf, iedereen een domme***** is...
          Dat is echt niet zo hoor...

          Comment


          • #20
            Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Die zinsbouw van jou altijd jongen, die zinsbouw...
            Ze geeft me dikwijls het gevoel dat jij denkt dat, met uitzondering van jijzelf, iedereen een domme***** is...
            Dat is echt niet zo hoor...
            Met een dergelijke reactie als deze ga ik dat nog "beginnen" denken ook.
            Hoe kun je mijn reactie trouwens persoonlijk gaan nemen als ik gewoon een "aanvulling" deed op uw reactie waar ik eigenlijk al wat "ironie" in verwerkt zag? (Zelfde soort zinsbouw trouwens)
            Ik bekritiseer toch niemand ... is gewoon een reactie als een ander.

            Of moet men dan een uitspraak als "Er zijn er die beweren dat ze verschil kunnen horen tussen verschillende luidsprekerkabels ..." dan ook als een "aanval" gaan interpreteren tegenover de mensen die daarvan wel overtuigd zijn?
            Zo kunt ge op den duur in alles iets slecht gaan zien ... als men daar ook al mee bezig moet zijn.

            Denk wat positiever en sta er even bij stil dat getypte tekst altijd serieuzer overkomt (beknopter) dan in een gesprek en dat sommigen ook eens even "snel" een reactie posten als ze even 5 minuten pauze nemen (geen tijd voor veel tralala).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

              Buiten de vraagstelling van de TS om die ik adviseer een goedkope RCA aan te kopen voor zijn doeleinden...

              Waarschuwing: [Audio Bashing Topic]

              Op welke manier zijn onze medeforumgenoten nu gebaat met extreme uitvergrotingen van marketing excessen van deze minstens even leuke hobby als fotografie? En waarom moet er telkens weer verdoken reclame in opduiken?

              Koop met gezond verstand met de juiste verhoudingen binnen een bepaald budget, geniet er van, leef en laat leven

              Comment


              • #22
                Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                Voor echt goed geluid zou ik toch kiezen voor Nordostkables ipv zelf wat in elkaar te draaien. De valhalla is echt goed, de Odin 2 schijnt nog rijker te zijn maar deze heb ik zelf nog niet gehoord:
                Prijslijst: http://www.hifinesse.nl/new/img/uploads/Nordost2-16.pdf
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                  [QUOTE=jhoub;4457530]Voor echt goed geluid zou ik toch kiezen voor Nordostkables ipv zelf wat in elkaar te draaien. De valhalla is echt goed, de Odin 2 schijnt nog rijker te zijn maar deze heb ik zelf nog niet gehoord:
                  Prijslijst: [url]http://www.hifinesse.nl/new/img/uploads/Nordost2

                  Heel grappig...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                    Hahaha!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                      Ik moet een afstand van 8m overbruggen. Liefst met een witte kabel, omdat die het beste opgaat in zijn omgeving. Alléén...opgemaakt vind je die niet in de handel.
                      Nu ben ik dus op zoek naar een alternatieve witte kabel die het ook goed doet...
                      Iemand?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                        https://www.hifiklubben.nl/kabels/luidspreker-kabel/ hier koop je witte kabels per meter.
                        Voor 8 meter zou ik toch minstens 14gauge nemen. (vb https://www.hifiklubben.nl/kabels/lu...dsprekerkabel/)
                        https://www.hifiklubben.nl/kabels/speaker-plugs/ enkele banaplugs of spades afhankelijk van je versterker/speakers. Je kan ook vragen of ze de connectoren reeds monteren.
                        Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                          Voor echt goed geluid zou ik toch kiezen voor Nordostkables ipv zelf wat in elkaar te draaien. De valhalla is echt goed, de Odin 2 schijnt nog rijker te zijn maar deze heb ik zelf nog niet gehoord:
                          Prijslijst: http://www.hifinesse.nl/new/img/uploads/Nordost2-16.pdf
                          Merci voor je uiterst zinvolle bijdrage Je zou de stelregel "kostprijs kabel maximaal 10% van de totale set" onderhand ook al wel moeten kennen, niet?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            Ik moet een afstand van 8m overbruggen. Liefst met een witte kabel, omdat die het beste opgaat in zijn omgeving. Alléén...opgemaakt vind je die niet in de handel.
                            Nu ben ik dus op zoek naar een alternatieve witte kabel die het ook goed doet...
                            Iemand?
                            Je had het toch nog steeds over signaalkabel met tulpstekkers (RCA)?
                            Tulp 2RCA (m) - Tulp 2RCA (m), signaaltype: analoog stereo audio > analoog stereo audio , rechte connectoren, kabel: rond (standaard), aders: niet bekend
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Merci voor je uiterst zinvolle bijdrage Je zou de stelregel "kostprijs kabel maximaal 10% van de totale set" onderhand ook al wel moeten kennen, niet?
                              Uiteraard ken ik die regel, ik raad daarom ook aan om ineens een set KEF Muon of Wilson Audio Alexandria's te kopen. Klinken stukken beter dan Bose :-), zeker met die Nordost kabels.

                              Ontopic: Als je het inderdaad over RCA's van 8m heb mag je mijn linkjes negeren :-) Ik denk wel dat je opdezelfde site RCA van 8 meter kan vinden.
                              Flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gewone stroomkabel ipv RCA voor tjdelijke test. Mag dat?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Je had het toch nog steeds over signaalkabel met tulpstekkers (RCA)?
                                http://www.onlinekabelshop.nl/inline...acten-10-meter
                                Eigenlijk ben ik intussen een stapje verder VerSeg. Ik ken nu de plek voor de sub. Nu wil ik graag een witte kabel met tulpjes. Dan kan ik die mooi langs een witte plint camoufleren, snap je. Liefst zou ik dus nu een dunne, witte, éénaderige, afgeschermde kabel willen....
                                Maar ja, waar vind ik die? En bestaat die uberhaupt wel?

                                Comment

                                Working...
                                X