Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

    In de terminal:

    sudo chmod +w /Library/ColorSync/Profiles om schrijfrechten toe te voegen

    OF

    sudo chmod 777 /Library/ColorSync/Profiles om iedereen volledige toegang te geven
    --> 3 bits: 1e = read (100), 2e = write (010), 3e = execute (001)
    --> read en execute zijn voor directory altijd wel handig als je de inhoud wilt zien ==> is dus binair 101 of decimaal 5
    --> r, w, x als combinatie is dus 7
    --> 3 posities: 1e = self, 2e = group, 3e = others
    --> strikt genomen zou dus 755 moeten volstaan
    --> sudo vraagt om je paswoord

    Ik heb ooit na een upgrade het probleem gehad dat ik met mijn geldig paswoord niet meer kon inloggen. Sindsdien heb ik 2 "admin" accounts op mijn Mac. De 1e is gekoppeld aan iCloud en de 2e is een emergency admin.
    Als het echt niet lukt kan je dus proberen een extra admin aan te maken en het met die gebruiker proberen.

    Succes

    Comment


    • #17
      Re: Mac OS X 10.11.4 problemen: kan permissies niet veranderen ondanks admin rechten.

      Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
      In de terminal:

      sudo chmod +w /Library/ColorSync/Profiles om schrijfrechten toe te voegen

      OF

      sudo chmod 777 /Library/ColorSync/Profiles om iedereen volledige toegang te geven
      --> 3 bits: 1e = read (100), 2e = write (010), 3e = execute (001)
      --> read en execute zijn voor directory altijd wel handig als je de inhoud wilt zien ==> is dus binair 101 of decimaal 5
      --> r, w, x als combinatie is dus 7
      --> 3 posities: 1e = self, 2e = group, 3e = others
      --> strikt genomen zou dus 755 moeten volstaan
      --> sudo vraagt om je paswoord

      Ik heb ooit na een upgrade het probleem gehad dat ik met mijn geldig paswoord niet meer kon inloggen. Sindsdien heb ik 2 "admin" accounts op mijn Mac. De 1e is gekoppeld aan iCloud en de 2e is een emergency admin.
      Als het echt niet lukt kan je dus proberen een extra admin aan te maken en het met die gebruiker proberen.

      Succes
      Dag Gandalf,

      Dat had ik ook geprobeerd met chmod 777: lukte niet. Maar na de update naar 10.11.5 was het probleem verdwenen, was dus toch een bug in 10.11.4 bij mij.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment

      Working...
      X