Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs Diesel supreme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Diesel vs Diesel supreme

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Toch,ik had jaren geleden een tank van 1000 l met diesel voor de 300D, deze is éénmaal gevuld door een merkenloze leverancier en binnen de kortste keren had ik last van een soort "pingelgedrag" bij belasten, zodanig zelfs dat ik additief moest bijvoegen.
    Als ik vertrok op reis tankte ik vol en dan is het de hele tijd autostrade tot een eind in Zweden (1200 km). Ik schrijf iedere keer de liters en de km's op en de rijomstandigheden zijn zeer gelijkaardig, halverwege tank ik in Duitsland en vervolgens in Zweden. Het verbruik met "mijn diesel" lag een liter hoger.
    Sindsdien altijd laten vullen door een merkenverdeler, geen last meer gehad....
    Opslag in een eigen tank is nog nooit de beste optie geweest Paul, bovendien véél meer kans op vuil en condensatiewater.
    Het is zelfs zo dat je er tegenwoordig je garantie kan door verliezen bij de common rail systemen.
    Water is dikke kosten, en als je dan niet kan bewijzen waar je tankt heb je bij sommige merken miserie.
    Met een oude mazoutbak met lijnpomp is dat redelijk gemakkelijk op te lossen, weet jij even goed als ik.
    En als je denkt dat die merkpompen andere diesel gebruiken, kom dan maar een kijken in Roeselare wat daar op en af rijd. http://www.unitank.de/englisch/roselare.html

Comment

Wat verbruik betreft stelde ik twee keer vast dat bij mijn renault trafic, de eerste van 2003 de tweede van 2008 telkens na een zestigduizend km's het verbruik praktisch met een liter per honderd km zakte. Ik heb altijd de goedkoopste diesel in de buurt, nml die van de makro getankt.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Bedankt voor de reacties. Dus mijn verbruik hangt inderdaad af van verschillende factoren en is moeilijk te vergelijken met anderen. Mijn verbruik zal pas stabiel zijn na 5000 km en ik tank best de goedkoopste diesel dat is wat we vandaag geleerd hebben.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
        X