Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drukte richting kust.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Drukte richting kust.

Gisteren om 22u 10 vertrokken in Brussel. Aangekomen om 23u45 in De Panne. Nu zalig genieten op ons terraske met zicht op duinen. Natuurreservaat om de hoek en morgen een eendagstripje naar Audresselles. Wat kan leven toch mooi zijn. (En wat de Belgische kust betreft: alle Noord-Fransen komen naar hier en in Bray-Dune zit geen kat.)

Prettig en zonnig verlengd we.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Heel vroeg of heel laat vertrekken is op zonnige dagen de enige mogelijkheid om zonder al teveel files naar de zee te rijden (en terug naar huis).
      Als er mooi weer voorspeld is voor een weekend of een feestdag, dan zit je gegarandeerd ergens in de file als ja na 8 uur s'morgens van hieruit naar de kust vertrekt (Noorderkempen).
      Vroeger reed ik geregeld naar Oostduinkerke (familiebezoek), toen ik mijn motor nog had reed ik er zelfs in de winter op de motor naartoe omdat ik daardoor op verschillende "knelpunten" langs de file kon rijden.
      Ooit heb ik eens drie uur moeten aanschuiven op de Antwerpse ring (met de auto, toen had ik de motor al niet meer), en tijdens dat wachten was het thermostaatje van de elektrische ventilator van de radiator stuk gegaan.
      De enige oplossing om de motor niet heet te laten worden was de verwarming en de ruiten helemaal open zetten, en het was die dag al vrij warm.
      Daarna heb ik de drukke momenten altijd vermeden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        ....................................
        De enige oplossing om de motor niet heet te laten worden was de verwarming en de ruiten helemaal open zetten, en het was die dag al vrij warm.
        Daarna heb ik de drukke momenten altijd vermeden.
        Heb ooit zo op Kreta met een huurwagen twee volle dagen rondgereden.
        Ik weet niet wat het defect juist was, het kon blijkbaar niet zomaar hersteld worden, en pas op dag drie was er een vervangwagen (type zoals wij gehuurd hadden) beschikbaar.
        Het was dus snikheet buiten en nog iets snikheter binnen in de wagen.
        De duur/lengte van onze uitstappen hebben wij wel beperkt die dagen.
        Kregen er toen wel 2 extra dagen huurwagen gratis bij (Hertz ).

Comment

Iemand sloeg hier de nagel op de kop : onze kust is een waar schandaal, je moet dat maar eens zien vanop de ferryboot. Ik zit soms te denken : gelukkig zijn we ooit Frans-Vlaanderen kwijtgespeeld anders was het daar gegarandeerd ook van dat.
          Wij wonen op 20 km van Oostende maar het komt nog niet in mijn hoofd om naar onze kust te gaan, ik zou me daar dood vervelen.
          Dat wil niet zeggen dat ik de stadsmensen niet begrijp, maar wij zijn dan ook luxezwijnen : compleet in het groen, geen buren, geen drukke straat voor de deur, alleen een enorme partij bloeiende daslook en boshyacinten. Zelfs streetview is hier niet geweest :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Iemand sloeg hier de nagel op de kop : onze kust is een waar schandaal, je moet dat maar eens zien vanop de ferryboot. Ik zit soms te denken : gelukkig zijn we ooit Frans-Vlaanderen kwijtgespeeld anders was het daar gegarandeerd ook van dat.
            Wij wonen op 20 km van Oostende maar het komt nog niet in mijn hoofd om naar onze kust te gaan, ik zou me daar dood vervelen.
            Dat wil niet zeggen dat ik de stadsmensen niet begrijp, maar wij zijn dan ook luxezwijnen : compleet in het groen, geen buren, geen drukke straat voor de deur, alleen een enorme partij bloeiende daslook en boshyacinten. Zelfs streetview is hier niet geweest :-)
            Plus de omliggende varkenskoten... die moet je er dan ook bijnemen hé
            En bij jou liggen ze rondom rond, heb je dan geen last bij om het even van waar de wind komt ?

Comment

Alles is relatief Pol. Ik woon op een appartement in de stad (met zicht over heel zuid-brussel) en werk vanuit de stad. Maar in het weekend kom ik heel graag naar mijn appartement aan zee, midden de duinen en op enkele passen van het natuurreservaat. Op het strand richting Bray-Dunes is er geen dijk en kan je kilometers over het strand wandelen. Trouwens Bob Luiks houdt hier een macro en kustfotografie workshop.
              De kustlijn ziet er dan misschien lelijk uit, maar dat is hoofdzakelijk omdat zoveel mensen aan onze Belgische kust willen vertoeven. In het weekend zijn de Franse nummerplaten hier legio en die mensen weten wel waarom ze niet naar hun kust trekken.

En de stad heeft ook zijn voordelen: naar de winkel, de afhaal-griek, de bakker,... Ga ik te voet en heb ik geen auto nodig.

Als ieder maar gelukkig is. Prettig we en geniet van de zon.

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Alles is relatief Pol. Ik woon op een appartement in de stad (met zicht over heel zuid-brussel) en werk vanuit de stad. Maar in het weekend kom ik heel graag naar mijn appartement aan zee, midden de duinen en op enkele passen van het natuurreservaat. Op het strand richting Bray-Dunes is er geen dijk en kan je kilometers over het strand wandelen. Trouwens Bob Luiks houdt hier een macro en kustfotografie workshop.
                De kustlijn ziet er dan misschien lelijk uit, maar dat is hoofdzakelijk omdat zoveel mensen aan onze Belgische kust willen vertoeven. In het weekend zijn de Franse nummerplaten hier legio en die mensen weten wel waarom ze niet naar hun kust trekken.

En de stad heeft ook zijn voordelen: naar de winkel, de afhaal-griek, de bakker,... Ga ik te voet en heb ik geen auto nodig.

Als ieder maar gelukkig is. Prettig we en geniet van de zon.

Peter

Waarom is dat dan wel ???

Comment

Omdat ze hier op een terras kunnen zitten, lekker eten, gezellig kunnen shoppen, afwisseling van natuur en levendigheid.
                  Hoe dan ook: de Dynastielaan met gratis parking staat vol met wagens met Franse nummerplaat. 's Morgens komen ze toe en rond 17 uur vertrekken ze weer.

Peter
                  Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
                  Last edited by Heembeek; 6 mei 2016, 11:08.

Comment

Omdat ze hier op een terras kunnen zitten, lekker eten, gezellig kunnen shoppen, afwisseling van natuur en levendigheid.
                    Hoe dan ook: de Dynastielaan met gratis parking staat vol met wagens met Franse nummerplaat. 's Morgens komen ze toe en rond 17 uur vertrekken ze weer.

Peter
                    Ah, de Dynastielaan in De Panne..... roept heel oude herinneringen op.
                    De firma waar ik werkte heeft daar nog drie blokken appartementen gebouwd... waar is de tijd. Werf noemde toen "Dunepanne".
                    Er was veel te doen om het verkrijgen van de bouwvergunning, omdat het midden de duinen was en vlak naast of aan het natuurgebied grensde.
                    Als ik mij niet vergis werd er ook een zwembad aangelegd tussen de drie blokken op een soort esplanade... maar ik spreek van tientallen jaren geleden.
                    Misschien staan er nu reeds meer dan drie blokken, maar toen wij daar bouwden waren we de eerste.
                    Daar zit je waarschijnlijk nog rustig al denk ik dat de meeste Fransen die je daar ziet niet uit de Franse kustregio's komen maar eerder uit Lille en omstreken.

PS Net even op Google Earth gekeken en zie dat het daar nu ook al 'vol' staat, zelf huisjes of zo IN het natuurpark.... waar halen ze het om daar vergunningen voor af te leveren.
                    Last edited by Guest17; 6 mei 2016, 11:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Heel vroeg of heel laat vertrekken is op zonnige dagen de enige mogelijkheid om zonder al teveel files naar de zee te rijden (en terug naar huis).
                      Als er mooi weer voorspeld is voor een weekend of een feestdag, dan zit je gegarandeerd ergens in de file als ja na 8 uur s'morgens van hieruit naar de kust vertrekt (Noorderkempen).
                      Langs de andere kant ...
                      Als ik na 06u45 naar mijn werk vertrek, dan zet ik daar vaak ook meer dan een uur op.
                      Tussen 07u15 en 09u00 is dat regelmatig anderhalf uur en bij regen soms twee uur ... voor 25 km.
                      Als we dan (op minder drukke dagen) eens naar de kust rijden en er op anderhalf uur of zelfs twee uur geraken ... dan valt dat allemaal nog best mee.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ah, de Dynastielaan in De Panne..... roept heel oude herinneringen op.
                        De firma waar ik werkte heeft daar nog drie blokken appartementen gebouwd... waar is de tijd. Werf noemde toen "Dunepanne".
                        Er was veel te doen om het verkrijgen van de bouwvergunning, omdat het midden de duinen was en vlak naast of aan het natuurgebied grensde.
                        Als ik mij niet vergis werd er ook een zwembad aangelegd tussen de drie blokken op een soort esplanade... maar ik spreek van tientallen jaren geleden.
                        Misschien staan er nu reeds meer dan drie blokken, maar toen wij daar bouwden waren we de eerste.
                        Daar zit je waarschijnlijk nog rustig al denk ik dat de meeste Fransen die je daar ziet niet uit de Franse kustregio's komen maar eerder uit Lille en omstreken.

PS Net even op Google Earth gekeken en zie dat het daar nu ook al 'vol' staat, zelf huisjes of zo IN het natuurpark.... waar halen ze het om daar vergunningen voor af te leveren.
                        Nu worden er geen vergunningen meer gegeven. Ik heb hier zelfs nog twee gebouwen weten afbreken.
                        Maar wij zitten in een kleinschalig villa-appartement, met zicht op de duinen.

Met dit weer zalig genieten van een zeebriesje. De fles wijn is ontkurkt...

ps die Fransen moeten er dit we wel de plopsafiles bijnemen, maar toch staat alles hier weer vol.

Groetjes en geniet ervan.

peter

Comment

Nu worden er geen vergunningen meer gegeven. Ik heb hier zelfs nog twee gebouwen weten afbreken.
                          Maar wij zitten in een kleinschalig villa-appartement, met zicht op de duinen.

Met dit weer zalig genieten van een zeebriesje. De fles wijn is ontkurkt...

ps die Fransen moeten er dit we wel de plopsafiles bijnemen, maar toch staat alles hier weer vol.

Groetjes en geniet ervan.

peter

Ben slechts een klein beetje jaloers, want vanaf morgennamiddag doen wij hetzelfde maar dan op Corsica .

Comment

Geniet ervan.

Comment

Ook Pairi Daiza was gisteren druk bezet hoorde ik op het nieuws... wel 10km file tot aan de ingang.
                              Men heeft de toegang voor veel bezoekers moeten sluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Ook Pairi Daiza was gisteren druk bezet hoorde ik op het nieuws... wel 10km file tot aan de ingang.
                                Men heeft de toegang voor veel bezoekers moeten sluiten.
                                Tsja, men is het reeds dagen aan het vragen van Pairi Daiza uit, om weg te blijven.
                                Maar wat doe je er aan als al die hardhorigen toch graag in de file staan....
                                File zou 50 km moeten zijn ipv 10, dan zouden ze de volgende keer misschien iets beter luisteren.
                                Het zal zondag ook weer de moeite zijn op de terugweg van de kust... files, dan ongevallen door de files, dan weer files door de ongevallen... maar ze hebben het er met duizenden voor over blijkbaar.
                                Ne mens zit soms raar in elkaar hé (allez sommigen toch), ofwel lopen er toch nog veel los .
                                Ipv blije gezichten maandag, zullen er veel met een lang (file)gezicht bijlopen vrees ik .

Comment

Working...
                                X