Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor EIZO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Monitor EIZO

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen (van 29 April geleden) nog steeds niks gehoord van Kamera-Express, de winkel waar indertijd het scherm is gekocht
    Eigenlijk toch wel schandalig de mentaliteit van die dozenschuivers tegenwoordig

    Ik heb dan maar op eigen initiatief deze week contact opgenomen met EIZO Belgium, de dag nadien kreeg ik al onmiddellijk een mailtje terug met een link hoe ik het scherm kon laten ophalen ter herstelling. Tevens werd er mij verteld dat er op mijn scherm 5jaar garantie zit en aangezien het 4,5 jaar oud is kon ik maar proberen dacht ik
    De link gevolgd en je komt uit bij een Duits Repair Center voor EIZO, daar heb ik een aanmelding gedaan.
    De dag nadien stond er al iemand aan de deur van UPS om het scherm te komen afhalen, kosten worden gedragen door EIZO Repair Center.
    Nu nog even afwachten of de herstelling ook gebeurt onder garantie maar voorlopig ziet het er goed uit.
    Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop

    grts
    Sieg
    Dat ziet er inderdaad een SUPER service uit van Eizo,
    hopelijk met een gunstige regeling voor U maar zij hebben
    hun naam hoog te houden hé Sieg, de concurrentie is groot tegenwoordig.
    Gr. Geert.

    Comment


    • #17
      Re: Monitor EIZO

      UPDATE !

      Vorige week woensdag (04 Mei) dus de monitor naar het EIZO Service Center in Duitsland verzonden, ik dacht toen ook met die komende feestdagen ....
      Vandaag UPS aan de deur, ik dacht ik heb niks besteld, waarschijnlijk iets voor de buren, dus niet
      Een grote doos met daarin mijn monitor, hmm amper één weekje weg ...

      De doos geopend en was blij verrast om dit te lezen ;



      Wat ik er kan van uitmaken is dat de sturing en het scherm vervangen is.
      Geen factuur of rekening in de doos
      Monitor aangesloten en gecontroleerd op aantal werkuren = 0 hr

      Wat een service zeg van EIZO op een monitor van 4,5 jaar oud
      Als het goed is mag/moet het ook gezegd en geschreven worden !!

      Gelukkig dat ikzelf het initiatief genomen heb om EIZO zelf te contacteren, want van de winkel waar ik de monitor heb aangekocht heb ik nog steeds geen reactie gekregen !
      Dus Kamera-Express, aan mij zullen jullie niks meer verkopen

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 11 mei 2016, 14:14.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Monitor EIZO

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        UPDATE !

        Vorige week woensdag (04 Mei) dus de monitor naar het EIZO Service Center in Duitsland verzonden, ik dacht toen ook met die komende feestdagen ....
        Vandaag UPS aan de deur, ik dacht ik heb niks besteld, waarschijnlijk iets voor de buren, dus niet
        Een grote doos met daarin mijn monitor, hmm amper één weekje weg ...

        De doos geopend en was blij verrast om dit te lezen ;



        Wat ik er kan van uitmaken is dat de sturing en het scherm vervangen is.
        Geen factuur of rekening in de doos
        Monitor aangesloten en gecontroleerd op aantal werkuren = 0 hr

        Wat een service zeg van EIZO op een monitor van 4,5 jaar oud
        Als het goed is mag/moet het ook gezegd en geschreven worden !!

        Gelukkig dat ikzelf het initiatief genomen heb om EIZO zelf te controleren, want van de winkel waar ik de monitor heb aangekocht heb ik nog steeds geen reactie gekregen !
        Dus Kamera-Express, aan mij zullen jullie niks meer verkopen

        grts
        Sieg
        Ja Man, van service gesproken.

        Comment


        • #19
          Re: Monitor EIZO

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Wat een service zeg van EIZO op een monitor van 4,5 jaar oud
          Als het goed is mag/moet het ook gezegd en geschreven worden !!
          Als er nog waarborg op zat, dan is dit "normaal".
          Een mens begint al tevreden te zijn wanneer hij krijgt waar hij recht op heeft.
          Maar toch wel heel goed.

          Gelukkig dat ikzelf het initiatief genomen heb om EIZO zelf te contacteren, want van de winkel waar ik de monitor heb aangekocht heb ik nog steeds geen reactie gekregen
          Is dat niet standaard zo dat je dergelijke garantie via de fabrikant moet aanvragen?
          Staat toch zo op hun site hoe je dit moet aanvragen.

          All you need to do is call our service hotline or send us your contact details with our contact form.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Monitor EIZO

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als er nog waarborg op zat, dan is dit "normaal".
            Een mens begint al tevreden te zijn wanneer hij krijgt waar hij recht op heeft.
            Maar toch wel heel goed.
            Dat de monitor hersteld wordt in garantie is normaal
            Maar dat ze er een compleet nieuw scherm hebben ingestoken is niet normaal, het zou genoeg geweest zijn om de sturing van de leds te vervangen
            Ik had er trouwens bij vermeld dat er ook een iets donkere vlek te zien was op de monitor, iemand anders die hier kwam zag dit absoluut niet, behalve ik ...
            En dat is dan ook de reden dat ze het scherm toch vervangen hebben

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Is dat niet standaard zo dat je dergelijke garantie via de fabrikant moet aanvragen?
            Staat toch zo op hun site hoe je dit moet aanvragen.
            Neen dat is zeker niet standaard zo, normaal gezien moet je de winkel contacteren waar je het materiaal hebt aangekocht.
            Als er iets mankeert aan je camera ga je toch ook niet rechtstreeks naar Canon, Nikon, Sony ....
            En die winkel moet je dan verder helpen en die kan je eventueel in verbinding stellen met de fabrikant indien ze het van zich willen afschuiven.
            Maar zoals gezegd heb ik nog steeds geen reactie gekregen van Kamera-Express, het enige wat ze me laten weten hebben is dat ze mijn factuur zullen opzoeken om te zien hoe het verder moet ... tjah ... ondertussen al meer dan een dikke week geleden

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Monitor EIZO

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Ik had er trouwens bij vermeld dat er ook een iets donkere vlek te zien was op de monitor, iemand anders die hier kwam zag dit absoluut niet, behalve ik ...
              Dus logisch dat ze het paneel vervangen hebben ... een donkere vlek is een fout en dus garantie.

              Neen dat is zeker niet standaard zo, normaal gezien moet je de winkel contacteren waar je het materiaal hebt aangekocht.
              Als er iets mankeert aan je camera ga je toch ook niet rechtstreeks naar Canon, Nikon, Sony ....
              En die winkel moet je dan verder helpen en die kan je eventueel in verbinding stellen met de fabrikant indien ze het van zich willen afschuiven.
              Dit is zeker niet zo voor alles.
              U geniet hier een "fabrieksgarantie" en die krijg je volgens de voorwaarden van de fabrikant.

              Bij bepaalde toestellen zal dat inhouden dat u naar de winkel terug kan, bij andere dat u de fabrikant, invoerder of hersteldienst moet contacteren.

              Soms kan/wil de winkel u hierbij helpen, maar meestal moet men dit zelf doen en dat is ook handig mits een afspraak gemaakt wordt.
              Vooral bij uitgebreide waarborgen (meer dan 2 jaar) trekt de winkel zich meestal terug.

              Hier is dit alvast zo vermeld in de garantievoorwaarden van de fabrikant voor TV, kookplaat, oven, vaatwasser, frigo, diepvriezer, PC scherm, PC, portable, boormachine, wasmachine, droogkast, ...

              Dat is al zeker meer dan 15 jaar dat ik dit als meest voorkomende manier van werken ken voor vele soorten apparaten wat betreft "fabrieksgarantie".

              Het klopt volledig dat wanneer u niet kan terugvallen op "fabrieksgarantie", de professionele eindverkoper tegenover particulieren moet instaan voor de wettelijke garantie.

              U merkt ook op de site van Eizo dat er vermeld staat dat om gebruik te maken van de "fabrieksgarantie", men als klant moet bellen of een formulier invullen.

              En wat uw voorbeeld van Canon betreft ... zelf dikke miserie gehad met een defect op 1 week voor het einde van de waarborg.
              Winkel heeft het 10 dagen laten liggen voor het toestel op te sturen en Canon heeft de garantie geweigerd.
              Weken discussie met winkel om van hun een tussenkomst te krijgen.
              Had ik zelf het defect kunnen melden bij Canon, dan was de registratiedatum zonder discussie in aanmerking genomen want voor de fabrikant geldt de datum dat zij ervan op de hoogte worden gesteld.

              Indien toch een technieker of koerier gestuurd wordt door de fabrikant, dan vind ik het prrsoonlijk zelfs veel eenvoudiger een formulier in te vullen of te bellen dan hiervoor naar de winkel te moeten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Monitor EIZO

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Als er iets mankeert aan je camera ga je toch ook niet rechtstreeks naar Canon, Nikon, Sony ....
                grts
                Sieg
                Even off topic Sieg, maar bij Procirep (Nikon hersteldienst in Brussel) maken ze er totaal geen probleem van
                dat je een toestel of objectieven persoonlijk binnen brengt, ik werd er meteen geholpen, en mocht zelfs mee in
                hun werkruimte voor een focustest van een 85mm F1.4 die moest bijgeregeld worden.

                Comment


                • #23
                  Re: Monitor EIZO

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dus logisch dat ze het paneel vervangen hebben ... een donkere vlek is een fout en dus garantie.

                  Dit is zeker niet zo voor alles.
                  U geniet hier een "fabrieksgarantie" en die krijg je volgens de voorwaarden van de fabrikant.

                  Bij bepaalde toestellen zal dat inhouden dat u naar de winkel terug kan, bij andere dat u de fabrikant, invoerder of hersteldienst moet contacteren.

                  Soms kan/wil de winkel u hierbij helpen, maar meestal moet men dit zelf doen en dat is ook handig mits een afspraak gemaakt wordt.
                  Vooral bij uitgebreide waarborgen (meer dan 2 jaar) trekt de winkel zich meestal terug.

                  Hier is dit alvast zo vermeld in de garantievoorwaarden van de fabrikant voor TV, kookplaat, oven, vaatwasser, frigo, diepvriezer, PC scherm, PC, portable, boormachine, wasmachine, droogkast, ...

                  Dat is al zeker meer dan 15 jaar dat ik dit als meest voorkomende manier van werken ken voor vele soorten apparaten wat betreft "fabrieksgarantie".

                  Het klopt volledig dat wanneer u niet kan terugvallen op "fabrieksgarantie", de professionele eindverkoper tegenover particulieren moet instaan voor de wettelijke garantie.

                  U merkt ook op de site van Eizo dat er vermeld staat dat om gebruik te maken van de "fabrieksgarantie", men als klant moet bellen of een formulier invullen.

                  En wat uw voorbeeld van Canon betreft ... zelf dikke miserie gehad met een defect op 1 week voor het einde van de waarborg.
                  Winkel heeft het 10 dagen laten liggen voor het toestel op te sturen en Canon heeft de garantie geweigerd.
                  Weken discussie met winkel om van hun een tussenkomst te krijgen.
                  Had ik zelf het defect kunnen melden bij Canon, dan was de registratiedatum zonder discussie in aanmerking genomen want voor de fabrikant geldt de datum dat zij ervan op de hoogte worden gesteld.

                  Indien toch een technieker of koerier gestuurd wordt door de fabrikant, dan vind ik het prrsoonlijk zelfs veel eenvoudiger een formulier in te vullen of te bellen dan hiervoor naar de winkel te moeten.
                  Ja Verseg je zal wel gelijk hebben, daarentegen heb ik al vele malen gehad dat iets onder garantie niet hersteld wordt omdat het zogezegd niet onder die bepaalde garantie valt.
                  Ik weet zeker dat ik met een ander scherm dit niet geregeld had gekregen, het zou wel te wijten geweest zijn aan slijtage na 4,5 jaar en 17.000 uren

                  Fabrieksgarantie ok, maar dan mag op z'n minst de winkel waar je het materiaal hebt aangekocht toch de moeite doen om je verder te contacteren of je tips te geven van hoe en wat er nu juist dient te gebeuren.
                  Kleine moeite lijkt me dat, alé 't is te zeggen ik zou dat toch wel doen, het is maar een hele kleine service naar de klant toe
                  Maar zoals gezegd heb ik verder nog steeds niks van hen gehoord, en nu zijn we toch bijna twee weken verder

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Monitor EIZO

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Fabrieksgarantie ok, maar dan mag op z'n minst de winkel waar je het materiaal hebt aangekocht toch de moeite doen om je verder te contacteren of je tips te geven van hoe en wat er nu juist dient te gebeuren.
                    Kleine moeite lijkt me dat, alé 't is te zeggen ik zou dat toch wel doen, het is maar een hele kleine service naar de klant toe
                    Maar zoals gezegd heb ik verder nog steeds niks van hen gehoord, en nu zijn we toch bijna twee weken verder

                    grts
                    Sieg
                    De winkel kan inderdaad ten minste antwoorden en u doorverwijzen in dergelijk geval.
                    Een antwoord is een minimum service dat men kan bieden.
                    Niet antwoorden staat gelijk aan "foert".
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X