Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou hier nu echt iemand inlopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zou hier nu echt iemand inlopen ?

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Wat dat adressen lekken betreft, moet je je eerste adres in je adressenbestand niet op 000000000 zetten of zoiets ?
    Ik zou niet weten waarom. Waarschijnlijk heb je het over een bepaald mailprogramma?
    Je hebt trouwens geen controle over je mailadres bij een correspondent.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

De meesten geraken op spamlijsten door de fout van hun beste vrienden.

Vrienden, kennissen, familie ... allemaal mensen die uw e-mailadres in hun contacten zitten hebben.

En als een van die behoort tot de groep dat denkt dat updates, antivirus, ... allemaal overbodige zever is, dan zorgen zij er wel voor dat jij tijdig spam ontvangt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

op de 10 gevallen die ik hier binnen krijg , maak ik er 9 met : starten in safe modus, de pc , een week of 2 terug zetten .. en het is al opgelost. Voor alle zekerheid nog eens ne scan doen, maar dat blijkt niet nodig in 9 van die 10 gevallen.
        het 10de geval : c schijf eruit, in een andere pc, en ne virus scan en het is klaar. tot hiertoe ( hout vasthouden ) altijd al gemaakt gekregen in de oorspronkelijke staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Hoe komt het dat de één dergelijke rommel binnen krijgt en de ander niet ????
          Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik dergelijke zaken niet binnen krijg, maar tot op heden kreeg ik nog nooit enig malafide bericht van een bank of andere.
          Ben ik dan zo'n braaf manneke achter de PC, of zijn al die andere stout .
          Of is er een andere reden ?
          Ik vraag me dat ook af. Op al die jaren heb ik enkel enkele van die mails binnengekregen een jaar of 2 geleden. De meeste zogezegd van ING (die er geen bal mee aanvangen als je naar hun meldpunt stuurt), enkele dat ik in de UK een Samsung tv gewonnen had (die reageren dus wel dadelijk), zelfs een jobaanbieding (Ricoh UK) en een paar van jongedames uit het oostblok die wouden kennismaken. Al bijeen kan ik ze op 2 handen tellen op een jaar of 20.

Ik vraag me soms af of het de provider niet is die de meeste onderschept. Ben wel een beetje paranoia maar toch niet helemaal, ik geef bvb mijn dagdagelijkse email op voor forums. Ook op verkoopssites doe ik dat. Reclame dat is iets anders, maar eigenlijk ongevaarlijk tenzij je gemakkelijk beïnvloedbaar bent.

Comment

die rommel krijg je alleen binnen als je email adres op meerdere sites staat. zo heb ik bv. ne regel aangemaakt dat alles wat op Pandora eindigt in een aparte map moet ( Pandora is al ??? niet meer in gebruik : is telenet geworden ) maar vroeger heb ik veel wedstrijden , en mailing naar clubs enzo gedaan... : en die blijven nu Pandora"en. Terwijl ik dat nu niet meer doe, de post.. dat was bij mij den ergste ( en daar ben ik nog niet eens bij ) ik ben er zeker van dat sommige lijsten, verder worden verkocht.
            Soms, als ik iets wil, maar achteraf gene reclame meer , dan vul ik een "email alias in die ik elke ... om de zoveel tijd.... schrap, en nen andere aanmaak : wreed gemakkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ik vraag me soms af of het de provider niet is die de meeste onderschept.
              Uiteraard. De meeste spam wordt reeds door de providers gefilterd. Daarom dat er veel denken dat ze geen of weinig spam krijgen.
              Bij mij komt er in mijn "echte" mailbox ook zeer weinig spam. Het grootste deel zit in mijn spambox (spamassassin draait op mijn hosting) en in mijn catchall box (onbestaande adressen).
              De catchall is vooral interessant als ik weer eenmalig een adres nodig heb om iets te activeren dan komt dat niet in mijn gewone mailboxen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Working...
              X