Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surfen in het buitenland...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Surfen in het buitenland...

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Maar die éne met een M kost wel 0.067 € in het buitenland (https://vikingco.com/nl/mobile-vikin...ndles/roaming/) en bij de ander 0.058 € (14,52/250, https://www.mobistar.be/nl/opties-en...aming-internet)
    Klopt, maar o.a. MV is zijn roaming formules aan het afbouwen, omdat de EU tarieven interessanter worden.

Maar ik wou er enkel op wijzen dat we blijkbaar binnenlands niet zo barslecht zitten als velen willen doen uitschijnen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Zoals ik al schreef, wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.
      Wat je, denk ik, over het hoofd ziet, is de nogal dikwijls abominabele "kwaliteit" van die aangeboden Wifi.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Klopt, maar o.a. MV is zijn roaming formules aan het afbouwen, omdat de EU tarieven interessanter worden.
        Ik wil geen polemiek starten, maar zowel P, M als B (heb ik ze allemaal?) gaan hun tarieven nog verder afbouwen. Tot waar is de vraag.
        Eigenlijk is het dikwijls zo dat een binnenlands gesprek/sms/surfeenheid duurder uitvalt dan de roaming equivalent, wat wel eens tot gevolg kan hebben dat we een buitenlands abonnement zouden kunnen nemen

Comment

Er ontgaat me misschien één en ander, maar wanneer je internet/wifi hebt in het hotel waar je verblijft of in je vakantiewoning, of nog een andere accommodatie, waarom heb je dan nog bijkomend internet nodig tijdens je vakantie in het buitenland ?
          Had ik mij ook reeds afgevraagd Ivan, tenzij Francis zijn toestel ook veel gebuikt in de auto bv. muziek streamen, gps functie enz.

Comment

Er ontgaat me misschien één en ander, maar wanneer je internet/wifi hebt in het hotel waar je verblijft of in je vakantiewoning, of nog een andere accommodatie, waarom heb je dan nog bijkomend internet nodig tijdens je vakantie in het buitenland ?
            Tenzij je gaat kamperen misschien, dat weet ik niet hoe campings tegenwoordig uitgerust zijn qua internet ?
            Zoals ik al schreef, wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.
            In ons geval, omdat er niet overal internet is. Onze trip van 4 weken door Tasmanie en een stuk van Victoria hadden we op een paar plaatsen van de 16 geen internet en zelfs geen GSM ontvangst. Het is dan handig om tijdens de dag op een plaats waar wel ontvangst is (soms zelfs maar 2G) even mail te checken. Aangezien we voor een paar geboekte zaken moesten herbevestigen was het toch prettig dat we de kans hadden om last minute afspraken te maken. We hadden dan nog regelmatig ontvangst met Telstra waar de Vodafone abonnees "no service" hadden.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

In de meeste hotels is wifi tergend traag en/of onderbreekt voortdurend. Om nog te zwijgen van de veiligheid van zo'n publieke hotspot waar het veel gemakkelijker is om iemands tablet/smartphone te hacken dan wanneer diezelfde tablet/smartphone via (hopelijk) 4G is verbonden. Bovendien moet je in de lobby blijven en is het bereik ook erg beperkt. En het is ook nog eens niet altijd gratis.
              Wel hebben sommige hotels zoiets als "VIP rooms" (uiteraard verbonden met een "VIP verblijf") waar de wifi beter is en meestal begrepen in de prijs.
              Op Tenerife heb je ook veel bars en winkels waar je "vrij" mag surfen mits je iets koopt of verbruikt, maar dat is beperkt in tijd (30 minuten bijv) en lijdt aan dezelfde beperkingen in kwaliteit.
              De meeste roaming pakketten zijn voldoende om te emailen, het nieuws te volgen en wat te facebooken of zo, maar een grootverbruiker als onze Francis - 9GB op 2 weken - betaalt zich dan toch blauw.

Comment

Wij hadden voor onze 15 daagse reis door zuid afrika een sim kaartje gekocht bij http://www.b4igo.travel/prepaid-star...y/38-data.html

2Gb voor iets van een 25 euro. Daarna t er plaatse nog 1 Gb bijgekocht in een supermarkt. Gekozen voor enkel data. Voordeel is dat je dan wel een nummer hebt waar waar het thuisfront je kan op bereiken maar je zelf niet mee kan bellen. Daar gebruikten we dan skype voor, heb daar vorig jaar 10 euro opgezet en daar kan je uren mee bellen naar vaste nummers of gsm nummers. Gebruiken we steeds als we op reis zijn.

Ik zou dus verder doen zoals je al deed, een sim kaartje ter plaatse aanschaffen maar dan alleen met data.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Er ontgaat me misschien één en ander, maar wanneer je internet/wifi hebt in het hotel waar je verblijft of in je vakantiewoning, of nog een andere accommodatie, waarom heb je dan nog bijkomend internet nodig tijdens je vakantie in het buitenland ? Tenzij je gaat kamperen misschien, dat weet ik niet hoe campings tegenwoordig uitgerust zijn qua internet ? Zoals ik al schreef, wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik weet niet wat.
                  De WiFi in het hotel is echt erbarmelijk en ook beperkt tot enkel de lobby.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Zowat alle hotels, die naam waardig, zijn er volop mee bezig. Zij lezen ook mee in Tripadvisor (en andere) hé.
                    Wanneer er honderden klachten gepubliceerd worden over hun slechte wifi zullen ze wel alles in het werk stellen om die te verbeteren, want iedereen kijkt toch eens op Tripadvisor voor je een hotel boekt niet. Allez, dat doen wij toch.
                    Wij waren drie keer in hetzelfde hotel op La Palma : december, januari en maart en het was elke keer beter, zodat we de laatste keer in maart helemaal geen klagen meer hadden.

Van de eigenaar van de vakantie woning waar wij in september naar toe trekken, kregen wij volgende foto's doorgestuurd na mijn vraag of er nu nog steeds geen internet was in de vakantiewoning (wij waren er de laatste keer in 2012).

Als inspanning, om internet in een vakantiewoning te brengen, kan dit toch wel tellen hé .

Comment

Da's inderdaad straf.....lucky you...
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Da's inderdaad straf.....lucky you...
                        Naar kwaliteit/snelheid van die verbinding weten we natuurlijk nog niks.
                        Hij laat gewoon over z'n privé terrein een kabel leggen van zijn woning naar de vakantiewoning.
                        Ik ken daar niks van, maar een slechte verbinding zal dat dan wel niet zijn zeker (?).

Comment

Akkoord Francis, maar 9 GB download op een vakantie is ook wel wat hé, bij mij ligt dat ding gewoon af tijdens de dag
                          s'avonds een uurtje wat foto's delen en mijn madam tien minuten Facetime of Skypen en dat is het.

Comment

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Scarlet is een Proximus "dochter". Even navragen misschien?
                            Last edited by nabi; 27 april 2016, 12:58.

Comment

Vooral deze kant hier:

Net links boven Tarifa.
                              Zou een fantastisch surfparadijs zijn.
                              Heel vaak wind. En wel veel fijn zand dat altijd waait.
                              Zou ook een van de plekken in Europa zijn met het meeste zelfmoordcijfers.

Er is me verteld dat je er ook gratis kan kamperen op het strand.

Comment

Ik heb dat gedeeld op de FB pagina van Telenet nabi, meteen een bericht dat er op 30 april nieuws wordt bekend gemaakt over nieuwe roamingskosten.

Roaming zakt dus vanaf 30 april naar 1/4 van de prijs.
                                Last edited by Guest42; 27 april 2016, 16:43.

Comment

Working...
                                X