Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De betere WiFi AC router

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De betere WiFi AC router

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, ik ben ook zo.
    En dat is nu net één van de redenen waarom ik meer en meer online koop.
    Als dat product me binnen de 2 weken niet overtuigd, inpakken en terug (bij Coolblue zonder vragen), maar eerlijk, dikwijls moet ik dat niet doen.
    Da's uiteraard een mogelijkheid. Eerst de WiFi ontvangst en Mbps in het hele huis in kaart brengen met de huidige router. Dan zo'n AC5300 tri-band monster in huis halen, deze oefening opnieuw doen om de reële winst te beoordelen en dan beslissen om 'm te houden of terug te zenden.

    Comment


    • #32
      Re: De betere WiFi AC router

      Bij routers is het heel belangrijk om de firmware up to date te houden. En hetzelfde geldt voor netwerkkaarten (de drivers dan).
      Ik gebruik de Bbox3 router van Proximus (wel de laatste versie ook uitgerust met AC).
      Omdat ik geen toestellen heb die voor de rest zijn uitgerust met een AC netwerkkaart, gebruik ik enkel de N-norm. Beneden haal ik effectieve snelheden tussen de 100 en 20 Mb/s, boven heb ik een Acces puntje geïnstalleerd (eigenlijk een TP-link reisroutertje) en dat werkt perfect.

      Hou er wel rekening mee dat AC niet zorgt voor een beter bereik : het nadeel van gebruik maken van een hogere frequentie is net dat. AC compenseert dat door meerdere kanalen te gebruiken, maar je mag daar ook niet alles van verwachten.

      Mijn hoofdnetwerk is nog altijd mijn bedrade kabels en die halen altijd 1 Gb/s. Voor mijn tablet of smartphone ben ik niet bijster geïnteresseerd of ik nu 10 Mb/s of 100 haal.

      Wat me wel opvalt : dat is de zwakke Wifi-handling van Apple toestellen. Ik heb een android LG tablet en een smartphone van Samsung (en enkele windows laptops, allemaal HP). Op plaatsen waar de dochter met haar Apple laptop en 5S smartphone het allang niet meer doen, heb ik met mijn android dingen helemaal geen problemen...
      Last edited by polleke_cgc; 12 april 2016, 11:56.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: De betere WiFi AC router

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Bij routers is het heel belangrijk om de firmware up to date te houden. En hetzelfde geldt voor netwerkkaarten (de drivers dan).
        Ik gebruik de Bbox3 router van Proximus (wel de laatste versie ook uitgerust met AC).
        Omdat ik geen toestellen heb die voor de rest zijn uitgerust met een AC netwerkkaart, gebruik ik enkel de N-norm. Beneden haal ik effectieve snelheden tussen de 100 en 20 Mb/s, boven heb ik een Acces puntje geïnstalleerd (eigenlijk een TP-link reisroutertje) en dat werkt perfect.

        ...

        .
        Interessant .. Ik heb mijn lokaal net niet veranderd bij de switch van bbox-2 naar bbox-3 (alhoewel die laatste schijnbaar veel betere WiFi heeft) omdat ik al jaar en dag ee TP-Link router als WiFi accesspoint gebruik voor mijn laptop. Voor korte bursts haalt die 180-300 Mbps en bij een transfert van een groot bestand ttz continue belasting zweeft die tussen 90 en 110 Mbps. de rest is ook bedraad op 1Gbps ... just FWIW

        PS de ganse zwik staat in een "gelijkvloerse" kelder omdat het leefnivo op +1 zit ... aardig wat beton tussenin.

        Comment


        • #34
          Re: De betere WiFi AC router

          Ik heb het anders gedaan. Ik heb een mini pc gekocht met 4 usb poorten en 2 bekabelde netwerkkaarten en daar een router van gemaakt. Wil ik in de toekomst zwaardere wifi of de opvolger van AC? Dan steek ik gewoon andere dongles. Ik kan verschillende lans en wifi netwerken opzetten zonder dat ik dure Layer 3 toestellen nodig heb en kan die nog laten dubbelen als fileserver, ftp server en een zooi andere dingen. Het ding kostte me in totaal een goeie 300 euro maar ik wil de router nog zien die al die functionaliteit heeft :-)
          Ik moet wel zeggen: daar is de eerste keer wat werk aan, maar dan heb je ook wat :-)
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #35
            Re: De betere WiFi AC router

            Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
            Ik heb het anders gedaan. Ik heb een mini pc gekocht met 4 usb poorten en 2 bekabelde netwerkkaarten en daar een router van gemaakt. Wil ik in de toekomst zwaardere wifi of de opvolger van AC? Dan steek ik gewoon andere dongles. Ik kan verschillende lans en wifi netwerken opzetten zonder dat ik dure Layer 3 toestellen nodig heb en kan die nog laten dubbelen als fileserver, ftp server en een zooi andere dingen. Het ding kostte me in totaal een goeie 300 euro maar ik wil de router nog zien die al die functionaliteit heeft :-)
            Ik moet wel zeggen: daar is de eerste keer wat werk aan, maar dan heb je ook wat :-)
            Respect voor je andere benadering, maar ik koop toch ook gewoon een nieuwe router wanneer AX verschijnt en mijn NAS blijft ook gewoon dezelfde dan. Vind bv nu maar eens een goedkoop AC3200 of AC5300 acces point

            Comment


            • #36
              Re: De betere WiFi AC router

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Bij routers is het heel belangrijk om de firmware up to date te houden. En hetzelfde geldt voor netwerkkaarten (de drivers dan).
              Ik gebruik de Bbox3 router van Proximus (wel de laatste versie ook uitgerust met AC).
              Omdat ik geen toestellen heb die voor de rest zijn uitgerust met een AC netwerkkaart, gebruik ik enkel de N-norm. Beneden haal ik effectieve snelheden tussen de 100 en 20 Mb/s, boven heb ik een Acces puntje geïnstalleerd (eigenlijk een TP-link reisroutertje) en dat werkt perfect.

              Hou er wel rekening mee dat AC niet zorgt voor een beter bereik : het nadeel van gebruik maken van een hogere frequentie is net dat. AC compenseert dat door meerdere kanalen te gebruiken, maar je mag daar ook niet alles van verwachten.

              Mijn hoofdnetwerk is nog altijd mijn bedrade kabels en die halen altijd 1 Gb/s. Voor mijn tablet of smartphone ben ik niet bijster geïnteresseerd of ik nu 10 Mb/s of 100 haal.

              Wat me wel opvalt : dat is de zwakke Wifi-handling van Apple toestellen. Ik heb een android LG tablet en een smartphone van Samsung (en enkele windows laptops, allemaal HP). Op plaatsen waar de dochter met haar Apple laptop en 5S smartphone het allang niet meer doen, heb ik met mijn android dingen helemaal geen problemen...
              Ieder heeft uiteraard zijn prioriteiten Mijn laptop (50MB/s) en smartphone hebben beiden AC en mijn hoofd PC ook via een USB3 adapter (30MB/s). De hoofd PC was eerst voorzien van kabel maar die liep zichtbaar langs de muur. Met de nieuwe positie van de router werd een nette bedrade aansluiting helemaal onmogelijk. Ik kan uiteraard nog steeds een rechtstreekse kabel leggen over de vloer wanneer ik backups doe en de maximale snelheid (90MB/s) nodig heb. Voor buiten op het terras is een solide 2.4GHz verbinding ook meer dan voldoende
              Last edited by frank207be; 13 april 2016, 16:46.

              Comment

              Working...
              X