Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk onkruid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk onkruid

Oorspronkelijk geplaatst door Opapol Bekijk bericht
    Hela, de olie, het beetje andere look, de geroosterde pijnboompitten, het snuifje zout en peper en de fijngemalen parmesan niet vergeten
    Jongens, de kruidolie komt me aan de lippen ... Wat nog allemaal en nu moet ik nog 6 uur wachten eer ik de keuken in kan ... 't zou moeten verboden worden over smakelijke dingen te babbelen zonder proeverei ...
    Doet me eraan denken dat ik ook nog daslook moet zoeken voor in de HOF. Heb vorige jaren massaal krokussen en paasblommekes en tulpen in de hof verstoken, maar ze zijn dom en ze laten zich allemaal grandioos zien. k' zou eigenlijk ook wel wat daslook kunnen verstoppen...
    He beind vorige jaar geprobeerd wat look te planten en die heeft het heel de winter heel goed uitgehouden. Eens opzoeken wanneer die eigenlijk mag verrooid worden voor consumptie.
    Ipv parmesan kan je ook mozarella gebruiken. De jongste geeft een mooi schril contrast (zurige en scherp) met de chemieopsomming bij Opapol. En stukje gedroogde tomaat erbij en laat ons gaan ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Jongens, de kruidolie komt me aan de lippen ... Wat nog allemaal en nu moet ik nog 6 uur wachten eer ik de keuken in kan ... 't zou moeten verboden worden over smakelijke dingen te babbelen zonder proeverei ...
      Doet me eraan denken dat ik ook nog daslook moet zoeken voor in de HOF. Heb vorige jaren massaal krokussen en paasblommekes en tulpen in de hof verstoken, maar ze zijn dom en ze laten zich allemaal grandioos zien. k' zou eigenlijk ook wel wat daslook kunnen verstoppen...
      He beind vorige jaar geprobeerd wat look te planten en die heeft het heel de winter heel goed uitgehouden. Eens opzoeken wanneer die eigenlijk mag verrooid worden voor consumptie.
      Ipv parmesan kan je ook mozarella gebruiken. De jongste geeft een mooi schril contrast (zurige en scherp) met de chemieopsomming bij Opapol. En stukje gedroogde tomaat erbij en laat ons gaan ...
      Heb ik ook al een aantal keren gedaan, maar ik krijg altijd van die mini lookbolletjes .
      Ik oogstte altijd wanneer het lof helemaal verdord was, net zoals bij de ajuin en de sjalot.
      Maar gezien de minimini opbrengst door het formaat van de knolletjes ben ik er maar mee gestopt.
      Succes ermee. Zou het ook te maken kunnen hebben het soort grond, hier bij ons is het heel lichte tot zandgrond welke heel rap uitdroogt als het een paar dagen niet regent, of als ik het niet zelf beregen.
      Misschien vereist look zwaardere/nattere grond. Alhoewel, in het zuiden waar het warmer/droger is groeit look tot dikke knollen... ik weet het niet.
      Zo zijn ook alle koolsoorten en ook knolselder bij ons enz aan de heel kleine kant.

Comment

Ter info :
        Bomen, bloemen en planten herkennen met je smartphone
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Look is nog iets anders dan daslook, de tweede trekt zijn plan bij tij en ontij.
          Daarjuist twee batches gemaakt van 2 keer 3/4 kilo, ene met pijnboompitten en ene met walnoten. Maar die hint met mozarella en die met de gedroogde tomaatjes ga ik zeker in dank uitproberen.
          Daslook genoeg hier.

Zojuist ontgast en zometeen gaan ze in de vacuummachine en in de vriezer, tenminste : deze die we niet kunnen weg geven :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Heb ik ook al een aantal keren gedaan, maar ik krijg altijd van die mini lookbolletjes .
            Ik oogstte altijd wanneer het lof helemaal verdord was, net zoals bij de ajuin en de sjalot.
            Maar gezien de minimini opbrengst door het formaat van de knolletjes ben ik er maar mee gestopt.
            Succes ermee. Zou het ook te maken kunnen hebben het soort grond, hier bij ons is het heel lichte tot zandgrond welke heel rap uitdroogt als het een paar dagen niet regent, of als ik het niet zelf beregen.
            Misschien vereist look zwaardere/nattere grond. Alhoewel, in het zuiden waar het warmer/droger is groeit look tot dikke knollen... ik weet het niet.
            Zo zijn ook alle koolsoorten en ook knolselder bij ons enz aan de heel kleine kant.
            Hetzelfde hier. Ik heb bepaalde soorten strijd al lang opgegeven.

Comment

Working...
            X