Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Thanks, die kan ik wel zien. ��
    maar op zich blijft het nietszeggend natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      maar op zich blijft het nietszeggend natuurlijk...
      Dat klopt inderdaad. 😆
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Voor je een nieuwe adapter bestelt zou je eerst moeten meten of de oude wel degelijk defect is (dat had VerSeg ook al vermeld), want het is ook mogelijk dat er iets anders mankeert aan dat apparaat.

Maar de adapter kan ook stuk gegaan zijn omdat er in het te voeden apparaat een defect is waardoor er meer stroom verbruikt wordt dan wat de adapter kan leveren.
        Als je in dat geval een nieuwe adapter koopt dan is het probleem nog niet opgelost.

Als je toevallig iemand kent die een regelbare gestabiliseerde voeding heeft (met ampèremeter + voltmeter), dan is het al een stuk gemakkelijker om te controleren of de fout in de adapter of in het apparaat zit.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Opgelet, adapter is 26V AC

Comment

Geen voltmeter of multimeter in bezit. Die 26V uitgang 't is ook zo'n heel fijn pinnetje/cylindertje vind ik, om beide contacten te kunnen meten zonder vals contact.

Maar uit jullie commentaren besluit ik dus dat die adapter niet persé hoeft kapot te gaan enkel en alleen omwille van permanent in het stopcontact te blijven zitten.
            Ik probeer eens bij een buur te rade te gaan voor een voltmeter maar als er iets aan de "rest" vh apparaat mocht zijn, zal dat toestel naar 't containerpark gaan denk ik.

Comment

Trouwens heel raar hoe jullie aan die foto van mij komen en hoe Verseg en Tonerider ook rare toestanden op hun scherm kregen . Ik had die op photobucket geupload en daarna als link proberen invoegen maar kreeg die hier niet in de voorbeeldtekst.

Had photobucket lang niet gebruikt maar het ging wel pokketraag en onderaan links op mijn scherm passeerde een massa links (uploads en wachten op ... diverse advertentie en tracking ****)

Comment

In Photobucket kunt ge uw mappen beveiligen. Zoniet kan iederen alles zien.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Trouwens heel raar hoe jullie aan die foto van mij komen en hoe Verseg en Tonerider ook rare toestanden op hun scherm kregen . Ik had die op photobucket geupload en daarna als link proberen invoegen maar kreeg die hier niet in de voorbeeldtekst.

Had photobucket lang niet gebruikt maar het ging wel pokketraag en onderaan links op mijn scherm passeerde een massa links (uploads en wachten op ... diverse advertentie en tracking ****)
                  zo raar is het niet. Zoals ik zei: ik heb 'met citaat gereageerd', dan krijg je de tekst die jij hebt staan en daar staat tussen img-tags een link naar de library en niet de foto zelf. (Bij sommige geeft dat een fout-melding icoon, bij anderen totaal niets) Die heb ik gekopieerd en dan van daaruit verder gezocht.

Photobucket geeft u gewoon de foute link mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Opgelet, adapter is 26V AC
                    Dat had ik niet opgemerkt, dan zit er alleen maar een transformator in dat blokje, en die zou als het goed is een beetje warm moeten aanvoelen als de primaire wikkeling nog in orde is (elke transfo wordt een beetje warm als die onder spanning staat).
                    Als die koud (omgevingstemperatuur) aanvoelt, dan is de adapter (transfo) waarschijnlijk defect (of is er een zekering door, maar dat heeft dan normaalgezien ook een oorzaak, een zekering brandt niet door zonder dat er daar een reden voor is).

Er staat toch spanning op het stopcontact?...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Een kabelbreuk kan ook nog. 😊
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Voltmeter gebruikt en de adapter/transfo doet zijn werk.
                        Rest mij eens een kijkje te nemen in het toestel (losgekomen kabeltjes misschien), dus hometrainer terug demonteren (zou sowieso nodig zijn om hem in stukken weer van de trap te krijgen als ie naar containerpark mag).

Comment

Working...
                        X