Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Zelfs de voedingsadapters van bekende (dure) merken worden wel eens vervangen (factory recall) omdat ze niet voldoende veilig zijn, denk dus nooit dat de voedingen/adapters die jij gebruikt wel 100% veilig zijn (99,999% misschien wel, maar je zal dan net de 0,001% in huis hebben die brand veroorzaakt...).
    En die 0,001% dat een probleem zou kunnen hebben waardoor daarvan nog eens 0,001% effectief brand veroorzaakt ... dan is dat tot nu toe altijd tijdens het laden geweest.
    Dus nooit meer iets laden?
    Of blijf je 24/24 naar je adaptor kijken als er iets aan hangt?
    Dan mag je nooit naar toilet tijdens het laden ... stel u voor dat er dan net brand uitbreekt.

    Risico's bestaan altijd ... maar als je te paranoia bent dan leef je niet meer normaal.
    Er worden dagelijks miljoenen auto"s teruggeroepen (ook zonder dat je het weet) omdat er 1 in de wereld "mogelijks" iets voor had.
    Toch blijft iedereen rijden.
    Net als de kans op een ongeval bestaat ... dan kunt ge ook thuis blijven.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

      Hey juppekes

      Hoe zit het dan met die stopcontacten met usb poorten ingebouwd?

      Ik ben van plan om tijdens de verbouwingen zulke te plaatsen.

      Het zullen er toch redelijk wat zijn want we zijn hier met zes, dus flink wat gsm's en tablets.
      Bootjes

      Comment


      • #18
        Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

        Juist hetzelfde. Dat is net zoals een voeding die altijd in steekt.

        Doen zou ik zeggen.

        Comment


        • #19
          Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

          Hoe zit het dan met die stopcontacten met usb poorten ingebouwd?

          Ik ben van plan om tijdens de verbouwingen zulke te plaatsen.

          Het zullen er toch redelijk wat zijn want we zijn hier met zes, dus flink wat gsm's en tablets.
          Als je zulke stopcontacten plaatst, dan zal je die na een tijdje toch moeten vervangen door andere, want USB-C wordt de nieuwe standaard voor zowat alle mogelijke verbindingen aan computers, tablets en smartphones:

          Maar er zullen dan wel kabeltjes te vinden zijn met aan 1 kant USB 3 en aan de andere kant USB-C (of een adaptertje) zodat je de USB poorten van die stopcontacten nog kan blijven gebruiken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je zulke stopcontacten plaatst, dan zal je die na een tijdje toch moeten vervangen door andere, want USB-C wordt de nieuwe standaard voor zowat alle mogelijke verbindingen aan computers, tablets en smartphones:
            Langs de kant van het toestel wel, maar langs de kant van de voeding niet specifiek.
            Zelfde met USB laders in de wagen, enkel langs 1 kant van het kabeltje zal een andere stekker komen te zitten.
            USB3 laders zijn toch ook identiek aan de USB 1 en 2?
            Enkel de stekker langs toestel kant is anders.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

              Zelf ook al een chinees ladertje gehad dat doorbrandde. Maar dit was tijdens het laden. Echt vertrouwen doe ik het toch ook niet.

              Zelfs 'premium' merken hebben al laders terug geroepen wegens brandgevaar.

              Zelf trek ik ze altijd uit.
              Langs de andere kant moet je niet te paranoia worden. Zelfs mijn 2jaar oude vaatwasser is ooit bijna in de fik gevlogen doordat er een elementje was doorgebrand (waarvan men eigenlijk weet dat het te zwak is wist de technieker te vertellen). Gelukkig was ik thuis.
              Dus om goed te zijn zou je niets in de pries mogen laten of zonder toezicht laten werken.

              Verder merk ik ook dat er toch verschil is in de dikte van de kabels van de opladers. Ik heb een LG gsm en tablet en de kabel voor de tablet is voelbaar dikker. En je merkt ook het verschil in laadtijd als ik de dunne gebruik voor de tablet.

              Of het uitmaakt dat je een te sterke of te zwakke lader gebruikt (of dus 1 lader voor al je toestellen) daar is men eigenlijk nog niet uit. De meeste toestellen hebben echter wel een soort van manager die het toestel gaat beschermen.

              Comment


              • #22
                Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

                Hoe zit het dan met die stopcontacten met usb poorten ingebouwd?

                Ik ben van plan om tijdens de verbouwingen zulke te plaatsen.

                Het zullen er toch redelijk wat zijn want we zijn hier met zes, dus flink wat gsm's en tablets.
                Idem als met een oplader die in het stopcontact zit : beetje continue stroomverbruik, 0.10, zal je niet armer van worden op jaarbasis en je helpt je arme leverancier om wat extra te verdienen want vele kleintjes maken 1 groot (en ook de overheid want die pikt ook haar graantjes mee). Doen dus.



                Dus herhaling :
                Dus voor de zekerheid: kan dat ( de adapter wordt niet warm, dus ik veronderstel van wel ? ) en verbruikt dat iets, als er niets aan hangt ? ( ik veronderstel van niet ....)
                Ja dat kan en ja dat verbruikt wel degelijk iets (ook al hangt er geen toestelletje aan om op te laden).

                Een apart opladertje kan je wel uit het stopcontact halen en dan is er zero verbruik, een ingebouwde usb lader kan je niet uitzetten en verbruikt dus 24/24, 7/7, 365/365 (per dag, per week, per jaar).

                Wel beter voor het milieu : geen overbodige opladers meer nodig. Er zijn al wat gsm merken die geen ladertje meer bijleveren (Motorola G bijvoorbeeld komt zonder ladertje, wel het kabeltje).
                Last edited by Empe; 29 maart 2016, 09:57.

                Comment


                • #23
                  Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                  Aansluitend op dit topic:
                  Onze hometrainer, na maanden "stilstand", geeft geen teken van leven meer. Het gaat over een Motion Ergometer (magnetische rem, display met allerlei instellingen en programma's), een 7-tal jaar geleden gekocht bij Aldi voor 200€.
                  Die maanden stilstand heeft al die tijd de stroomadapter in de stekker gezeten.

                  Moet ik aannemen dat die adapter stuk is?
                  Een nieuwe is te koop voor 30 € + 15€ verzendkosten (hier).

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    Moet ik aannemen dat die adapter stuk is?
                    Zonder iets uit te meten of te testen valt dat nog niet uit te maken ... kan evengoed het toestel zijn dat niet meer werkt.
                    Toevallig geen multimeter bij de hand om de spanning eens te meten?
                    Foto is niet zichtbaar.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Zonder iets uit te meten of te testen valt dat nog niet uit te maken ... kan evengoed het toestel zijn dat niet meer werkt.
                      Toevallig geen multimeter bij de hand om de spanning eens te meten?
                      Foto is niet zichtbaar.
                      Inderdaad, meten is weten, hier is de foto perfect zichtbaar hoor.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Inderdaad, meten is weten, hier is de foto perfect zichtbaar hoor.
                        De eerste foto is een gebroken link icoon.
                        De link naar de winkel werkt wel.
                        Zal wat te traag binnen komen zeker?
                        Zowel op PC als smartphone.
                        Soit, maakt niet uit. 😆
                        Last edited by VerSeg; 20 december 2016, 18:43.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De eerste foto is een gebroken link icoon.
                          De link naar de winkel werkt wel.
                          Zal wat te traag binnen komen zeker?
                          Zowel op PC als smartphone.
                          Soit, maakt niet uit. ��
                          ik zie zelfs geen gebroken link icoon, enkel de link naar de winkel.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            ik zie zelfs geen gebroken link icoon, enkel de link naar de winkel.
                            Zo dus:
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Zo dus:
                              mm, ik heb hem even geciteerd om te zien en hij maakt gewoon een link naar zijn library
                              vreemd genoeg is dit ook de link die ge krijgt om te delen als ge de foto selecteert, dus een fout van de website.

                              na enig prutsen: dit is zijn foto:

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mag/kan een stroomadaptertje in het stopcontact blijven zitten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                                na enig prutsen: dit is zijn foto:
                                Thanks, die kan ik wel zien. 😆
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X