Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop vraagje.....SSD schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop vraagje.....SSD schijf

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Je zou versteld staan wat die dingen produceren aan warmte. Ik heb er ook eentje ingebouwd in de Lenovo en ik kan je garanderen dat na een 10 minuten die SSD niet meer in je handen neemt. Hij is nu ongeveer 1 jaar in gebruik en de laptop draait van 'smorgens vroeg tot 's avonds laat.
    Het bespaart veel op de accu en idnien ze het energieverleis aan warmte nog kunnen verminderen ware het een mooie zaak. Teveel enrgie van de accu verdwijnt in hitte.

http://www.zdnet.com/article/power-h...er-than-disks/

Natuurlijk is dit ook afhankelijk wat er met de SSD gebeurt, hoe je ermee omgaat, type ...
    Dat gaat wel over high performance SSD's.
    De klassieke SSD's (zoals een Samsung 850 EVO) verbruikt amper iets : link....

Van die paar watt, en minder dan 0.05W idle zal zo'n SSD niet warm worden.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb er ook eentje ingebouwd in de Lenovo en ik kan je garanderen dat na een 10 minuten die SSD niet meer in je handen neemt. Hij is nu ongeveer 1 jaar in gebruik en de laptop draait van 'smorgens vroeg tot 's avonds laat.
      .../...

Natuurlijk is dit ook afhankelijk wat er met de SSD gebeurt, hoe je ermee omgaat, type ...
      Mijn PC staat dag en nacht aan en de temperatuur van mijn SSD is op dit moment 27°C of met andere woorden dezelfde temperatuur als in de PC.
      Die in mijn portable is lauw ... nooit geweten dat ik die niet meer kon vastnemen van de warmte.
      Refereren naar een artikel Written by Olin Coles Friday, 03 April 2009 is wel niet echt een referentie in de hardware-wereld.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Man kort van tenen ?
        Ik refereer inderdaad naar een ouder artiekel en het gaat snel in de elctronicawereld, bliksemsnel. Ik weet alleend at de ssd die in mijn laptop zit, schitterend presteerd, maar wel gloeiend heet wordt. En dat is geen referentie uit een oud verleden. Dat is vandaag nog zo.
        Maar soit, ik wou enkel dudien dat de kans bestaat dat de SSD warmer kan worden dan velen soms denken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Man kort van tenen ?
          Mag ik dan geen doodgewone reactie geven op uw bericht of zo?
          Van korte tenen gesproken.

Ik refereer inderdaad naar een ouder artiekel en het gaat snel in de elctronicawereld, bliksemsnel. Ik weet alleend at de ssd die in mijn laptop zit, schitterend presteerd, maar wel gloeiend heet wordt. En dat is geen referentie uit een oud verleden. Dat is vandaag nog zo.
          Maar soit, ik wou enkel dudien dat de kans bestaat dat de SSD warmer kan worden dan velen soms denken.
          Maar dan toch even rekening houdend met het oudere artikel waarnaar je verwijst ... die haalt een temperatuur aan van 29°C, is toch nog iets heel anders dan gloeiend heet zoals je aankaart.
          Geen problemen met de koeling van je toestel toevallig?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Wel even nakijken voor wat de warmteontwikkeling betreft.
            SSDkes produceren iets meer warmte dan een gewone HD.
            pardon ... ?

Comment

Wim, installeer eens "Speccy" van Piriform, 't is gratis, en ge kunt direct de temperaturen aflezen.
              Ik heb ook altijd gehoord, en gelezen, dat een SSD minder warmte ontwikkeld. Dan toch in een desktop. Van een laptop kan ik niet meespreken omdat Speccy niet geïnstalleerd is op de vrouw haar laptop.
              Maar SSD of HDD ik besteed altijd veel zorg aan de "airflow" in mijn kasten.
              Ik bespaar ook nooit op een deftige kast en heel deftige koelers en koelpasta.
              Last edited by Red Falcon; 21 maart 2016, 16:29.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Neen, niet direct probleem met koeling. De SSD zit nagenoeg op een metalen staaf die voor afkoeling zorgt ...
                Nu, het is wel zo'n heel kleine SSD (Mini SSD) van 1 TB en misschien ligt dat daar aan. Maar warm wordt hij, heel warm.
                Ik zal eens die soft proberen.
                Men kan dit nu geloven of niet, maar ik weet wel wat ik voel wanneer ik de trein afstap in na een trip van 30 minuten.
                (Laptop ligt dan op de benen). Maar, ik kan het alleen maar aanbevelen en heb er nog nimmer spijt van gehad en ik zou het direct opnieuw overdoen.
                Men heeft me wel verwittigd van de warmte-ontwikkeling (Lenovo aan wie ik de vraag stelde of het kon, hoe ik het moest doen, en welk type erin kon met een capaciteit van 1 TB).

Comment

(Laptop ligt dan op de benen).
                  Sluit je daarmee net de luchtstroom niet af voor de koeling?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Sluit je daarmee net de luchtstroom niet af voor de koeling?
                    Neen, want ventilatorkanaal zit zijdelings en aanzuig-gaatjes zijn niet bedekt. Het is wel zo'n ultra dunne laptop (Yoga). Misschien eigen aan het ontwerp. Ik maak me er wel geen kopzorgen om. Lenovo vertelde me dat er niets verkeerds was en is. EN ik heb niet te klagen over hun service, integendeel.

Comment

Laptop vraagje.....SSD schijf

Ondertussen mijn laptop eens omgedraaid en de achterkant bekeken, bleek daar een dekseltje te zitten met slechts 1 moertje, dus dat maar eens opengedraaid en verwachtte eigenlijk de batterij te zien maar dit kwam dus te voorschijn ....blijkbaar al plaats voorzien voor een extra SSD?

Last edited by Franciskine; 22 maart 2016, 16:41.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ja ! Dat is het !!! Fantastisch hé !
                        Nu allen zien dat hij niet te veel "waggelt". Bij Lenovo zitten ze nog in een lichte tray.
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ja ! Dat is het !!! Fantastisch hé !
                          Nu allen zien dat hij niet te veel "waggelt". Bij Lenovo zitten ze nog in een lichte tray.
                          Ondertussen enkele kanshebbers gevonden,ik hou het bij de 500GB versies : http://www.ssdcenter.be/category/208...326&9218=24275
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ondertussen weer wat meer onderzoek gedaan en deze komt er het voordeligste uit : https://www.afuture.nl/productview.p...ductID=3354818

De 1TB versie is inderdaad wel een stuk duurder.....

Sent from my iPad using Forum Runner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ondertussen mijn laptop eens omgedraaid en de achterkant bekeken, bleek daar een dekseltje te zitten met slechts 1 moertje, dus dat maar eens opengedraaid en verwachtte eigenlijk de batterij te zien maar dit kwam dus te voorschijn ....blijkbaar al plaats voorzien voor een extra SSD?
                              Zijn dat clips aan de zijkanten om us HD/SSD vast te houden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Zijn dat clips aan de zijkanten om us HD/SSD vast te houden ?
                                Ik ga morgen de klep er nog eens afhalen......

Comment

Working...
                                X