Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

Klopt, als de eerste remt, remt al de rest direct mee.
    En sinds de invoering van verplicht ABS in 1993 op vrachtwagens en opleggers in Europa is dat scharen vrijwel verleden tijd.

Comment

hoewel, en dit is maar 1 voorbeeld
      en het ging hier inderdaad over pinkers eigenlijk ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Je ziet duidelijk dat die trekker vooraan iets geraakt heeft...
        Daar helpt dan natuurlijk geen ESP of ABS meer tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Een beetje respect voor de slaven van de weg is misschien ook op zijn plaats.

Het is een hondenstiel, en heel de sector wordt gestigmatiseerd door een paar cowboys.
          Misschien wel wet regio gebonden want die paar cowboys is wel 80%.

Straf dat wie voor Colruyt rijdt wel bijna altijd de regeltjes kan volgen.
          Die haal je er zo uit, net als nog enkele bedrijven die blijkbaar fors hun chauffeurs opvolgen.

Hondenstiel of niet ... je kan daarom pinkers gebruiken, niet inhalen wanneer niet mag, wettelijke afstand houden, lading afdekken, niet veranderen van rijstrook als er iemand naast u zit, stoppen aan stop i.p.v. voorrzng op te eisen, ... en geen half uur naast een ander gaan rijden aan 0,05km/u sneller.

Ik weet het ... lang voertuig, veel uren en blabla bla ... reden te meer om het veilig te doen.
          Er zijn ook automobilisten die zo rijden, maar een tikje krijgen van een auto is nog iets anders dan van een vrachtwagen dat gewoon over u heen rijdt.

Veel respect voor die dat wel de verkeersregels volgen ... zo zijn er zeker, die hebben anders een even drukke dag.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Maar ik zou het ook fantastisch vinden moest er de mogelijkheid zijn om dat beeld te kunnen wegschrijven op een geheugenkaartje ook als je niet bij je auto bent, kan toch helemaal niet zo moeilijk zijn.
            Eigenlijk wel bizar dat je nog geen auto's kan vinden met ingebouwde dashcam ... deze camera's zouden er alvast goed voor kunnen gebruikt worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik zal hier niks meer in twijfel trekken, het zal voor "iedereen" heel wat makkelijker worden.
              Ik stel gewoon vast dat er hier een stelletje zitten die vinden dat men om een beetje van een auto te hebben, ipv een slechte auto ofte eerder een zwalpend bootje, je minstens 50.000 euro moet besteden aan je aankoop. Wel maakt dat maar eens wijs aan 95 % van onze bevolking... als het al niet meer is.
              Daarom hou ik het ook hier voor bekeken, dan kunnen jullie je tienduizenden-euro-discussies onder elkaar verder voeren.
              Ik doe daar niet meer aan mee. Het ga jullie goed .
              Een wagen van 30.000€ of zelfs minder heeft dat ook hoor.
              Straffe is dat het dan vaak standaard is op bepaalde afwerkingsniveau's en dat het bij heel dure wagens nog een optie is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Eigenlijk wel bizar dat je nog geen auto's kan vinden met ingebouwde dashcam ... deze camera's zouden er alvast goed voor kunnen gebruikt worden.
                Juist daarmee VerSeg, zoals ik zeg, kan toch niet zo moeilijk zijn om dat aan te passen, de camera's zijn er reeds, en een opslag systeem met een paar camera's
                zijn nu ook niet de grootverbruikers die je batterij plat trekken denk ik zo, zou zelfs gemakkelijk kunnen dat ze maar actief worden bij beweging rond de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik zal hier niks meer in twijfel trekken, het zal voor "iedereen" heel wat makkelijker worden.
                  Ik stel gewoon vast dat er hier een stelletje zitten die vinden dat men om een beetje van een auto te hebben, ipv een slechte auto ofte eerder een zwalpend bootje, je minstens 50.000 euro moet besteden aan je aankoop. Wel maakt dat maar eens wijs aan 95 % van onze bevolking... als het al niet meer is.
                  Daarom hou ik het ook hier voor bekeken, dan kunnen jullie je tienduizenden-euro-discussies onder elkaar verder voeren.
                  Ik doe daar niet meer aan mee. Het ga jullie goed .
                  Ik heb een lange reactie geplaatst en vervolgens weer geveegd.
                  Meer tijd ga ik er niet aan besteden, die tijd is voorbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Ik heb een lange reactie geplaatst en vervolgens weer geveegd.
                    Meer tijd ga ik er niet aan besteden, die tijd is voorbij.
                    Inderdaad verloren tijd, zoals zoveel tijd die we ganse dagen verliezen (in andermans ogen toch).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Daar heb ik vooraan en achteraan een 170° HD dashcam voor. Zij worden opgeladen als het contact aan staat en registreren nog 4 uur via de ingebouwde batterij op een 16Gb kaartje.
                      Mogen we weten welke dashcams het zijn?
                      Interessant die 4 uur extra.
                      Dan had ik vermoedelijk geweten welke vandaal 2 weken geleden mijn wagen bekrast heeft.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Het lijkt mij dat de meeste Belgen op hun private gesteld zijn en zodoende achtervolgers van zich af willen schudden. Ik zou in dat geval ook geen richting aangeven en gewoon in de auto op facebook melden waar ik heen ga. Je weet maar nooit.

Comment

Mogen we weten welke dashcams het zijn?
                          Interessant die 4 uur extra.
                          Dan had ik vermoedelijk geweten welke vandaal 2 weken geleden mijn wagen bekrast heeft.
                          Dit is mijn review van de maxxter action cam. Voor enkele testfotos: http://blackwoodtv.evlsolutions.be/review-van-de-maxxter-action-cam/nog meer testbeelden...

Hama zuignap-statief met balhoofd - Mini kogelstatief met zuignap en 360 graden draaibare kop voor digitale compact camera's en kleine camcorders.

Is eigenlijk bedoeld om op een helm of fietsstuur te bevestigen. Er zit dus geen zuignap bij voor bevestiging op de autoruit.
                          Had eerst een goedkope zuignap met kunststof scharnierpunten. Dit systeem was niet erg stabiel, en dan ben ik overgeschakeld naar de HAMA zuignappen met 360° kogelgewricht. Die zijn perfect.
                          Normaal moet je de camera laden via een USB poort. Daarvoor is er een kabeltje USB-mini naar USB bij.
                          Je moet ook zelf een kabeltje van 12V sigarettenaansteker-plug naar mini USB aanschaffen als je de camera als dashcam wil gebruiken.
                          De camera neemt op, zolang er 12V op het aanstekercontact staat. Als je de camera wilt laten opnemen als het contact af staat, dan moet je hem manueel starten. Dan neemt hij nog 4 uur op met de ingebouwde batterij.
                          P.S : in mijn auto schakelt de spanning op de sigarettenaansteker en de multimedia USB-aansluitingen uit, als je het sleutelcontact afzet.
                          Last edited by notex; 13 april 2016, 12:30.

Comment

Is dus eerder een action camera dat je als dashcam gebruikt, werkt natuurlijk ook om beelden op te nemen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Is dus eerder een action camera dat je als dashcam gebruikt, werkt natuurlijk ook om beelden op te nemen.
                              Dat klopt, maar 4 van deze speeltjes met daarbij nog eens 4 zuignappen en 4 aanstekerpluggen/mini USB kabeltjes + 2 2-weg splitters voor 12V, waren nog altijd goedkoper dan 1 kwaliteits-dashcam. Het beeld in HD is haarscherp op een 17" laptop.
                              Ik had eerst 4 camera's in 1 auto, maar nu veranderd naar 2 camera's per auto.

Comment

Het wordt met de dag erger. Op de R4 rond Gent moest ik vanmiddag rechts invoegen om een km verder de afrit te nemen. Helaas één langgerekte rij trucks en personenwagens allemaal bumperklevend. Dus pinkers aan en proberen invoegen tussen een personenwagen en een truck. Eerste concert van de trucker, want ja, hij zou eens eventjes zijn rempedaal moeten gebruiken. Daardoor even vertragen op de linkerstrook tot ik kon invoegen, onmiddellijk een tweede concert van de trucker die achter mij (bij regenweer op het linkerbaanvak !!!) aan het bumperkleven was en die waarempel ook efkes zijn rempedaal moest gaan zoeken.
                                Echt kamikaze toestanden. Als iedereen daar een BEETJE afstand houdt is er totaal niks aan de hand.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X