Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betekenis van diverse metaallagen in een inductiepan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betekenis van diverse metaallagen in een inductiepan ?

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Het verschil tussen goedkope en dure pannen is dadelijk merkbaar als je ze samen gebruikt, de dure types gaan veel sneller en gelijkmatiger opwarmen. Maar ook ná het koken is er een opmerkelijk verschil tussen de dure Demeyere en de (iets) goedkopere type van hetzelfde merk, met name in de vaatwasser. Bij de dure types hoef je niet meer na te drogen met een vaatdoek, die komen er droog uit. De sub-top modellen hebben holle handvatten en een andere rand in de deksels waardoor er steeds water blijft nadruppelen. Geen drama, hoogstens irritant, maar de extra prijs te overwegen imho.
    Helemaal mee eens, zou ook opteren voor gesloten handvatten (ev met extra prijs), want het nadruppelen van water uit de handvatten bij de goedkopere Demeyere pannen word hier ook als zeer irritant ervaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Wij hebben al redelijk wat pannen geprobeerd op inductie en zijn momenteel het meest content van de pannen van Ikea.
      Prijs/kwaliteit niet te kloppen op inductie.
      Wij hebben ook een aantal potten van Ikea (maar ook van Demeyere en Creuset). Die laatste zijn niet te kloppen (maar inderdaad duur). Wel uitkijken wanneer en waar je ze koopt : er zijn geregeld kortingen op deze merken...
      Bij Ikea neem je wel best hun duurste serie : is makkelijk herkenbaar omdat de bodem geen zichtbare rand heeft (wat hun goedkopere wel hebben).

Een goedkope pan (ik dacht van Brabantia) hebben we al buitengezwierd na 2 maanden : de warmteverdeling van dat ding was veel te slecht.

Inductie is inderdaad een prachtig systeem : is makkelijk heel nauwkeurig instelbaar, en het verbruik is lager dan bij de klassieke elektrische fornuizen.

Wij hebben een nieuwe inductiekookplaat van AEG (onlangs een volledig nieuwe keuken gezet). Moet jammergenoeg wel zeggen dat ik wat problemen heb met de betrouwbaarheid van AEG. In de keuken zitten 3 toestellen van Siemens (allemaal dik in orde : de vaatwas had een beschadigde plaat van tijdens het transport, maar daar kan Siemens niets aan doen. En daarnaast een oven en microgolf). Van AEG hebben we een kookplaat en een koelkast. Die laatste maakt behoorlijk wat lawaai, van de kookplaat heeft men de sensortoetsen al moeten vervangen... Is pertank geen goedkoop ding...
      Siemens (of Bosch : is technisch hetzelfde) zou ik dus toch voornemen op AEG...

Heb een hele tijd geleden ook een combioven van AEG gekocht die binnen de 3 maanden ook 2x hersteld en vervangen is geworden... Blijkbaar is het er dus niet op verbeterd.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Heb een hele tijd geleden ook een combioven van AEG gekocht die binnen de 3 maanden ook 2x hersteld en vervangen is geworden... Blijkbaar is het er dus niet op verbeterd.
        Hier een kookplaat en dampkap van AEG ... na 22 jaar de kookplaat vervangen door een inductie.
        Oude was niet stuk, maar er kwam sleet op.
        Dampkap werkt nog steeds.
        Is zoals met alles ook wat gekoppeld aan geluk hebben zeker?

Wat was het probleem met de sensortoetsen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Siemens (of Bosch : is technisch hetzelfde) zou ik dus toch voornemen op AEG...
          Ook AEG is net als Bosch van de Siemens groep Polleke, net als Wirpool van Philips is, dat is nog grotere rommel.
          Wil je beter, dan moet je naar Miele, duur, maar meestal toch degelijk, en van een andere klasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ook AEG is net als Bosch van de Siemens groep
            Van de Electrolux Group bedoel je?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

En Philips zijn huishoudapparaten aan de Whirlpool groep verkocht heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Van de Electrolux Group bedoel je?
                Je hebt gelijk VerSeg AEG is van de groep Electrolux.
                Maar al die merken werken voor 80% met dezelfde onderdelenlijsten, alleen Miele is hier het buitenbeentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  En Philips zijn huishoudapparaten aan de Whirlpool groep verkocht heeft...
                  Whirlpool is bij mijn weten eigenlijk nooit echt van Philips geweest Spanik.
                  Philips heeft eigenlijk nooit zelf witgoed gemaakt, maar had een samenwerkingscontract met
                  het Amerikaanse Whirlpool, een tijd lang hebben ze in Europa ook witgoed toestellen verkocht onder de naam Philips.
                  Maar deed hun naam weinig goed aan, buiten de microgolf ovens Space Cube dan.
                  Last edited by Guest42; 19 maart 2016, 22:49.

Comment

Dat de een duurdere/betere pan sneller opwarmt dan de andere op inductie is zever.
                    De beste pannen zijn meestal het zwaarste, en dus warmen ze iets trager op.

Het verschil kan zitten in de afwerking van de pan, en eventueel wat betere verdeling van de warmte, de rest is marketing.

Comment

AEG zit bij de Daimlergroep (yep : die van Mercedes). Ik weet niet of het er nu nog bij zit, maar rommel zou het niet mogen zijn. Veel geluk heb ik wel nog niet gehad met hun toestellen, hoewel mijn wasmachine het toch wel al 17 jaar volhoudt...
                      Met Bosch en Siemens heeft het niet veel te maken. Maar ook Miele bv. heeft mindere dingen. De koel/vriescombinatie van mijn zus was na 5 jaar op. Maar dat zijn ook gewoon rebrands (van Liebherr). Miele heeft behalve wasmachines niet zoveel te bieden, behalve veel te duur te zijn.

Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                      Groeten,

Polleke

Comment

Die mesthoop uitzoeken is een studie van lange duur. Weinig merken worden nog gemaakt door de firma's die we van vroeger onder die naam kennen.

Wat die lagen metaal betreft:
                        - sommige lagen dienen om de warmte efficiënt op te wekken (niet te goed electrisch geleidend)
                        - sommige lagen dienen om die warmte beter te verspreiden (goed warmtegeleidend)
                        - sommige lagen dienen voor de mechanische stevigheid (en onderhoudsvriendelijk te maken)
                        - sommige lagen dienen als technologische oplossing om 2 minder compatibele lagen toch aan elkaar te hechten
                        - en dan zijn er nog lagen die enkel voor marketing toegevoegd worden

Comment

Iemand al gehoord van Artausberg ?
                          Artame is Portugees en zou de hoofdgroep zijn waar Artausberg zou onder zitten.

Potten zien er zeer degelijk uit maar ik vind nergens info.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                          X