Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardnekkig wifi probleem telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hardnekkig wifi probleem telenet

Mordred

bij men ouders zijn de problemen nu ongeveer een 4 weken aan de gang, bij u ?
    welk type modem heb jij ? serienummer etc, misschien een probleem dergelijke modems, of na een upgrade van hun ...

Comment

Misschien handig om op userbase jullie problemen eens voor te leggen.
      Daar zul je meer hulp vinden dan hier.
      ( Toch voor dit probleem )

Comment

Probleem dook eerst op kleine 2jaar geleden toen we van de fifa online servers werden gesmeten op ps3 toen nog....
        Ik hou je op de hoogte van men telenet avonturen !

Router is laatste model van telenet blijkbaar.
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Je kan ze ook contacteren via hun Facebook pagina. Daar reageren ze nogal snel op.

Vraag ze gewoon beleefd of je je router mag gaan inwisselen in een TN center. Ze kunnen die perfect voor configureren, en de installatie is een eitje.

Klein vraagje: heb je al nagekeken of het niet aan de voeding ligt? Herstart die modem zichzelf om de zoveel tijd (dat zouden ze moeten kunnen zien in de logs).

Comment

UPDATE !

Telenet langs geweest (wederom een vriendelijk persoon) voor plaatsen nieuwe modem, een witte.
            Deze avondwas er iemand ps4 aant gamen en iemand op de laptop bezig .............. geen enkele keer uit een server gesmeten !!
            Mijn oorspronkelijk idee hield dus stand, een fout met de modem zelf.

Nu was alles prima.............. totdat ik men smartphone opzette en ook een andere probeerde op men nieuwe WIFI.
            Pagina's laadden supertraag terwijl een speedtest perfecte resultaten gaf zowel op smartphone en laptop ........... lap nu weer dat.
            1e probeersel > wifi naam terug gesplitst in 2.4 en 5ghz, zodat ik perfect weet waarop ik zit.
            Probleem doet zich voor op beide banden.
            Wou al settings beginnen aanpassen , maar besloot toch eerst effe te surfen naar oplossing.
            Nu blijkt deze 'witte' bak van telenet een eigenaardig softwareprobleempje te hebben, telenet is hier blijkbaar
            vanop de hoogte en werken eraan.....
            Iemand gaf de suggestie om hem elke dag even uit te trekken, heb dit geprobeerd.
            Modem effe zonder stroom gezet.
            Probleem opgelost, alles razendsnel............ pagina's ,tests, alles in orde

Nu vraag ik me af of het ECHT zo moeilijk is een 100% werkend product te leveren ?!?!?

In ieder geval ben ik tot hiertoe tevreden over de huidige oplossing, jammer dat het zo lang moest duren voordat ze echt een modem vervangen
            die 'perfect' uit hun tests komen.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

En blijft het na een maand hetzelfde?

Welke modem heb je nu, is dat de docsics 3.0?

Zet je die nog altijd elke dag even uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En blijft het na een maand hetzelfde?

Welke modem heb je nu, is dat de docsics 3.0?

Zet je die nog altijd elke dag even uit?
                Idem probleem met telenet hier.
                Sinds dat ze vorig jaar de zwarte router zijn komen vervangen in een wit model heb ik constant problemen.
                Ik moet de router minstens een keer per week opnieuw opstarten.
                Zeker in het weekend is het internet heel traag en om de zoveel tijd is het onmogelijk om een verbinding te maken.
                Ik zie wel net werk maar geen internet.
                Bij contact met telenet zeggen ze dat ik de toestellen moet aansluiten met een kabel.
                Heb echter nog nooit geen ipad of smartphone gezien met een netwerkverbinding!

Comment

Heb je nog een tweede wifi router of access point in huis?

Comment

Working...
                  X