Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardnekkig wifi probleem telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hardnekkig wifi probleem telenet

Vrienden van mij hadden iets gelijkaardig met bovendien behoorlijk slechte connecties op korte afstand (4 meter van de router hadden ze maar 2 streepjes meer op tablet)
    Het was eerst ook allemaal geen waar maar na lang aandringen heeft Telenet een nieuw router gezet en alles was direct dik in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Vrienden van mij hadden iets gelijkaardig met bovendien behoorlijk slechte connecties op korte afstand (4 meter van de router hadden ze maar 2 streepjes meer op tablet)
      Het was eerst ook allemaal geen waar maar na lang aandringen heeft Telenet een nieuw router gezet en alles was direct dik in orde.
      Ik ben ervan overtuigd dat dat bij mij ook het probleem is, alhoewel ze zeggen van niet.
      Paar jaar geleden had ik dit probleem totaal niet en heb niks veranderd ondertussen.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Ik ben ervan overtuigd dat dat bij mij ook het probleem is, alhoewel ze zeggen van niet.
        Paar jaar geleden had ik dit probleem totaal niet en heb niks veranderd ondertussen.
        Dan zet je Telenet maar voor de keuze hé, ze zullen het wel oplossen.

Comment

Blijven bellen naar de helpdesk, en ook vragen naar de experts/2de lijn.

Stel dan aan die kerel voor dat je zelf je modem afkoppelt, en gaat omruilen in een Telenet center.
          Dat kost hen weinig moeite, en ze moeten zich niet verplaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Blijven bellen naar de helpdesk, en ook vragen naar de experts/2de lijn.
            Men gaat er dus van uit dat die technieker van Telenet dat ter plaatse geweest is verkeerd is, maar wie hier op een forum wat meeleest kan uitmaken dat het wel aan die router ligt?

Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook niet op afstand uitmaken wie gelijk heeft.

Maar de mogelijkheid bestaat ook dat het nog steeds aan de consument zijn materiaal ligt en daar heeft de provider weinig mee te maken.

Die modems kunnen zeker stuk gaan (eigen ervaring), maar ook andere hardware kan dat.

Als je ze zover krijgt om de modem te komen wisselen en ze kunnen bewijzen dat er ook maar iets niet OK is bij de klant, dan krijgt die wel een factuur.

Een conflicterend IP adres instellen is al genoeg.

Eerst zelf 100% zeker zijn is zeker aangeraden ... ook als is dat niet altijd evident.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Je hebt gelijk VerSeg. Wij kunnen op afstand geen exacte diagnose stellen.
              Maar als je zo een beetje tussen de lijntjes door gaat lezen en beetje kennis van zaken hebt dan gaat hier toch een sterk vermoeden dat de wifirouter rot is.

Comment

Onlangs een alarmsysteem gekocht? Een vriend van mij had dit gedaan en het alarmsysteem zette zelfs de buren zonder wifi...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Maar als je zo een beetje tussen de lijntjes door gaat lezen en beetje kennis van zaken hebt dan gaat hier toch een sterk vermoeden dat de wifirouter rot is.
                  Dat is één van de mogelijkheden, maar een configuratieprobleem of storing kan even goed.
                  Iets dat problemen geeft is niet altijd stuk, vaak ook gewoon ergens een verkeerde setting.

Men kan ook "eventueel" eens proberen om de firewall uit te zetten op die Telenet router ... bij wijze van test.
                  Desnoods eens een reset van alle instellingen.

Zijn er zaken met vast IP geconfigureerd of specifieke poort?
                  Vaak gedaan bij onder andere IP-camera's of NAS.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is één van de mogelijkheden, maar een configuratieprobleem of storing kan even goed.
                    Iets dat problemen geeft is niet altijd stuk, vaak ook gewoon ergens een verkeerde setting.

Men kan ook "eventueel" eens proberen om de firewall uit te zetten op die Telenet router ... bij wijze van test.
                    Desnoods eens een reset van alle instellingen.

Zijn er zaken met vast IP geconfigureerd of specifieke poort?
                    Vaak gedaan bij onder andere IP-camera's of NAS.

Firewall al meermaals geprobeerd.

Heb nieuwe kabel getrokken op de gevel op aanraden van telenet.
                    Oude kabel was nog een grijze en goed verduurd...
                    Vandaag aangekoppeld door technieker, trouwens een zeer vriendelijke mens.

Tot hiertoe geen problemen.
                    Hopelijk blijft dit zo.
                    Als dit niet zo zou zijn dan komen ze de modem vervangen.
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Firewall al meermaals geprobeerd.

Heb nieuwe kabel getrokken op de gevel op aanraden van telenet.
                      Oude kabel was nog een grijze en goed verduurd...
                      Vandaag aangekoppeld door technieker, trouwens een zeer vriendelijke mens.

Tot hiertoe geen problemen.
                      Hopelijk blijft dit zo.
                      Als dit niet zo zou zijn dan komen ze de modem vervangen.
                      pfff probleem niet weg
                      ben het verdomme BEU !
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

ja, plezant is anders.

Een paar vraagjes
                        Is het echt de wifi verbinding die overal weg valt?
                        Of kun je niet meer op internet?

De meeste telenet routers hebben ook een hotspot ingebouwd, wat gebeurt er als je daar mee verbind?

Mlap.

Comment

Is echt wifi verbinding die wegvalt.
                          Via homespot valt het ook weg.
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

Comment

En heb je het al bij andere telenet modems geprobeerd?

Dan kun je eventueel tegen telenet vertellen dat het daar geen probleem geeft,
                            en komen ze misschien uw modem vervangen.

Ik vermoed dat de laptop op windows draait?
                            Welke versie?

Als het windows is, dan kun je eens proberen op te starten in veilige modus met netwerkondersteuning.
                            Dit doe je door op F8 te drukken bij het opstarten van de computer,
                            Als je te snel drukt, kan het zijn dat je in het bootmenu van de bios terecht komt, dan reboot je gewoon (of je kiest de juiste bootdisk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              En heb je het al bij andere telenet modems geprobeerd?

Dan kun je eventueel tegen telenet vertellen dat het daar geen probleem geeft,
                              en komen ze misschien uw modem vervangen.

Ik vermoed dat de laptop op windows draait?
                              Welke versie?

Als het windows is, dan kun je eens proberen op te starten in veilige modus met netwerkondersteuning.
                              Dit doe je door op F8 te drukken bij het opstarten van de computer,
                              Als je te snel drukt, kan het zijn dat je in het bootmenu van de bios terecht komt, dan reboot je gewoon (of je kiest de juiste bootdisk)
                              Er is degelijk WEL iets veranderd door het vervangen van de oude kabel door een nieuwe......
                              het is nog pakke slechter geworden.
                              Nu krijg ik zelfs de symptonen ZONDER dat de laptop aanstaat.
                              Net nog een boel disconnecties gehad toen PS4 (met kabel) aanstond, een tablet op 5GHz (dus ook vaarwel 2.4ghz idee) verbinding had en mijn desktop
                              (met kabel in de router ook) aanstond....

Dus het 'enkel laptop' gegeven is dus raar maar waar ineens van de baan.
                              Dit versterkt dus duidelijk men 1e vermoeden dat er iets met die router moet zijn.
                              Morgen weer telefoontje naar telenet
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

Comment

heb een gelijkaardig onopgelost wifi probleem bij men ouders:

Operator: Telenet
                                Probleem: Wifi

het ssid signaal valt weg op de pc (wanneer hij verbonden is heb ik een perfect signaal), als de ssid wegvalt moet ik de modem herstarten of de draadlozenetwerkadapter her-installeren.
                                ik heb reeds het wifi kanaal veranderd naar 6 en naar 10 => probleem blijft hetzelfde
                                ik heb de ssid van naam veranderd => probleem blijft hetzelfde
                                wanneer ik de ssid uitzend van men smartphone en de pc daarop laat verbinden => valt de wifi niet weg, dus valt enkel weg op telenet modem
                                mijn smartphone blijft wel verbonden met de telenet modem

bizar probleem dus, lijkt of het probleem zich stelt op de computer maar ben daar niet 100% van overtuigd wanneer ik opzoekingswerk doe op google, vind verschillende topics terug met problemen wifi telenet !!
                                heb ook al naar de helpdesk gebeld, daar weten ze geen raad met men probleem.

iemand een idee ?

Comment

Working...
                                X