Hoi allen,
Heb nu sinds zeer lange tijd een hardnekkig wifi probleem met telenet.
Er is onlangs een technieker geweest die totaal geen problemen vond, die er dus wel zijn.
Na veel zoeken kwam ik erachter dat mijn laptop het 2.4ghz wifi signaal om 1 of andere reden stoort.
Dit is reeds 2jaar bezig en zorgt er voor dat mijn PS3 (toen) en PS4 nu van het online netwerk worden gesmeten.
Wat ik toen eerst probeerde is mijn PS van wifi te halen en te verbinden met een kabel.
Dit is nu nog het geval, PS4 is verbonden met een netwerkkabel en TOCH word je nog van online gesmeten als de laptop aanstaat.
De frequentie is zeer wisselvallig maar is ongeveer grofweg elk half uur.
Hetzelfde doet zich voor op mijn tablet op 2.4ghz die verliest ook online verbinding, mijn smartphone op 5ghz niet....
en het rare is dat de ps4 wel 2.4ghz is MAAR dus met kabel is verbonden...
Mijn pc die rechtstreeks met kabel in de telenet router zit stoort niet, waarna ik mijn laptop ook met kabel heb verbonden........ geen probleem !
Als ik de router reset dan is het probleem precies even weg... (dit kan ook maar een indruk zijn)
Wat ik dus reeds probeerde:
- laptop op 5ghz zetten .......... geen succes
- laptop op 2.4ghz zetten ........ geen succes
- laptop wired ............ wel succes
- toestellen op 5ghz worden NIET gestoord
- toestellen die op 2.4ghz zitten wel
- diverse kanalen voor men 2.4ghz signaal
- uren gepraat met EA sports en volgens hun en hun testen is er niks mis met het PS systeem
Kan het zijn dat:
- ondanks de kabel de PS blijft zoeken naar een 2.4ghz signaal ? ? ?
- mijn ethernetkaart van mijn laptop stuk is af en toe en dan enkel op 2.4ghz stoort ? ? ?
- de wifi module in de telenet router toch stuk aan het gaan is , desondanks alles volgens telenet wel prima werkt ? ? ?
Enig licht in de tunnel is welkom
Alvast bedankt !
Heb nu sinds zeer lange tijd een hardnekkig wifi probleem met telenet.
Er is onlangs een technieker geweest die totaal geen problemen vond, die er dus wel zijn.
Na veel zoeken kwam ik erachter dat mijn laptop het 2.4ghz wifi signaal om 1 of andere reden stoort.
Dit is reeds 2jaar bezig en zorgt er voor dat mijn PS3 (toen) en PS4 nu van het online netwerk worden gesmeten.
Wat ik toen eerst probeerde is mijn PS van wifi te halen en te verbinden met een kabel.
Dit is nu nog het geval, PS4 is verbonden met een netwerkkabel en TOCH word je nog van online gesmeten als de laptop aanstaat.
De frequentie is zeer wisselvallig maar is ongeveer grofweg elk half uur.
Hetzelfde doet zich voor op mijn tablet op 2.4ghz die verliest ook online verbinding, mijn smartphone op 5ghz niet....
en het rare is dat de ps4 wel 2.4ghz is MAAR dus met kabel is verbonden...
Mijn pc die rechtstreeks met kabel in de telenet router zit stoort niet, waarna ik mijn laptop ook met kabel heb verbonden........ geen probleem !
Als ik de router reset dan is het probleem precies even weg... (dit kan ook maar een indruk zijn)
Wat ik dus reeds probeerde:
- laptop op 5ghz zetten .......... geen succes
- laptop op 2.4ghz zetten ........ geen succes
- laptop wired ............ wel succes
- toestellen op 5ghz worden NIET gestoord
- toestellen die op 2.4ghz zitten wel
- diverse kanalen voor men 2.4ghz signaal
- uren gepraat met EA sports en volgens hun en hun testen is er niks mis met het PS systeem
Kan het zijn dat:
- ondanks de kabel de PS blijft zoeken naar een 2.4ghz signaal ? ? ?
- mijn ethernetkaart van mijn laptop stuk is af en toe en dan enkel op 2.4ghz stoort ? ? ?
- de wifi module in de telenet router toch stuk aan het gaan is , desondanks alles volgens telenet wel prima werkt ? ? ?
Enig licht in de tunnel is welkom
Alvast bedankt !
Comment