Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

michelin banden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: michelin banden

Zonlicht is inderdaad een killer voor banden.

En ik zou inderdaad nooit echt vertrouwen op de technische controle om zekerheid te hebben over veiligheid. Die controle is vastgelegd en zeer beperkt.
    Remkracht wordt ook niet echt gemeten, enkel het verschil tussen links en recht.
    Beide kanten staal op staal, en je hebt een goede kans om door de TC te geraken (zolang het niet te veel lawaai maakt).

Comment

Het is op de TC dat ze dat gezien hebben, een opmerking voor gekregen. De binnenkant (niet het binnenste) van die banden zien toch haast nooit zonlicht ?
      Last edited by toerist; 24 februari 2016, 11:57.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Proficiat, je bent één van de eerste waar ze eens deftig naar de banden kijken.

Dan zou ik er toch maar nieuwe op leggen, op banden bespaar je niet...

En eerlijk, zelfs als banden niet versleten zijn, na een jaar of 5 gooi ik die er (op mijn privéwagen) toch af, en steek ik nieuwe.
        Een oude band wordt harder, en zal op nat wegdek behoorlijk wat grip verliezen.

Comment

Zomerbanden gaan een 6-tal jaar mee, winterbanden een 4 jaar (dat zijn de richtwaarden).
          Je kan ze langer gebruiken, maar eigenlijk is dat niet bijster verstandig.
          Mijn achterbanden (zomerbanden) heb ik 8 jaar laten liggen, maar toch duidelijk gevoeld dat dat niet goed was : de banden waren duidelijk verhard en zorgden niet meer voor goed wegcontact.

Was nochtans geen bucht : Continental sportcontact 2 die origineel waren meegeleverd op mijn auto.

Heb ooit een reportage gezien wat het gevolg was van het monteren van "nieuwe" banden, maar die 10 jaar in het rek hadden gelegen. Je wil het echt niet meemaken dat ze dergelijke dingen op je auto monteren. Gelukkig staat de fabrikagedatum duidelijk vermeld op de band...
          Groeten,

Polleke

Comment

Wat te zeggen van het geval wat ik voor had . Nadat mijn echtgenote de band van onze B- max in flarden van een gereden had koop ik op 2de hands .be een splinternieuwe band met velg er op en van hetzelfde merk . Dit was het reserve wiel geweest van een Focus .Toen ik naar de bandencentrale ging om deze er op te laten leggen zei deze mij dat die band al elf jaar oud was !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
              Wat te zeggen van het geval wat ik voor had . Nadat mijn echtgenote de band van onze B- max in flarden van een gereden had koop ik op 2de hands .be een splinternieuwe band met velg er op en van hetzelfde merk . Dit was het reserve wiel geweest van een Focus .Toen ik naar de bandencentrale ging om deze er op te laten leggen zei deze mij dat die band al elf jaar oud was !!!
              Dat had je zelf op de band kunnen lezen.
              Achter de DOT code (geeft aan waar de band geproduceerd is), staan 4 cijfers. Als er bv. 3205 op staat, dan was die band gemaakt gedurende week 32 van 2005.

Comment

Dat wist ik nog niet . Maar moet ik mij nu ongerust maken d.i.v.m. het krijgen van een eventuele klapband .

Comment

Dat wist ik nog niet . Maar moet ik mij nu ongerust maken d.i.v.m. het krijgen van een eventuele klapband .
                  Een band dat 11 jaar oud is en steeds als reserveband gediend heeft (als ik het goed versta) ... die kan hoogstens nog voldoen als reserveband om tegen matige snelheid thuis te komen.
                  Die heeft al die jaren in de hitte gezeten, in de kou en vermoedelijk nooit enige km gereden.
                  Soepel zal dat rubber alvast niet zijn.
                  Daarom moet men niet het ergste vrezen, maar ideaal is dat zeker niet.
                  En is dat hetzelfde type band als uw ander wiel op dezelfde as?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Zelfde met aanhanwagens en caravans, die banden verslijten niet van de km maar van stil te staan. Zeker in de volle zon.

Comment

Op één van mijn vorige wagens had ik last van zeer snel slijtende voorbanden.(Max 30000 km)Achterbanden bleven perfect.Na een aantal jaar bleek het ernaar uit te zien dat alles wat metaal was,en op de baan lag,zich in mijn achterbanden boorde.Tap erin etc.Om de week of veertien dagen:nieuwe tap erbij.Op de duur meer tap dan band bij manier van spreken.
                      Ik vond dat niet meer veilig,en nieuwe achterbanden gemonteerd.Geen lekken meer.
                      Klapband ga je wel niet krijgen,maar door de verminderde soepelheid van het rubber,wel verhoogde kans op lekke banden.

Comment

Het is hetzelfde type band op dezelfde as .

Comment

Het is hetzelfde type band op dezelfde as .
                          Stabiel gamma banden dan, na zoveel jaar nog hetzelfde type hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X