Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Problemen met PC

    Helaas inderdaad geen garantie meer:

    Serial Number WCAW33976528

    Model Number WD1003FBYX

    Description WD RE / WD RE4

    Expiration Date 11/23/2014

    Status Out of Limited Warranty

    Garantie van Western Digital kan je hier opzoeken: http://support.wdc.com/Warranty/warr...s.aspx?lang=en

    Bij een harde schijf die ergens ingebouwd gekocht werd (Merk-pc, laptop, externe harde schijf, nas) geldt meestal wel enkel de garantie van het hele apparaat, meestal 2 jaar dus. Enkel als je de harde schijf los koopt heb je de volledige garantie van de harde schijf. Dat is een van de redenen dat ik nooit 'kant en klare' externe harde schijven verkocht heb, maar enkel losse schijven en behuizingen.
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #32
      Re: Problemen met PC

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ook de WD garantie?
      Op hun site staat dit type met 5 jaar waarborg vermeld als ik het goed heb.
      Neen hoor ook niet, heb ik voor het zekerste eerst gecontroleerd.
      Zoals brunov hierboven laat zien heb ik ook de test gedaan.

      Het probleem is dat dit al een schijf is die van WD komt wegens een defecte vorige schijf, dus eigenlijk al een vervanging.
      En op dat soort schijven krijg je niet weer 5jaar garantie maar enkel een jaartje

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Problemen met PC

        Normaal moet je de restant van de originele garantie krijgen, maar begin eens.
        Nadeel met garantie is dat je niet altijd een nieuwe krijgt van de fabrikant.
        Gelukkig zijn schijven per MB niet meer zo duur als 20 jaar geleden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Problemen met PC

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Normaal moet je de restant van de originele garantie krijgen, maar begin eens.
          Nadeel met garantie is dat je niet altijd een nieuwe krijgt van de fabrikant.
          Gelukkig zijn schijven per MB niet meer zo duur als 20 jaar geleden.
          Inderdaad, gelukkig vallen de prijzen goed mee.
          Was eerst aan het kijken om deze te vervangen door een SSD van 1TB, maar dat viel toch wel even tegen qua prijs
          Hopelijk zullen de prijzen van de SSD's ook nog véél zakken

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Problemen met PC

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Hoe en wanneer weet je dat Luc dat er een upgrade van de bios is ?
            Trouwens zoals je zegt zit er één van de zwaarste voedingen in en een i7 CPU met een redelijke grafische kaart

            grts
            Sieg
            De voeding kan "zwaar" zijn, maar hoe zijn de verbruikers over de bussen verdeeld? Een pc voeding heeft meestal twee 12V bussen. En die hebben elk een eigen limiet. Kijk toch maar eens na of per ongeluk niet alles op dezelfde bus terechtgekomen is.

            Hier een voorbeeld van een psu: http://www.tomshardware.com/reviews/...h,1260-24.html

            Er zijn 2 bussen van +12V. De ene kan max 14A geven, de andere 12A. Maar het gezamelijk maximum is slechts 180W en geen 312W zoals je uit de som van de max stromen zou verwachten.

            Comment


            • #36
              Re: Problemen met PC

              Aan de voeding mankeert niks hoor, toch bedankt voor je tip
              Is trouwens een link van tien jaar geleden

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X