Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen met PC

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    zou ik die schijf om te beginnen eens "traag" formatteren
    Dan zou ik eerder een Low Level Format doen met de tool van de fabrikant. .. kan tegelijk die S.M.A.R.T. gereset worden.
    Met traag formatteren blijft de error nog steeds weggeschreven.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Als ik goed tel zitten er 5 harde schijven in die computer.
      Ik zou toch ook eens kijken wat voor voeding in de PC zit en of de voedingsconnector van de bewuste schijf goed in de schijf zit.
      Last edited by nete; 24 februari 2016, 09:09.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als ik goed tel zitten er 5 harde schijven in die computer.
        Ik zou toch ook eens kijken wat voor voeding in de PC zit en of de voedingsconnector van de bewuste schijf goed in de schijf zit.
        In de veronderstelling dat daar een redelijk zware i7 CPU en een redelijke graka insteekt samen met de 4HDD + 1 SSD, mag je toch rekenen op een voeding tussen de 650 à 750 Watt.
        Sieg uwen BIOS, is die up-to-date? Geen upgrade die staat te wachten?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dan zou ik eerder een Low Level Format doen met de tool van de fabrikant. .. kan tegelijk die S.M.A.R.T. gereset worden.
          Met traag formatteren blijft de error nog steeds weggeschreven.
          Low level format behoort al eeuwen niet meer tot de mogelijkheden voor moderne harde schijven (en als het er al is doet het niets behalve hooguit nullen schrijven in alle goede schijfsectoren), dat is nog iets uit de pre-historie van IDE drives en zelfs daar werkte het niet echt goed meer op de laatste generaties schijven, je kon er een HD flink mee verkl...., vandaar dat fabrikanten het niet meer aanboden ... en het reset zeker de smart data niet omdat dit een tabel is die door de HW van de fabrikant bijgehouden wordt, een reset zonder vervanging van d eplatters zou gewoon idioot zijn en het wezen van "smart" volledig nutteloos maken .. zelfs de beroemde russische hack tool MHDD lost dit zelfs niet op ..
          Last edited by Guest41; 24 februari 2016, 10:39.

Comment

Als het niet je C: schijf is en je een backup hebt van alles wat er nu op staat,(wat zo is dacht ik te zien) zou ik die schijf om te beginnen eens "traag" formatteren, dus als er een vinkje staat bij "snel formatteren" dit uitvinken. Als er geen probleem optreed tijdens het formatteren (kan een hele tijd duren zo'n trage format !) dan is er een kans dat je probleem ook weg is. Anders containerpark of binnengeven als ze nog in garantie is.
            Dit uitproberen is niet zo'n groot risico vermits alle inhoud gebackupped is. Ook als de schijf er naderhand toch de brui aan geeft is het voor u geen drama.
            Hmmm ... een beetje "spelen" op de terminologie is gevaarlijk maar ik begrijp wat je bedoelt. Het gevaar is dat snel/traag verkeerd begrepen wordt. De snelheid is dezelfde maar enkel het aantal operaties wordt beperkt in een "snelle" format...
            Men kan beter een in een repair console booten via de install CD en vanuit een dos prompt het commando "checkdisk N: /F /R" geven waar N de te onderzoeken schijf is, Men sleept dan al de andere brol niet mee ... OK, men kan dit ook "automatisch" door bij een aangevraagde schijfcontrole in windows een check van de systeembestanden en cluster/sectorcontrole aan te vinken en akkoord te gaan met de check bij de volgende reboot (schijf zit gelockt onder windows). Men heeft dan echter geen controle over het gebeuren en men moet dan in de eventviewer gaan graven om de log/verslag van de operatie te vinden en die zit verdorie flink "ver" verstopt ! (ergens onder "wininit" als ik mij niet vergis want ik vergeet het ook altijd waar die zich verstopt)
            Dat neemt niet weg dat
            a) als de schade "fysiek" is ttz de schijf beschadigd is dat het mogelijk niet veel oplost maar dat hopelijk de slechte clusters als "bad" kunnen geflagd aan het systeem
            b) de "smart" monitoring gaat blijven opspelen omdat een smart parameter boven zijn toegelaten quota staat

Als bijkomende voorzorg zou men idd de voeding kunnen nakijken ivm met mogelijke spanningsval tijdens het gebruik. "Spinners" houden daar niet erg van.

Comment

Iedereen zover al bedankt voor het meedenken !

Na een test is gebleken dat er verschillende "bad clusters" zijn op de harde schijf
              Dus wel degelijk een defect op de harde schijf zelf.

Ik heb alles kunnen back-uppen behalve het PST bestand van Outlook
              Op dat bepaalde PST bestand loopt hij steeds vast
              Ik heb het al handmatig geprobeerd maar ook zonder succes, het lijkt wel alsof het PST bestand "in gebruik" is, ook wanneer Outlook niet open staat ?
              Ook al geprobeerd om via het tooltje van Office "scanpst" het PST bestand te herstellen, maar ook daar wordt de fout gegeven dat het bestand in gebruik is ??

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                In de veronderstelling dat daar een redelijk zware i7 CPU en een redelijke graka insteekt samen met de 4HDD + 1 SSD, mag je toch rekenen op een voeding tussen de 650 à 750 Watt.
                Sieg uwen BIOS, is die up-to-date? Geen upgrade die staat te wachten?
                Hoe en wanneer weet je dat Luc dat er een upgrade van de bios is ?
                Trouwens zoals je zegt zit er één van de zwaarste voedingen in en een i7 CPU met een redelijke grafische kaart

grts
                Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik heb alles kunnen back-uppen behalve het PST bestand van Outlook
                  Op dat bepaalde PST bestand loopt hij steeds vast
                  Ik heb het al handmatig geprobeerd maar ook zonder succes, het lijkt wel alsof het PST bestand "in gebruik" is, ook wanneer Outlook niet open staat ?
                  Ook al geprobeerd om via het tooltje van Office "scanpst" het PST bestand te herstellen, maar ook daar wordt de fout gegeven dat het bestand in gebruik is ??
                  Je zou eens kunnen proberen met een ander besturingssysteem dat je start vanaf een cd/dvd/usb. Dan ben je zeker dat het bestand niet door Windows gelocked wordt.
                  "De gustibus et coloribus non est disputandum"

Comment

Hoe en wanneer weet je dat Luc dat er een upgrade van de bios is ?
                    Trouwens zoals je zegt zit er één van de zwaarste voedingen in en een i7 CPU met een redelijke grafische kaart

grts
                    Sieg
                    Voor de POST op F2 duwen en eens kijken welke BIOS versie er is geïnstalleerd, dan naar de website van uw mobo gaan en kijken welke versie van de BIOS de laatste is.
                    Dus aan een stroom tekort zal het niet liggen.
                    Misschien eens opstarten in DOS en een CHKDSK doen?
                    Of wacht eens, kan er in W10 überhaupt nog opgestart worden in DOS?
                    Anders eens zien wat je in schijfbeheer kan doen.
                    Ik vrees echter dat het einde in zicht is van de schijf.
                    Vroeger had ik een programma van Kroll met Caldera DOS en ken ik een HDD volledig blank maken, maar dat werkte erg traag.
                    Aan een HDD van 250GB deed dat progje er gemakkelijk 12 uur over en als je gedaan had zag Windows de schijf niet meer.
                    Dan moest je ze nog eens formateren ook nog.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Voor de POST op F2 duwen en eens kijken welke BIOS versie er is geïnstalleerd, dan naar de website van uw mobo gaan en kijken welke versie van de BIOS de laatste is.
                      Dus aan een stroom tekort zal het niet liggen.
                      Misschien eens opstarten in DOS en een CHKDSK doen?
                      Of wacht eens, kan er in W10 überhaupt nog opgestart worden in DOS?
                      Anders eens zien wat je in schijfbeheer kan doen.
                      Ik vrees echter dat het einde in zicht is van de schijf.
                      Vroeger had ik een programma van Kroll met Caldera DOS en ken ik een HDD volledig blank maken, maar dat werkte erg traag.
                      Aan een HDD van 250GB deed dat progje er gemakkelijk 12 uur over en als je gedaan had zag Windows de schijf niet meer.
                      Dan moest je ze nog eens formateren ook nog.
                      #20 ...

en FWIW .. een bios update doet niets aan een brakke HD ...

verder ... Johannes 1:19-28
                      Last edited by Guest41; 24 februari 2016, 15:32.

Comment

Iedereen bedankt voor de hulp !

Eigenlijk alles wat met Apple te maken had heb ik afgesloten in Windows taakbeheer
                        Daarna kon ik probleemloos een back-up maken van het PST bestand zonder dat ik een foutmelding kreeg dat Outlook in gebruik was
                        Waarschijnlijk ligt dit aan een prog die de synchronisatie doet tussen m'n PC en m'n Ipad
                        Daarjuist heb ik gelukkig dan toch ook nog eens een volledige back-up kunnen maken en ondertussen is de nieuwe hd ook al besteld

grts
                        Sieg

Comment

ondertussen is de nieuwe hd ook al besteld
                          De defecte schijf was al uit garantie ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De defecte schijf was al uit garantie ?
                            Spijtig genoeg wel ja

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              #20 ...

en FWIW .. een bios update doet niets aan een brakke HD ...

verder ... Johannes 1:19-28
                              Inderdaad een BIOS update doet helemaal niets aan een brakke HDD maar wel aan om een foutje in het BIOS weg te werken of om het Mobo beter te laten presteren.

Comment

Spijtig genoeg wel ja

grts
                                Sieg
                                Ook de WD garantie?
                                Op hun site staat dit type met 5 jaar waarborg vermeld als ik het goed heb.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X