Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektriciteit niet betaalbaar meer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

    Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
    "Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite." zijn de woorden van een Franse filosoof. Dat geldt voor wat er in Syrië aan de hand is maar net zo goed voor Belgenland.

    Uiteindelijk zijn we met z'n allen verantwoordelijk voor het feit dat we decennia lang op mensen gestemd hebben die niet in staat waren om met een woon-, mobiliteits-, en energiebeleid op de proppen te komen dat ook maar enige toekomst had. En ja, wij gaan dat met z'n allen betalen om dit recht te trekken, voor de ene al wat oneerlijker als de andere. Of wat had je gedacht?

    Je zou de huidige overheid daar zelfs voor moeten bedanken dat ze voor een keer de factuur niet doorsluizen naar de volgende generatie. M.i. mag dat zelfs nog wat sneller, zachte heelmeesters maken stinkende wonden zoals dat heet.
    Vind ik allemaal nogal kort door de bocht hoor, ook dat filosofisch gedeelte
    Ze kunnen al héél veel besparen bij de regeringen zelf, is toch niet normaal dat we in zo een klein landje 6 regeringen moeten hebben toch.
    Dat alleen kost ons al een pak geld.
    Uiteraard zullen ze niet in eigen zakken zitten, ook niet bij de rijken, ook niet bij de grote bedrijven
    Het moet allemaal komen van de gewone werkende, invalide, gepensioneerde en de kleine zelfstandige

    Het probleem is dat er tegenwoordig teveel mensen zijn die op politiek vlak alles geloven wat ze hun wijsmaken !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

      Alle Sieg, je krijgt toch nog 57.05 euro gratis electriciteit
      Alle gekheid op een stokje, ik betaal ook een kleine 1.000 euro per jaar aan electriciteit en gas (verwarming) ... woon alleen ...op een appartement....ben bijna nooit thuis overdag.... dat is inderdaad niet meer normaal...maar ja wat doen we eraan ?
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #18
        Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

        Enkele jaren geleden wilde iedereen zonnepanelen, als investering. Nu komt de rekening, dat is toch normaal? Ga dan niet afgeven op de regering, maar op de mensen die hun hele dak vol zonnepanelen hebben liggen. Ik ken er zo een paar hier in de straat: zonnepanelen geplaatst met subsidie, oude verwarmingsketen en radiatoren buiten, en elektrische verwarming geplaatst. Alleen geen isolatie geplaatst. En nu klagen dat er teveel betaald moet worden.

        Comment


        • #19
          Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Enkele jaren geleden wilde iedereen zonnepanelen, als investering. Nu komt de rekening, dat is toch normaal? Ga dan niet afgeven op de regering, maar op de mensen die hun hele dak vol zonnepanelen hebben liggen. Ik ken er zo een paar hier in de straat: zonnepanelen geplaatst met subsidie, oude verwarmingsketen en radiatoren buiten, en elektrische verwarming geplaatst. Alleen geen isolatie geplaatst. En nu klagen dat er teveel betaald moet worden.
          Als je er iets zou van kennen dan zou je moeten weten dat het probleem niet bij je buren ligt en ook niet bij de andere gewone gezinnen die enkele paneeltjes op hun dakje hebben liggen
          Het probleem zit hem bij de hele grote, degene die enkele duizenden panelen hebben liggen puur uit winstbejag, dus je moet niet steeds naar de kleine man wijzen.
          En wat die mensen hebben gedaan is puur een dure investering om zelf hun elektriciteit op te wekken en inderdaad je kreeg er subsidies voor
          Maar er worden ook voor tal van andere zaken subsidies gegeven, dan moet je alles afschaffen hé en kan je je bij alles vragen stellen.
          - waarom zou ik moeten meebetalen omdat iemand zijn huis verbouwt ?
          - waarom zou ik meebetalen omdat iemand een elektrische auto koopt ?
          - waarom zou ik meebetalen als er iemand trouwt ?
          - waarom zou ik meebetalen als iemand zijn huis isoleert ?
          - waarom zou ik meebetalen om iemand anders zijn kinderen op te voeden ?
          - en zo kunnen we nog even verdergaan hoor, het lijstje wordt dan héél lang ....

          Eigenlijk zou je slimmer moeten zijn en niet steeds wijzen naar de kleine man !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Eigenlijk zou je slimmer moeten zijn en niet steeds wijzen naar de kleine man !

            grts
            Sieg
            100% mee eens... Het is door de lompigheid (of niet?) van de vorige generatie weggeef-regering die de subsidies vergeten te beperken zijn tot het gemiddeld verbruik van een groot gezin...

            Subsidies voor isolatie...wie gaat er met het geld lopen denk je? Juist... de installateur want die rekent de subsidie bij zijn prijs...(zelf meegemaakt)

            Comment


            • #21
              Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

              Moderator Note: Opletten dat dit geen politieke/sociale... discussie wordt, anders: slot erop!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Als je er iets zou van kennen dan zou je moeten weten dat het probleem niet bij je buren ligt en ook niet bij de andere gewone gezinnen die enkele paneeltjes op hun dakje hebben liggen
                Het probleem zit hem bij de hele grote, degene die enkele duizenden panelen hebben liggen puur uit winstbejag, dus je moet niet steeds naar de kleine man wijzen.
                En wat die mensen hebben gedaan is puur een dure investering om zelf hun elektriciteit op te wekken en inderdaad je kreeg er subsidies voor
                Maar er worden ook voor tal van andere zaken subsidies gegeven, dan moet je alles afschaffen hé en kan je je bij alles vragen stellen.
                - waarom zou ik moeten meebetalen omdat iemand zijn huis verbouwt ?
                - waarom zou ik meebetalen omdat iemand een elektrische auto koopt ?
                - waarom zou ik meebetalen als er iemand trouwt ?
                - waarom zou ik meebetalen als iemand zijn huis isoleert ?
                - waarom zou ik meebetalen om iemand anders zijn kinderen op te voeden ?
                - en zo kunnen we nog even verdergaan hoor, het lijstje wordt dan héél lang ....

                Eigenlijk zou je slimmer moeten zijn en niet steeds wijzen naar de kleine man !

                grts
                Sieg
                Ik heb niet gewezen naar de "kleine man". Overigens, wat is dat voor wezen? Hoeveel moet je max verdienen om zo'n kleine man te zijn?
                Je hebt trouwens gelijk met je opmerking over de andere premies - daar ben ik ook tegen .

                Moderatoren: dit is al lang een politieke/sociale discussie.

                Comment


                • #23
                  Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

                  Om een mooi vergelijk te maken wil ik je gerust vergelijken met mijn elec rekening, maar dan doe ik daarbij ook mijn mazoutprijs (die natuurlijk meer koste toen ik de tank heb gevuld dan nu...) en de afschrijving van mijn ketel, jaarlijks onderhoud...
                  op het einde van de rit worden we alletwee uitgemolken hoor

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #24
                    Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Vind ik allemaal nogal kort door de bocht hoor, ook dat filosofisch gedeelte
                    ...
                    Dat is verdorie helemaal NIET kort door de bocht dat is begot gans de essentie van de huidige sh!t waar we in zitten !! Belgen blijven maar kankeren of hoe het zus en zo zou moeten en iedereen weet het beter en men blijft de oplossingen maar netjes voor zich uit schuiven naar de volgende legislatuur. Toogfilosofie aan de lopende meter/liter ! Ik heb nog nooit anders geweten en iedereen vind dat maar "normaal" .... Gedurende jaaaaren ben ik doodgegooid met regeringsslogans dat er nu licht was aan het einde van de tunnel ! jaja .. dat van de trein die er aan kwam zeker ! In alle stilte heb ik gedurende nog meer jaren stiekeme "solidariteitsbijdragen" betaald, den duivel mag weten waarvoor! Men blijft overal geschenken uitdelen met geld dat men niet heeft ! Het probleem van Jan_met_pet is dat hij het vermogen verloren heeft om te REKENEN, globaal te rekenen, met dien verstande dat NIETS GRATIS is ! Of denkt men dat die extra 25+ miljard die de toemalige regering uit zijn mouwen geschud heeft om de banken van het failliet te redden, aan de bomen groeiden ? Plus alle andere "hoognodige uitgaven"! Nu is men aan het einde van de rit en met de hete adem van Europa in de nek en komt boontje om zijn loontje en nog is het gemekker over de "complotheorien" niet te stuiten ! Toen ganse bevolkinggroepen duizenden euros in hun zak staken aan subsidie voor bvb zonnepanelen, samen met de groenestroom certificaten, waar zaten jullie toen met het gemekker ? juist ja .. oorverdovende stilte ! Jan_Modaal kreeg poen om niets te doen! Nu moet IK betalen voor de poen die jullie destijds in je zak staken !! Nu heb IK idd een dikke reden om te lopen zeuren ! Item gezien over het verval van de Belgische bruggen en wegen ? .. Man, méér dan een teken aan de wand hoor ! Hoera net geen 109% vh BNP aan "poef" en met een wereldeconomie die op instorten staat ! Hopelijk is die toog lang genoeg !
                    .. en "like it or not" .. je krijgt de beleidsvoerders waar je voor stemt (en de regering die er aan vastzit) ! dat is het nadeel? van een democratie !
                    Last edited by Guest41; 17 februari 2016, 11:22.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Elektriciteit niet betaalbaar meer

                      Moderator Note: Toch maar afsluiten.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X