Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Academic shop

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Academic shop

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Dat is niet eens juist .. een reeks "onderwijsinstellingen" in de breedste zin, hebben contracten lopen waarbij ze gemachtigd zijn om hun studenten, personeel en oud-personeel te voorzien van "student" licenties volgens afgesproken criteria.
    Je bevestigt eigenlijk wat ik schrijf hé : wie in zo'n groep zit, perfect legaal.
    Maar als ik, als gepensioneerde, een studentenlicentie koop (dus geen home & student versie, die is wel OK) dan gebruik ik ze zuiver juridisch gezien illegaal.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Je bevestigt eigenlijk wat ik schrijf hé : wie in zo'n groep zit, perfect legaal.
      Maar als ik, als gepensioneerde, een studentenlicentie koop (dus geen home & student versie, die is wel OK) dan gebruik ik ze zuiver juridisch gezien illegaal.
      Ik snap uw stelling niet of u snapt de procedure niet ?

Men kan (kon?) die licentie (met software) enkel maar bekomen via het organisme waar men onder valt ... (tenzij de boel ondertssen zo lek geworden is als een zeef?). Als men daar niet bekend is onder één van de geciteerde hoedanigheden krijgt men gewoon niets ... ie uw "onderwijsorganisatie" moet (moest?) u als bekend "lid van die gemeenschap" groen lichtgeven bij de shop.

Comment

Ik snap uw stelling niet of u snapt de procedure niet ?

Men kan (kon?) die licentie (met software) enkel maar bekomen via het organisme waar men onder valt ... (tenzij de boel ondertssen zo lek geworden is als een zeef?). Als men daar niet bekend is onder één van de geciteerde hoedanigheden krijgt men gewoon niets ... ie uw "onderwijsorganisatie" moet (moest?) u als bekend "lid van die gemeenschap" groen lichtgeven bij de shop.
        Hij bedoelt dat als je b.v. die licentie aankoopt met de studentenkaart van je kind en dan zelf gebruikt, dat het dan juridisch gezien illegaal is.... Of daar iemand van wakker ligt is een andere vraag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ook geen waar nete, bij opstart staat daar bovenaan "Niet Commercieel gebruik" en als gepensioneerde wordt je geacht geen handel meer te drijven, maar je kan wel nog studeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Hij bedoelt dat als je b.v. die licentie aankoopt met de studentenkaart van je kind en dan zelf gebruikt, dat het dan juridisch gezien illegaal is.... Of daar iemand van wakker ligt is een andere vraag...
            .. LOL .. ja met dat soort "extensies" zijn de vertakkingen schier eindeloos .. en zolang je betaald hebt kan het MS denk ik ook, weinig schelen ...

Comment

.. LOL .. ja met dat soort "extensies" zijn de vertakkingen schier eindeloos .. en zolang je betaald hebt kan het MS denk ik ook, weinig schelen ...
              Denk ik ook. Daarom zet ik er ook steeds bij "juridisch gezien", ttz. volgens de licentiebepalingen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Staat toch op de foto op hun website Luc, 365 versies lopen maar 365 dagen.
                Dat zie ik in ieder geval niet op hun site.
                Om zeker te zijn heb ik een mail gestuurd en nog geen vijf minuten later kreeg ik al een antwoord dat het om een permanente licentie gaat.
                Ik ben al wel meer dan pensioengerechtigd maar ik heb een studentenkaart en die moet u voorleggen.
                En dat is nog niet alles want ze moeten ook de bevestiging hebben van de school waar je avondlessen volgt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  ...
                  Ik ben al wel meer dan pensioengerechtigd maar ik heb een studentenkaart en die moet u voorleggen.
                  En dat is nog niet alles want ze moeten ook de bevestiging hebben van de school waar je avondlessen volgt.
                  QED ... zoals ik al zei

Comment

QED ... zoals ik al zei
                    regulus, QED is Chinees voor mij.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

oei ... google bestaat nochtans ook in 't Nederlands hoor ... je moest niet in het Chinees zoeken ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        regulus, QED is Chinees voor mij.
                        de afkorting voor het Engelse quantumelectrodynamics of de naam van een rockgroep uit Herentals, actief in de seventies (opgericht in 1974)

LOL

Comment

Je kan net zo goed after sales service verwachten van het Kremlin. Ik koop zeker nooit ofte nimmer nog iets bij hen. Zelfs het telefoonnummer op hun website werkt niet. Laat staan dat ze ooit opnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StenDec Bekijk bericht
                            Je kan net zo goed after sales service verwachten van het Kremlin. Ik koop zeker nooit ofte nimmer nog iets bij hen. Zelfs het telefoonnummer op hun website werkt niet. Laat staan dat ze ooit opnemen.
                            Wauw, registreren om op een 3,5 jaar oud topic te reageren is ook een record. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              de afkorting voor het Engelse quantumelectrodynamics of de naam van een rockgroep uit Herentals, actief in de seventies (opgericht in 1974)

LOL
                              Niet te ver zoeken...
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Q.E.D.
                              ...leeg...

Comment

Moderator Note: Ik ga deze afsluiten, want idd: na 3,5j opnieuw tot leven gewekt!
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                                X