Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Iedereen die offerte maakt vertelt mij : vandaag oude installatie defect, morgen afbraak oude en overmorgen installatie nieuwe. Dus een drietal dagen zonder CV daar zullen we niet aan dood gaan zeker.
    Een dag voor de afbraak van de oude ketel
    Ik heb nooit een mazoutketel gehad, maar bij alle buren die in de loop der jaren zijn overgeschakeld op gas, stond de mazoutketel binnen het uur op de oprit of de stoep. Bij iedereen was het 's morgens beginnen en 's avonds alles in werking.

    -Kraantje openzetten om het water af te laten lopen : 5 minuten
    -Ontluchters op de radiatoren openzetten : 10 minuten
    -220V Voedingsstekker uittrekken of voeding afkoppelen : 1 tot 5 minuten
    -Thermostaat (2 of 3 draadjes) afkoppelen : 5 minuten
    -aansluiting schouw losmaken : 2 tot 10 minuten
    -Mazoutleiding afknippen of afkoppelen :1 tot 5 minuten
    -Buis koud water loskoppelen : 5 minuten
    -Buis warm water loskoppelen : 5 minuten
    -Expansievat verwijderen : 10 minuten
    -Ketel op een karretje zetten, en naar buiten rijden : 20 minuten
    Als de vorige installateur bij de pinken was, dan staat er zelfs een afsluiter op de ingang en uitgang van de ketel. Dan moet je de leidingen en radiatoren niet draineren. Bij mij staat er zelfs een afsluiter op de leiding van het expansievat (maar ik vermoed dat dit niet reglementair is).

    Als je nog iets anders weet om een dag mee te vullen tijdens de afbraak, graag mijn lijstje aanvullen.
    t Zou natuurlijk kunnen dat ze geen branders op voorraad hebben en een dag moeten wachten op de leverancier.
    Last edited by notex; 4 februari 2016, 19:17.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

      Ik moest spontaan denken aan een ander draadje waarbij we een schatting maakte van een fotograaf an het werk voor 5 dagen. Het grootste verschil in schattingen was ook meer dan 2000 euro.
      Nu alle gekheid op een stokje, iedereen verdient graag een centje maar het moet redelijk blijven allemaal.
      Mijn vermoeden is dat ze bij het berekenen een en ander met een iets te grove korrel zout hebben genomen. Viessman is nu ook niet echt een goedkoop merk. Buderus is nog zo een duur merk.
      Best is om die mensen eens te contacteren en daar over te onderhandelen of al die werkuren wel verantwoord zijn en of zij ook niet teveel willen doen.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Viessman is nu ook niet echt een goedkoop merk. Buderus is nog zo een duur merk.
        Wie kan mij vertellen wat Viessman en Buderus hebben wat beter is dan bij een ander veel goedkoper merk.

        Viessman geeft voor een condensatie wandketel een levensduur van gemiddeld 15 jaar op.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Een dag voor de afbraak van de oude ketel
          Ik heb nooit een mazoutketel gehad, maar bij alle buren die in de loop der jaren zijn overgeschakeld op gas, stond de mazoutketel binnen het uur op de oprit of de stoep. Bij iedereen was het 's morgens beginnen en 's avonds alles in werking.

          -Kraantje openzetten om het water af te laten lopen : 5 minuten
          -Ontluchters op de radiatoren openzetten : 10 minuten
          -220V Voedingsstekker uittrekken of voeding afkoppelen : 1 tot 5 minuten
          -Thermostaat (2 of 3 draadjes) afkoppelen : 5 minuten
          -aansluiting schouw losmaken : 2 tot 10 minuten
          -Mazoutleiding afknippen of afkoppelen :1 tot 5 minuten
          -Buis koud water loskoppelen : 5 minuten
          -Buis warm water loskoppelen : 5 minuten
          -Expansievat verwijderen : 10 minuten
          -Ketel op een karretje zetten, en naar buiten rijden : 20 minuten
          Als de vorige installateur bij de pinken was, dan staat er zelfs een afsluiter op de ingang en uitgang van de ketel. Dan moet je de leidingen en radiatoren niet draineren. Bij mij staat er zelfs een afsluiter op de leiding van het expansievat (maar ik vermoed dat dit niet reglementair is).

          Als je nog iets anders weet om een dag mee te vullen tijdens de afbraak, graag mijn lijstje aanvullen.
          t Zou natuurlijk kunnen dat ze geen branders op voorraad hebben en een dag moeten wachten op de leverancier.
          Och bij ons gaat het afbreken misschien nog vlugger gaan.
          Ik heb ook nooit of nergens geschreven dat ze een volle dag gaan afbreken, verre van dat ze een dag gaan vullen met de afbraak van de oude installatie, waar leest U dat ???
          Ik zie het alvast nergens staan.
          Eenieder die een prijsofferte maakt weet dat hij de oude installatie moet afbreken en pas 's anderendaags de nieuwe mag komen plaatsen.
          Het zal ons iets meer kosten omdat ze nogmaals moeten terugkomen, maar dat hebben we er voor over.

          Reden : wij willen eerst de volledige muur waar onze huidige gasolieketel reeds bijna 40 jaar met z'n zijkant tegen staat een tweetal lagen verf geven. Dan een nachtje laten drogen en 's anderendaags mogen ze alles bevestigen, schroeven, vastmaken aan die muur, wat ze maar willen van de nieuwe installatie.
          Maar op die manier zullen wij achteraf niet tussen, rond en onder de nieuwe leidingen/installatie moeten zitten pietepeuteren om alles deftig geschilderd te krijgen.
          Enkel de vers geschilderde muur na de installatie een beetje stofzuigen en alles is als nieuw.
          Wij hebben het graag een beetje proper ook al is het in onze garage.
          Dus niet te vlug denken dat U iets leest, maar eerst goed lezen.
          Last edited by Guest17; 5 februari 2016, 11:52.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

            Paar jaar geleden nieuwe brander + boiler laten installeren (gas, Wiesmann) door Heating Center in Leuven. Was niet uitzonderlijk duur, alles afgebroken, geplaatst en afgesteld op 1 dag incl doorvoer in schoorsteen naar dak (2 verdiepingen).

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Paar jaar geleden nieuwe brander + boiler laten installeren (gas, Wiesmann) door Heating Center in Leuven. Was niet uitzonderlijk duur, alles afgebroken, geplaatst en afgesteld op 1 dag incl doorvoer in schoorsteen naar dak (2 verdiepingen).
              Dat is normaal ook, op één dag kan het makkelijk, maar bij ons mag het niet, zie #19, en daarvoor betaal ik graag iets meer .
              Er moet wel ook nog een radiator bijgeplaatst worden in de garage. Nu is onze garage verwarmd door het verlies van warmte van onze huidige ketel. Verlies mag ik het eigenlijk niet noemen, want onze garage wordt er mee verwarmd. Maar we zouden graag een 'warme' garage behouden, en met die nieuwe installaties op aardgas kan dat niet wegens geen/weinig warmte'verlies'.
              Last edited by Guest17; 5 februari 2016, 12:23.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                zou op zich nog moeten meevallen, de extra kost. Heb net hetzelfde laten doen bij andere installaties in huis.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  zou op zich nog moeten meevallen, de extra kost. Heb net hetzelfde laten doen bij andere installaties in huis.
                  Hoeveel het exact meer kost ga ik nooit weten, en dat hoeft ook niet, want ik heb bij de prijsvragen onmiddellijk vermeld hoe het moest.
                  Het moest in minimum twee dagen dus, vanwege het schilderwerk.
                  De eventuele meerprijs (en die zal er wel zijn) zit dus vervat in de totaalprijs.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Een dag voor de afbraak van de oude ketel
                    Ik heb nooit een mazoutketel gehad, maar bij alle buren die in de loop der jaren zijn overgeschakeld op gas, stond de mazoutketel binnen het uur op de oprit of de stoep. Bij iedereen was het 's morgens beginnen en 's avonds alles in werking.
                    ....
                    Ik heb WEL een oude mazoetketel gehad, een prehistorisch Ideal standard monster van 35Kw (1965) .. daar hebben ze met 2 man een ganse dag hun zweet aan gelaten om die af te breken en buiten te krijgen ... en veel stilzitten hebben ze toch niet gedaan .. ik had dat graag eens willen zien gebeuren op 1 uur ergo, niet te snel in de bochten !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                      Even jullie mening omtrent de volgende modellen die ik van de concurrenten heb gekregen tot nu toe:

                      Viessmann Vitodens 100W en de Junkers Cerapur top 22/28 zwb

                      Iemand ervaringen met deze of vergelijkbare modellen omtrent gas/stroom verbruik en duurzaamheid (total cost of ownership ivm de jaarlijkse onderhoudskosten en vervanging van de vlambogen: de ene vraagt 70 euro voor een attest, de ander 170 euro......). De Viessmann heeft een inox binnenkant, de Junkers een alumininium/silicium legering als kamer. Nu lees ik ergens dat de inox sterker is en langer meegaat, maar dan weer meer energie verbruikt (minder efficiënt dan de Al-Si versie).

                      Het idiote is dat ons appartementje voldoende heeft met een 10-12 kW keten volgens een berekening van een loodgieter (dan hoeft die niet ieder jaar gecontroleerd zijn volgens de Vlaamse wetgeving, minder of gelijk aan 20 kW). Waarom heb ik het gevoel dat de wetgeving bedoeld is om de loodgieters elk jaar werk te verschaffen met onnodige controles, als bijvooorbeeld Viessmann al 10 jaar garantie geeft. Mijn oude Vaillant van bijna 25 jaar heeft sinds de verplichte keuringen van een aantal jaar geleden nog nooit kuren vertoont en altijd perfect volgens de testrapporten van de loodgieter. En raar hoor: combitoestellen met minder dan 20 kW zijn nergens te krijgen om aan die verplichting onderuit te komen.....wat toevallig allemaal ????

                      Binnenkort met ons chaletje in de Ardennen met een verplichte warmtepomp....Ik voel het al aankomen: meerwaarde op kadastraal inkomen, dus extra tax. Wij willen dat ding niet, maar MOETEN, terwijl gezien de dubbele logs en ook nog een isolatielaag er tussen het gewoon overkill is. Als het zo doorgaat worden we geen uitgemolken koeien, maar veranderen we in uitgedroogd beef jerky van dit soort regeltjes, waarvan ik toch sterk het gevoel heb om de staatskast te spekken of bepaalde lobbygroepen van gegarandeerde inkomsten te voorzien.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe geiser laten plaatsen. Prijsverschillen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Eenieder die een prijsofferte maakt weet dat hij de oude installatie moet afbreken en pas 's anderendaags de nieuwe mag komen plaatsen.
                        Het zal ons iets meer kosten omdat ze nogmaals moeten terugkomen, maar dat hebben we er voor over.

                        Reden : wij willen eerst de volledige muur waar onze huidige gasolieketel reeds bijna 40 jaar met z'n zijkant tegen staat een tweetal lagen verf geven. Dan een nachtje laten drogen en 's anderendaags mogen ze alles bevestigen, schroeven, vastmaken aan die muur, wat ze maar willen van de nieuwe installatie.
                        Maar op die manier zullen wij achteraf niet tussen, rond en onder de nieuwe leidingen/installatie moeten zitten pietepeuteren om alles deftig geschilderd te krijgen.
                        Enkel de vers geschilderde muur na de installatie een beetje stofzuigen en alles is als nieuw.
                        Wij hebben het graag een beetje proper ook al is het in onze garage.
                        Dus niet te vlug denken dat U iets leest, maar eerst goed lezen.
                        @ djivan

                        Ach zo, 't is te hopen voor u dat ze dan alle buisverbindingen gaan maken met schroef-of knelkoppelingen. Als de bestaande leidingen van staal zijn, zou het wel eens kunnen gebeuren dat ze er een verloop moeten op lassen (met acetyleenbrander). Daarna zal uw vers geverfd muurke er niet zo fris meer uitzien

                        Je schreef dat ze de eerste dag komen om af te breken en de tweede dag om de nieuwe ketel te plaatsen. Dat is vreemd want meestal doen ze dat op 1 dag.
                        Pas achteraf schrijf je dat ze dit doen op jouw vraag, en dan krijg ik een verwijt dat ik niet kan lezen.

                        Edit : Ik zie aan je status dat je wat extra tijd zal hebben om je muurtje achteraf nog eens extra te schilderen.
                        Last edited by notex; 9 februari 2016, 08:16.

                        Comment

                        Working...
                        X