Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie autoverzekering + pechverhelping / herstelling versnellingspook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Combinatie autoverzekering + pechverhelping / herstelling versnellingspook

Met een nieuwe wagen als die goed onderhouden is heb je nooit stukken.. wat een gezever toch.

Er kan altijd iets voorvallen, en als je regelmatig met de wagen in het buitenland zit en niet enkel rond de kerktoren naar de bakker rijdt, is het zeker aan te raden. Ik heb Europe assistance waar ik heel content van ben. Incl reisbijstand etc. Ik betaal voor onze 2wagens een kleine 180eu. Al 2x nodig gehad en prima geholpen. (1x in panne gevallen met de wagen en 1x een insectenbeet in zwitserland met ziekenhuis etc in italie tot gevolg) Aanrader
    Life through a lens..

Comment

Ik rij nu ongeveer 47 jaar met de wagen en ging van meet af aan minimum één keer per jaar op reis naar het buitenland met de wagen. De 20 laatste jaren, zelfs twee tot driemaal per jaar.
      Nog nooit hebben wij een pechverhelping en/of reisbijstandverzekering genomen. Wij rijden nooit met 'oude' auto's of met auto's met veel km omdat we tijdig vernieuwen, en hebben ook nog nooit pech gehad, en ook nog nooit door één of ander voorval onze reis moeten afbreken of onderbreken.
      Ik weet het, een ongeval is ook rap gebeurd, en wij houden hout vast, want het kan ons morgen overkomen.
      Voor alle medische toestanden heb je toch je gewone ziekenfonds !? Wij zijn wel reeds een paar keer op consultatie geweest bij een dokter in het buitenland, en er ook reeds een paar keer medicatie moeten gaan kopen, en dit werd bij thuiskomst keurig terug betaald door ons ziekenfonds op voorlegging van de nodige bewijsstukken als daar zijn de buitenlandse dokters- en de medicatierekening(en).
      Last edited by Guest17; 4 februari 2016, 08:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik rij nu ongeveer 47 jaar met de wagen en ging van meet af aan minimum één keer per jaar op reis naar het buitenland met de wagen. De 20 laatste jaren, zelfs twee tot driemaal per jaar.
        Nog nooit hebben wij een pechverhelping en/of reisbijstandverzekering genomen. Wij rijden nooit met 'oude' auto's of met auto's met veel km omdat we tijdig vernieuwen, en hebben ook nog nooit pech gehad, en ook nog nooit door één of ander voorval onze reis moeten afbreken of onderbreken.
        Ik weet het, een ongeval is ook rap gebeurd, en wij houden hout vast, want het kan ons morgen overkomen.
        Voor alle medische toestanden heb je toch je gewone ziekenfonds !? Wij zijn wel reeds een paar keer op consultatie geweest bij een dokter in het buitenland, en er ook reeds een paar keer medicatie moeten gaan kopen, en dit werd bij thuiskomst keurig terug betaald door ons ziekenfonds op voorlegging van de nodige bewijsstukken als daar zijn de buitenlandse dokters- en de medicatierekening(en).
        100% gelijk Ivan, wij kopen ook om de paar jaar nieuwe auto's, maar wat was ik blij dat ik op pech hulp kon rekenen toen ik op dat stuk metaal twee platte banden had gereden, telefoontje, en binnen anderhalf uur was alles geregeld, twee nieuwe banden op de vooras (er moesten dus ook nog banden gewisseld worden)
        En iets waar ik niet fier op ben.... op de snelweg voor Lion eens zonder benzine gevallen, keurig geholpen door de securité d'autoroute.
        Voor die 77€ per jaar zal ik het nooit laten.
        Stel je hebt een ongeval in Zuid Frankrijk, en wagen en personen moeten naar België gebracht worden, weet je wat dat je zou kosten? Reken maar op 6.000 á 8.000€. Zoek het maar eens op.

Mijn broer is zes jaar geleden gestorven in Zuid-Afrika, normale kosten zonder verzekering repatriering méér dan 15.000€ ...
        Last edited by Guest42; 4 februari 2016, 13:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          100% gelijk Ivan, wij kopen ook om de paar jaar nieuwe auto's, maar wat was ik blij dat ik op pech hulp kon rekenen toen ik op dat stuk metaal twee platte banden had gereden, telefoontje, en binnen anderhalf uur was alles geregeld, twee nieuwe banden op de vooras (er moesten dus ook nog banden gewisseld worden)
          En iets waar ik niet fier op ben.... op de snelweg voor Lion eens zonder benzine gevallen, keurig geholpen door de securité d'autoroute.
          Voor die 77€ per jaar zal ik het nooit laten.
          Stel je hebt een ongeval in Zuid Frankrijk, en wagen en personen moeten naar België gebracht worden, weet je wat dat je zou kosten? Reken maar op 6.000 á 8.000€. Zoek het maar eens op.

Mijn broer is zes jaar geleden gestorven in Zuid-Afrika, normale kosten zonder verzekering repatriering méér dan 15.000€ ...
          Zoals reeds geschreven nog nooit iets meegemaakt, maar het kan morgen.
          Als de wagen dermate beschadigd of defect is, dan laat ik hem maar in het buitenland en wijzelf raken wel terug thuis voor een habbekrats met het vliegtuig of de TGV.
          Wanneer wij op reis gaan met de wagen is het de laatste jaren toch altijd Frankrijk, dus zo ver van huis zitten we niet en desnoods haalt één van de kinderen ons wel op.
          En mocht ik de geest geven dan hoeven ze mij niet te repatriëren, ze mogen ze mij daar verbranden of in de grond stoppen ook, maakt mij dan toch niks meer uit .
          En op die 47 jaar hebben wij toch reeds aardig wat uitgespaard ook hé.
          Maar eenieder zijn mening daarover hé, de verzekeringsmaatschappijen moeten ook leven.
          Last edited by Guest17; 4 februari 2016, 16:31.

Comment

Zoals reeds geschreven nog nooit iets meegemaakt, maar het kan morgen.
            Als de wagen dermate beschadigd of defect is, dan laat ik hem maar in het buitenland en wijzelf raken wel terug thuis voor een habbekrats met het vliegtuig of de TGV.
            Wanneer wij op reis gaan met de wagen is het de laatste jaren toch altijd Frankrijk, dus zo ver van huis zitten we niet en desnoods haalt één van de kinderen ons wel op.
            En mocht ik de geest geven dan hoeven ze mij niet te repatriëren, ze mogen ze mij daar verbranden of in de grond stoppen ook, maakt mij dan toch niks meer uit .
            En op die 47 jaar hebben wij toch reeds aardig wat uitgespaard ook hé.
            Maar eenieder zijn mening daarover hé, de verzekeringsmaatschappijen moeten ook leven.
            Ieder zijn gedacht hé Ivan, maar gedachten kunnen soms snel veranderen.
            Enkele jaren geleden werd mijn neef snachts van de snelweg gereden ergens rond Lyon,
            hun wagen met twee kinderen zijn vrouw en zijn schoonzus ging over kop over de vangrails.
            De wagen die hun achteraan op de hoek aanreed was van twee Nederlanders, waarschijnlijk
            is daar de chauffeur even ingedommeld.
            Om een lang verhaal kort te maken, ze lagen met vijf mensen in drie verschillende ziekenhuizen,
            maak dat maar eens mee als je van toeten nog blazen weet, ze wisten zelfs niet of ze nog
            allen in leven waren, naderhand was de zwaarst gekwetste zijn schoonzus met een gebroken rugwervel.
            Gelukkig hadden zij ook een repatrierings verzekering, die hebben alles mooi opgelost,
            zijzelf autowrak en bagage zijn naderhand allemaal mooi terug naar huis gebracht.
            Maak het maar eens mee als je geen verzekering hebt, zolang er niets voorvalt is het allemaal gemakkelijk praten.

Comment

Ieder zijn gedacht hé Ivan, maar gedachten kunnen soms snel veranderen.
              Enkele jaren geleden werd mijn neef snachts van de snelweg gereden ergens rond Lyon,
              hun wagen met twee kinderen zijn vrouw en zijn schoonzus ging over kop over de vangrails.
              De wagen die hun achteraan op de hoek aanreed was van twee Nederlanders, waarschijnlijk
              is daar de chauffeur even ingedommeld.
              Om een lang verhaal kort te maken, ze lagen met vijf mensen in drie verschillende ziekenhuizen,
              maak dat maar eens mee als je van toeten nog blazen weet, ze wisten zelfs niet of ze nog
              allen in leven waren, naderhand was de zwaarst gekwetste zijn schoonzus met een gebroken rugwervel.
              Gelukkig hadden zij ook een repatrierings verzekering, die hebben alles mooi opgelost,
              zijzelf autowrak en bagage zijn naderhand allemaal mooi terug naar huis gebracht.
              Maak het maar eens mee als je geen verzekering hebt, zolang er niets voorvalt is het allemaal gemakkelijk praten.
              Weet je wat een (groot) probleem is ? De meeste mensen weten niet eens wat er reeds voorzien is in hun gewone ziekte- ,hospitalisatie- en andere verzekeringen die ze (bijna) allemaal hebben nu.
              De wagen gaan die natuurlijk niet naar huis brengen, maar daar heb ik reeds mijn mening over geschreven, waarom zou je trouwens een wrak naar België laten overbrengen.
              Bovendien rijden wij altijd met Opel, en daar heb je de eerste twee jaar de Opel Flexcare, die bovendien nog verlengbaar is.
              Sommige verzekeringen, omnium en andere hebben soms ook zaken voorzien waar de meesten niks van weten.
              De kleine letterjes leest men niet zo vlug, maar het kan wel eens interessant zijn om het toch te doen.
              Je komt zowel negatieve als positieve zaken tegen in de 'kleine lettertjes'.

PS U heeft het ook over 77 euro/jaar, maar ik merk dat 24/24 7/7 europa bij VAB 225 euro/jaar kost en bij Touring 264/269 euro/jaar !!
              Last edited by Guest17; 6 februari 2016, 10:32.

Comment

PS U heeft het ook over 77 euro/jaar, maar ik merk dat 24/24 7/7 europa bij VAB 225 euro/jaar kost en bij Touring 264/269 euro/jaar !!
                Zoals eerder in dit draadje reeds gezegd Ivan, betalen wij voor wereldwijde repatriering bij AXA 77€ per jaar.
                Voorwaarden zie #2.

Comment

Ethias assistance 90 eur per jaar

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Zoals eerder in dit draadje reeds gezegd Ivan, betalen wij voor wereldwijde repatriering bij AXA 77€ per jaar.
                    Voorwaarden zie #2.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Ethias assistance 90 eur per jaar

Aha, bij allebei dus een soort uitbreiding op de bestaande autoverzekering !? Of toch niet ?
                    Mij heeft men altijd afgeraden bvb. een rechtsbijstand - of omniumverzekering te nemen bij dezelfde verzekeraar als waar je je standaard autoverzekering hebt.
                    Geldt dit dan niet voor een auto pechverhelping/bijstand verzekering ?

Comment

Het gaat hier om assistente verzekering, die hoofdzakelijk nuttig zijn bij verblijf in het buitenland. Zij denken pechverhelping, repatriëring van wagen en passagiers en medische (hospitaalkosten) kosten in het buitenland. Voor een verblijf in de VS nam ik de assistente verzekering van Belfius omdat hier de bedragen voor maximale tussenkomst hoger lagen.
                      Het zijn dus geen omniumverzekeringen (dekking eigen schade).

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Comment

Aha, bij allebei dus een soort uitbreiding op de bestaande autoverzekering !? Of toch niet ?
                        Mij heeft men altijd afgeraden bvb. een rechtsbijstand - of omniumverzekering te nemen bij dezelfde verzekeraar als waar je je standaard autoverzekering hebt.
                        Geldt dit dan niet voor een auto pechverhelping/bijstand verzekering ?
                        Je kan dat inderdaad zien als een uitbreiding op je verzekering Ivan, maar je kan voor ongeveer dezelfde prijs een pech en repatrieringsverzekering nemen bij bv. Mondial assistance.
                        Rechtsbijstand is een heel ander verhaal, daar heb je indien nodig een stel advocaten met ervaring, zonder belangen bij uw of de verzekering van de tegenpartij, kan zijn voordelen hebben, maar dat hoef ik een intelligent persoon als U niet uit te leggen denk ik.

Comment

Het gaat hier om assistente verzekering, die hoofdzakelijk nuttig zijn bij verblijf in het buitenland. Zij denken pechverhelping, repatriëring van wagen en passagiers en medische (hospitaalkosten) kosten in het buitenland. Voor een verblijf in de VS nam ik de assistente verzekering van Belfius omdat hier de bedragen voor maximale tussenkomst hoger lagen.

Dat weet ik wel. Net daarom dat ik schreef bvb. een rechtsbijstand- of omniumverzekering.
                          Ik vroeg me dus af waarom het voor een assistentie/bijstand verzekering wel mag bij dezelfde Mij als de standaardautoverzekering, en men het voor rechtsbijstand en/of omnium afraadt ?

Comment

Inderdaad, maar als je het verschil in prijs vergelijkt met een termijn verzekering van bv. één maand, dan heb je met iets erbij een verzekering voor een gans jaar, en je hebt toch wat meer gemoedsrust.
                            Als je een ongeval krijgt door eigen fout, 20Km van je huis en je auto moet gesleept worden kost dat je reeds de prijs van tien jaar premie.
                            Zoals reeds gezegd hier, heb ik deze verzekering nog maar één keer van doen gehad voor mijn twee kapotte banden in zuid Frankrijk, perfect en zéér snel opgelost, neen, wij willen niet meer zonder.

Comment

Of je hebt een lekke band en geen reservewiel, of je hebt een platte batterij.

Indien je geen assistanceverzekering hebt van je automerk (vb de eerste twee, drie of vijf jaren), dan zou ik altijd een jaarlijkse assistanceverzekering aanraden als je naar het buitenland gaat met de wagen. De voordelen in eigen land krijg je er dan bij.

Comment

Of je hebt een lekke band en geen reservewiel, of je hebt een platte batterij.

Indien je geen assistanceverzekering hebt van je automerk (vb de eerste twee, drie of vijf jaren), dan zou ik altijd een jaarlijkse assistanceverzekering aanraden als je naar het buitenland gaat met de wagen. De voordelen in eigen land krijg je er dan bij.

Inderdaad, ik heb drie jaar assistance bij mijn nieuwe wagen, maar vergeet niet dat dat niet telt voor ongevallen of repatriering van personen en dat soort zaken.

Comment

Working...
                                X