Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

    Mijn speakers gaan tot 33Hz.
    Als ik dan iets wil winnen met een sub, dan moet ik echt al een dure mastodont er bij zetten, en dat vind ik echt niet nodig.
    Ik kijk wel graag naar een film, maar dat zijn niet zo dikwijls actifilms met crashes, schieten en vliegtuigen die door de lucht knallen.

    Voor 12 Angry men heb je geen sub nodig, voor Bond kan dat wel helpen.

    Comment


    • #17
      Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

      dubbel

      Comment


      • #18
        Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

        Zeker doen Dréten

        Het gesloten ontwerp maakt de integratie met je B&W's zeer makkelijk. Er wel voor zorgen dat de afstand van de subwoofer tot de luisterpositie dezelfde is als van de B&W's. Ook de sub liefst mooi tussen de twee speakers zetten en zeker niet ergens achter een zetel wegmoffelen. Ook zeer conservatief zijn met het volume en het low pass filter zo laag mogelijk instellen (50Hz). De fase knop moet je inregelen tot je bij een muziekstuk de meeste geluidsdruk ervaart. Je wil immers niet dat de overlappende frequenties uitdoven door een omgekeerde werking. Als het even kan nog wat test tonen laten spelen om te horen waar de pieken en dalen van je luisterruimte zitten. En dan genieten maar.

        Ik heb hier thuis mijn eigen XXXXL subwoofer gebouwd. Eerst in de vorm van een laag TV meubel en nu achter een valse TV wand. Het is ook een gesloten ontwerp voor de beste muzikaliteit en met DSP-versterker ingeregeld zodat alle ruimteresonaties onderdrukt werden. Het frequentieverloop is hierdoor quasi vlak van 15Hz tot 80Hz
        Last edited by frank207be; 22 januari 2016, 14:34.

        Comment


        • #19
          Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Zeker doen Dréten

          Het gesloten ontwerp maakt de integratie met je B&W's zeer makkelijk. Er wel voor zorgen dat de afstand van de subwoofer tot de luisterpositie dezelfde is als van de B&W's. Ook de sub liefst mooi tussen de twee speakers zetten en zeker niet ergens achter een zetel wegmoffelen. Ook zeer conservatief zijn met het volume en het low pass filter zo laag mogelijk instellen (50Hz). De fase knop moet je inregelen tot je bij een muziekstuk de meeste geluidsdruk ervaart. Je wil immers niet dat de overlappende frequenties uitdoven door een omgekeerde werking. Als het even kan nog wat test tonen laten spelen om te horen waar de pieken en dalen van je luisterruimte zitten. En dan genieten maar.

          Ik heb hier thuis mijn eigen XXXXL subwoofer gebouwd. Eerst in de vorm van een laag TV meubel en nu achter een valse TV wand. Het is ook een gesloten ontwerp voor de beste muzikaliteit en met DSP-versterker ingeregeld zodat alle ruimteresonaties onderdrukt werden. Het frequentieverloop is hierdoor quasi vlak van 15Hz tot 80Hz
          Mijn interesse is opnieuw aangewakkerd.
          Binnen afzienbare tijd plan ik om ter vervanging van een onze klassiek eiken dressoir, een modern, lang, aan de muur opgehangen meubel te ontwerpen en te maken.
          Ik had inderdaad al gedacht om daarin een plaats te voorzien voor een sub.
          Temeer omdat mijn twee B&W's nu links en rechts van het huidige meubel staan opgesteld.
          Dus dat kan dan zo blijven en ik kan er de sub perfect tussenin positioneren zonder dat iemand zich aan die "bak" hoeft te storen.
          Ik zan dan je technische rad kunnen gebruiken, frank

          Comment


          • #20
            Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Mijn interesse is opnieuw aangewakkerd.
            Binnen afzienbare tijd plan ik om ter vervanging van een onze klassiek eiken dressoir, een modern, lang, aan de muur opgehangen meubel te ontwerpen en te maken.
            Ik had inderdaad al gedacht om daarin een plaats te voorzien voor een sub.
            Temeer omdat mijn twee B&W's nu links en rechts van het huidige meubel staan opgesteld.
            Dus dat kan dan zo blijven en ik kan er de sub perfect tussenin positioneren zonder dat iemand zich aan die "bak" hoeft te storen.
            Ik zan dan je technische rad kunnen gebruiken, frank
            Als je zo handig bent met hout, wat houdt je dan tegen om niet ineens een subwoofer in dat meubel in te bouwen? Er zijn genoeg subwoofer chassis/drivers en plaatversterkers op de markt Temeer omdat het volume en de vorm van een gesloten box helemaal niet zo kritisch is....

            Comment


            • #21
              Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Als je zo handig bent met hout, wat houdt je dan tegen om niet ineens een subwoofer in dat meubel in te bouwen? Er zijn genoeg subwoofer chassis/drivers en plaatversterkers op de markt Temeer omdat het volume en de vorm van een gesloten box helemaal niet zo kritisch is....
              da's nou toch net wat ik hierboven vertelde
              Ik voorzie in dat meubel dus een lege ruimte waarin ik dan een speaker plaats die naar de vloer is gericht bvb.

              Comment


              • #22
                Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                Die bw 685 S2 heb ik laatst aangeraden aan een collega en klinken echt wel super voor hun prijs. Zou er zeker geen sub bij zetten.
                Ik heb twee monitors (Dali Epicon2) die tot 47hz gaan en juiste opgesteld, geven deze aangenamere bassen dan de vloerstaanders die ik hiervoor had (Klipsch RF7 tot 30hz). In een grotere ruimte (+30m2) zouden die vloerstaanders beter geklonken hebben.

                Als je al een sub wil toevoegen, wat naar mening niet lekker luistert bij muziek, dan is het heel belangrijk die goed te positioneren.
                Je sub zet je niet per se in het midden tussen de andere luidsprekers.
                Zet de sub eerst daar waar je normaal zit om muziek te luisteren. Zet een nummer op met veel bas in, liefst melodieuze bas (vb orgelmuziek of reggea). Kruip nu laag over de grond rond in je living en zoek naar de plaats waar je de bassen het best opvangt. Dwz, bassen die juist klinken, ritmisch en met de juiste toon. Niet het boenk boenk zoals je dat bijv hoort als er een auto passeert met een zware subwoofer in.
                Die plaats is in jouw ruimte de beste plaats voor een subwoofer.
                Het idee van een sub in het midden of twee subs in stereo symmetrisch naast de andere luidsprekers is larie. Die lage frequenties zijn niet gericht zoals midden en (zeker niet) hoge tonen.

                Groeten
                Jelle
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                  Die bw 685 S2 heb ik laatst aangeraden aan een collega en klinken echt wel super voor hun prijs. Zou er zeker geen sub bij zetten.
                  Ik heb twee monitors (Dali Epicon2) die tot 47hz gaan en juiste opgesteld, geven deze aangenamere bassen dan de vloerstaanders die ik hiervoor had (Klipsch RF7 tot 30hz). In een grotere ruimte (+30m2) zouden die vloerstaanders beter geklonken hebben.

                  Als je al een sub wil toevoegen, wat naar mening niet lekker luistert bij muziek, dan is het heel belangrijk die goed te positioneren.
                  Je sub zet je niet per se in het midden tussen de andere luidsprekers.
                  Zet de sub eerst daar waar je normaal zit om muziek te luisteren. Zet een nummer op met veel bas in, liefst melodieuze bas (vb orgelmuziek of reggea). Kruip nu laag over de grond rond in je living en zoek naar de plaats waar je de bassen het best opvangt. Dwz, bassen die juist klinken, ritmisch en met de juiste toon. Niet het boenk boenk zoals je dat bijv hoort als er een auto passeert met een zware subwoofer in.
                  Die plaats is in jouw ruimte de beste plaats voor een subwoofer.
                  Het idee van een sub in het midden of twee subs in stereo symmetrisch naast de andere luidsprekers is larie. Die lage frequenties zijn niet gericht zoals midden en (zeker niet) hoge tonen.

                  Groeten
                  Jelle
                  Deze positionering methodiek is heel mooi in theorie maar onmogelijk te realiseren in een interieur waar je huisgenoten medezeggenschap hebben over de inrichting.

                  Zelf heb ik jaren gezocht naar een evenwichtige weergave van de allerlaagste tonen in mijn living en heb heel veel gespeeld met positionering, meerdere subs, etc maar was nooit 100% tevreden. Het resultaat was wel telkens het best met de subwoofer tussen of achter de twee hoofdspeakers. Momenteel kan ik niet klagen. Zie hiervoor post #18. Volgende stap is een AV-versterker met een doorgedreven ruimtecorrectie voor alle speakers. Het wordt een keuze tussen Anthem met ARC of Arcam met Dirac Live

                  Comment


                  • #24
                    Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Mijn speakers gaan tot 33Hz.
                    Als ik dan iets wil winnen met een sub, dan moet ik echt al een dure mastodont er bij zetten, en dat vind ik echt niet nodig.
                    Ik kijk wel graag naar een film, maar dat zijn niet zo dikwijls actifilms met crashes, schieten en vliegtuigen die door de lucht knallen.

                    Voor 12 Angry men heb je geen sub nodig, voor Bond kan dat wel helpen.
                    Denk je nu echt dat je een kist in huis moet halen om tot een mooie bas te komen?
                    Mijn Rel Quake meet 25 x 25 x25 cm en dit zijn z'n spec's:
                    System Type: Active, Zero-Q Acoustic Suspension System with ABC® variable bass filter, 11-liter enclosure
                    In-Room Response: 23Hz at –6dB
                    Amplifier Input Impedance: High Level: 100K Ohm Low Level: 10K Ohm PC Input: 2.5K Ohm Gain Control Range: 80dB Drive Unit Impedance: 4 Ohm
                    Weight: 7.4Kg /16.28lbs.

                    Kom gerust eens luisteren, ik woon in Mol.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                      Dat is 23 Hz bij -6dB.. Die begint pas echt te werken bij 30-35 Hz, en dat halen mijn speakers ook.

                      Je mag ook eens naar mijn speakers komen luisteren zonder sub...

                      Ik heb het in een winkel ooit getest.
                      De kleinere subs (met alle respect) geven wel een aanvulling op bookshelves, maar bij zuilen al minder.
                      Mijn zuilen zijn van het grotere type, en geven van nature uit al behoorlijk wat bas. Als ik echt een verschil wil maken, dan moet dan minstens een 10 - 12 Inch sub zijn, en dan begint ook bij mij de WAF te spelen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: SVS sb1000 subwoofer. wie heeft ervaring?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Denk je nu echt dat je een kist in huis moet halen om tot een mooie bas te komen?
                        Mijn Rel Quake meet 25 x 25 x25 cm en dit zijn z'n spec's:
                        System Type: Active, Zero-Q Acoustic Suspension System with ABC® variable bass filter, 11-liter enclosure
                        In-Room Response: 23Hz at –6dB
                        Amplifier Input Impedance: High Level: 100K Ohm Low Level: 10K Ohm PC Input: 2.5K Ohm Gain Control Range: 80dB Drive Unit Impedance: 4 Ohm
                        Weight: 7.4Kg /16.28lbs.

                        Kom gerust eens luisteren, ik woon in Mol.
                        Mogelijks voldoet dit aan uw vereisten en voor uw ruimte, daarom bekom je nog steeds niet het gewensd resultaat bij een iets meer eisende luisteraar of in een grotere ruimte.
                        Ook is niet iedereen zijn gehoor en voorkeur hetzelfde.
                        Wat het resultaat betreft ... dit is zeer persoonlijk.
                        Zowel materiaal, volume als opbouw van de kast heeft een invloed.
                        Je haalt specificaties aan, maar dit zijn ook maar een deel van de specificaties ... diameter van de speaker en vermogen spelen ook een rol.
                        Maar dan nog ... wat de specificaties ook zijn, het blijft je eigen voorkeur dat doorslaggevend is om iets goed te vinden.
                        Echter kan men niet ontkennen dat de grootte van de kast wel degelijk een invloed heeft ... aangepast aan de ingebouwde speaker natuurlijk.

                        Mocht hier de sub maar 7,4kg wegen, dan zou ik telkens na een film of CD op zoek mogen gaan waar die naartoe is ... of ik moet hem aan de leiband houden.
                        Last edited by VerSeg; 25 januari 2016, 20:19.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X