Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto's, hoe groen is groen eigenlijk?

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Positief nieuws in het kader van groene wagen :

http://www.demorgen.be/binnenland/el...ssel-b632edc8/
    Inderdaad, maar ga jij er een kopen? Ik ook niet.......
    Hopelijk geen doodgeboren kind, want de mogelijkheden van elektrisch rijden zijn nog zéér beperkt.

Ook Tesla haalt niet wat aanvankelijk gedacht. https://www.automation-magazine.be/i...ers-voor-tesla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Inderdaad, maar ga jij er een kopen? Ik ook niet.......
      Hopelijk geen doodgeboren kind, want de mogelijkheden van elektrisch rijden zijn nog zéér beperkt.

Ook Tesla haalt niet wat aanvankelijk gedacht. https://www.automation-magazine.be/i...ers-voor-tesla
      Je hebt hier inderdaad wel een punt...
      Ik hoop dat er snel een doorbraak komt op gebied van batterijen...(kleiner, meer vermogen en heel snel opladen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Je hebt hier inderdaad wel een punt...
        Ik hoop dat er snel een doorbraak komt op gebied van batterijen...(kleiner, meer vermogen en heel snel opladen)
        Eender hoe, maar stel je hebt een batterij van 85 Kwh zoals de Tesla S, hoe krijg je dat ding vol op Bv. 15 min ?
        Daarvoor heb je een aansluiting nodig die een vermogen kan leveren van 340 Kwh. verliezen nog niet meegerekend...
        Dat is zo veel als pakweg 34 standaard huisaansluitingen op vollast, en dat om één auto snel op te laden, die mannen hebben natte dromen jong.
        En Tesla spreekt van watergekoelde laadpalen tot een vermogen van 600 Kwh.
        Daar heb je verdikke een fabrieks aansluiting voor nodig, en nogmaals, "dat voor één wagen"
        Niet te geloven dat die politiekers daar blijven in lopen.
        Enige oplossing zou zijn brandstofcellen, maar ook die dingen staan nog in hun kinderschoenen.
        Manman, wat een dure klucht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          De vraag is in hoeverre de olielobby ervoor zorgt dat de auto-industrie het elektrisch rijden beperkt houdt.
          Waarom denk je dat men het nodige doet om het onmogelijk te maken dat die auto's hun grote intrede doen op de markt, en ze een speciale aansluiting vereisen met hoog vermogen...

De technologie is er volgens mij hoor.
          Dat men de prijs zo hoog houdt, is gewoon omdat het Porsche marktsegment er zoveel voor kan en wil betalen. Waarom zouden ze het goedkoper doen?

Comment

Een elektrische SUV van Audi @ 150.000€ Wie gaat dat kopen ?
            Dat de federale regering dan bovendien 100 miljoen € cadeau geeft om de productie te helpen ontwikkelen is er een beetje over.
            Ze zijn daar zeker vergeten waar de miljoenen € die ze gedurende de laatste bestaansjaren in Opel Antwerpen en Ford Genk pompten, gebleven zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Dat de federale regering dan bovendien 100 miljoen € cadeau geeft om de productie te helpen ontwikkelen is er een beetje over.
              Ze zijn daar zeker vergeten waar de miljoenen € die ze gedurende de laatste bestaansjaren in Opel Antwerpen en Ford Genk pompten, gebleven zijn.
              Uhu, dan kan de regering nadien zeggen: "kijk eens hoeveel banen we gecreëerd hebben".
              Ze kopen die banen dus gewoon af om hun doelstelling te behalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik heb eerder een vermoeden dat Audi wel wil proberen om zo'n dure wagen te bouwen, en vooral ook om die te verkopen.
                Maar dat ze dat risico niet willen lopen in een Duitse fabriek, want als de verkoop van die verschrikkelijk dure wagen tegenvalt, dan is het voor hun gemakkelijker om een Belgische fabriek te sluiten.
                De Belgische staat zal er wel eerst geld insteken, dat hebben ze bij alle andere autofabrieken die ondertussen gesloten zijn ook gedaan, en het is altijd uitstel van executie geweest.

Ik hoop maar dat ik ongelijk heb, maar als je ziet dat zelfs de verkoop van Tesla's (die goedkoper zijn dan de nieuwe Audi) niet verloopt zoals ze verwachten, dan denk ik dat een nog duurdere elektrische wagen heel moeilijk te verkopen is.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb eerder een vermoeden...
                  Maar dat ze dat risico niet willen lopen in een Duitse fabriek, want als de verkoop van die verschrikkelijk dure wagen tegenvalt, dan is het voor hun gemakkelijker om een Belgische fabriek te sluiten.
                  ...
                  Exact wat ik dacht toen ik het op het nieuws zag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb eerder een vermoeden dat Audi wel wil proberen om zo'n dure wagen te bouwen, en vooral ook om die te verkopen.
                    De Belgische staat zal er wel eerst geld insteken, dat hebben ze bij alle andere autofabrieken die ondertussen gesloten zijn ook gedaan, en het is altijd uitstel van executie geweest.

Ik hoop maar dat ik ongelijk heb, maar als je ziet dat zelfs de verkoop van Tesla's (die goedkoper zijn dan de nieuwe Audi) niet verloopt zoals ze verwachten, dan denk ik dat een nog duurdere elektrische wagen heel moeilijk te verkopen is.
                    Waar lees jij dat die Audi zo veel duurder gaat zijn dan de Tesla?
                    Als dat waar is, dan hebben de duitse ingenieurs hun werk echt niet goed gedaan.

Vond het wel frappant hoeveel politici zich nu rond de Audi tafel scharen als "bewijs" dat de tax-shift werkt.
                    Ze zijn heel snel vergeten dat die ruling affaire er voor zal zorgen dat er andere bedrijven hun investeringen stop zullen zetten. Dat gaat veel meer (en beter betaalde jobs) naar het buitenland sturen....

Succes heeft vele vaders zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Waar lees jij dat die Audi zo veel duurder gaat zijn dan de Tesla?
                      Als dat waar is, dan hebben de duitse ingenieurs hun werk echt niet goed gedaan.
                      Tijdens het nieuws op één hadden ze het toch over meer dan 100.000 euro (ergens zag ik zelfs 150.000 euro).

Ze gaan de accu's voor die Audi ook in België produceren, dat zal dan iets voor Duracell worden misschien?
                      Die maken altijd maar reclame dat hun batterijen zoveel beter zijn, maar als je dan testgegevens ziet in vergelijking met andere merken (zelfs veel goedkopere), dan doen ze het zeker niet zoveel keer beter:

http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Working...
                      X