Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Media Markt en ID kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Media Markt en ID kaart.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als men aan de kassa enkel "pas" zegt, dan kan men ook beleefd vragen wat er bedoeld wordt.
    Bij "pas" sla ik een beurt over en laat ik de klant achter mij voorgaan.
    Hoffelijkheid noemen ze dat ;-)

    Comment


    • #47
      Re: Media Markt en ID kaart.

      Graag had ik gereageerd op dit topic om wat duidelijkheid te scheppen over de hele "Media Markt en identiteitskaart"-situatie.

      Waarom vraagt Media Markt mijn identiteitskaart aan de kassa en bij aankopen met een bon?

      Nut voor Media Markt:
      Zoals reeds in dit topic werd vermeld, men wil weten wie u bent. Uw leeftijd, uw adres, wat u koopt, hoe meer informatie hoe beter. Vervolgens wordt al deze info gebruikt om aan datamining en marktonderzoek te doen. Zo kan Media Markt efficiëntere marktstrategiëen ontwikkelen en beter op haar doelgroep inspelen. Einddoel: de verkoop omhoog helpen om zo meer winst te maken. Vaak wanneer men uw id-kaart vraagt zal men ook om het e-mailadres vragen. De reden hierachter is simpel: een electronische mail is vele malen goedkoper dan folders te laten maken en distributeren. Einddoel: kosten van reclame omlaag helpen om zo meer winst te maken.

      Nut voor de klant:
      Bij het afgeven van uw id-kaart, zal uw aankoop hieraan gelinkt worden. Indien u later uw kassaticket verliest, kunt u deze gratis terug opvragen door middel van uw id-kaart. U bent echte nooit verplicht uw id-kaart af te geven en het kassaticket geldt eveneens voor de garantie. Moest u uw kassaticket verliezen, zonder dat u uw aankoop hebt gelinkt aan uw id-kaart, kan het zijn dat men administratieve kosten vraagt voor het manueel op te zoeken van uw kassaticket. Dit kan door te zoeken op het tijdstip van de aankoop of met welke bankkaart de aankoop is gebeurd.

      Waarom vraagt de kassier(ster) mijn identeitskaart?
      Het antwoord hierop is simpel: omdat dit opgedragen wordt door het management. Deze mensen vragen dit zeker niet voor hun plezier. Van elke kassier wordt verwacht bij elke aankoop de id-kaart te vragen. Hetzelfde geldt voor een verkoper. Die moet bij elke bon die hij opmaakt de id-kaart vragen en zorgen dat het e-mailadres van de klant hieraan gelinkt is. Indien het management opmerkt dat een bepaalde verkoper/kassier te weinig de id-kaart vraagt of helemaal niet, zal hij hiervoor een aangetekende brief ontvangen. Bij drie aangetekende brieven kan Media Markt de persoon in kwestie ontslaan voor 'ondermaats presteren'. Indien een kassier(ster) u dus om uw id-kaart vraagt en u weigert dit, doe dit alstublieft op een vriendelijke manier. Deze mensen doen ook maar hun job en proberen net als ieder van ons hun job te behouden om zo hun huur of lening te kunnen betalen.

      Ik ben echter wel akkoord met het feit dat een kassier bij het vragen van de id-kaart dit op een vriendelijke manier moet doen. Het probleem is echter dat de kassier, voor hij u bedient, al talrijke klanten heeft gehad die hem gewoon afblaffen bij het vragen naar de id-kaart. Op den duur kan men niet anders dan de id-kaart op een wat kordatere manier te vragen. Minder klanten durven dan wat bot uit de hoek komen, aangezien ze zelf overdonderd zijn.

      Conclusie: het linken van uw aankoop aan de id-kaart is op zich een handig iets voor de consument die snel zijn garantiebewijs verliest. Zoals bij alles echter, draait het hele systeem om het verhogen van de winst. Media Markt is echter een commercïele instelling met als hoofddoel winst maken, dus kun je hen echter het gebruik van nieuwe manieren om winst te maken verwijten? Vragen en meningen altijd welkom.
      Last edited by TlMOTHY; 6 januari 2016, 21:04.

      Comment


      • #48
        Re: Media Markt en ID kaart.

        Opinieblog van Kristien Bonneure op De Redactie.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment

        Working...
        X