Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intolerantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Intolerantie

Tommie heeft nochtans op veel vlakken gelijk.
    Het feit dat hij meteen kritiek krijgt omdat hij objectieve vaststellingen over ouderen post, bevestigt alweer meteen zijn stelling.

Ik heb het vroeger ook al eens opgemerkt dat op groepsfoto's van SD's vrijwel nooit jonge mensen opstaan.
    Het hek was meteen van de dam, meteen heel wat norse reacties omdat ik dat opmerkte. Wat meteen heel wat zegt over deze mensen, of de leeftijd van deze mensen.

Toch ken ik persoonlijk heel wat jonge mensen die hier zitten, of hebben gezeten. Maar die om zovele redenen terug zijn vertrokken.
    Het spreekt jongeren wellicht niet aan om naar SD's te gaan in de eerste plaats, in de tweede plaats nadat ze de groepsfoto gezien hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Teken dat de jeugd niet meer instapt.
    Ze gaan inderdaad eerder hun creaties op Facebook zetten dan in een forum.

Ligt voor een stuk ook aan de complexiteit.
    Om op Facebook een foto te posten volstaan 3 seconden. Je klikt delen aan in je telefoon of computer, en een paar seconden later staat het er.
    Om hier te posten (wat ik al lang niet meer gedaan heb), moet je eerst je foto op een andere website zetten, en dan de link copiëren om hem hier in een topic te kunnen posten...
    Mja, je moet inderdaad je foto ergens hosten om het op een forum te plaatsen.
    Echter, het hoeft niet meteen op Facebook.
    Er zijn ook sociale media speciaal voor fotografie, zoals Flickr. Hier kan je je foto's gratis hosten om ze nadien op fora te plaatsen. Zo doe ik het momenteel.
    En diezelfde foto's kan je daar ook linken met andere sociale media zoals Facebook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

Mja, je moet inderdaad je foto ergens hosten om het op een forum te plaatsen.
      Echter, het hoeft niet meteen op Facebook.
      Er zijn ook sociale media speciaal voor fotografie, zoals Flickr. Hier kan je je foto's gratis hosten om ze nadien op fora te plaatsen. Zo doe ik het momenteel.
      En diezelfde foto's kan je daar ook linken met andere sociale media zoals Facebook.
      Dat weet ik, maar het zijn minstens 4-5 stappen die je moet doen in vergelijking met 1-2 op Facebook of Twitter.

En als je kijkt hoe moeilijk het dan wordt om dat vanaf een tablet te doen, dan is het verschil helemaal groot.

Feit is dat internettoegang vanaf tablets en telefoons tegenwoordig belangrijker is dan vanaf PCs of Laptops.

Comment

Och ja, wat is intolerant zijn, wat zijn bullebakken ???

Ik kreeg laatst zelfs een PM van de mods dat ik mijn mening wat minder gepeperd mag geven.
        Bij deze bedankt om de moeite te doen hiervoor tijd te nemen en het staat genoteerd.

Anoniem ben ik allesbehalve. Eén klik op mijn links en je weet wie ik ben. (en ben zelfs van een bepaalde regio met niet al te beste naam op dat vlak )

Ik heb meer problemen met mensen die vuiligheid spuwen en wel anoniem blijven.

Het enige wat ik doe is mijn mening op een directe doch eerlijk en gefundeerde manier weergeven.
        Ik krijg dan ook zeer vaak goede reacties van mensen die blij zijn met mijn comments en er uit leren.

Heb de mensen van het forum dat ook duidelijk willen maken, dat slechts een deel mijn aanwezigheid niet kan apprecieren, maar dan moeten ze eerst is in eigen boezem kijken en zelf lezen wat ze soms schrijven als tegenreacties...

In alle geval lig ik daar niet van wakker, maar vind persoonlijke aanvallen er toch vaak over (en ja, dan durf ik ook al wel eens scherper te reageren).
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Teken des tijds ??
          Yup, al deze intolerantie heeft te maken met het nakende Kerstmis

Comment

Als NewBee mijn bescheiden mening.

1 . Als mensen een minder goede dag gehad hebben, laat zeggen, als ze super gestrest zijn, een beoordeling uit laten.

2. Bekijken wij eens de foto en vragen wij ons - wat wil de fotograf ons meedelen.

3. Afkraken is gemakkelijk, opbouwende kritiek kan helpen. Ideeën met een voorbeeld ( soms zegt een beeld meer dan duizend worden ) , zonder de andere te kwetsen, kan positief zijn.

Fotofora moet uit verschillende leeftijdsgroepen bestaan. Juist uit de diversiteit is het een bron van innovatie.

mvg
            Grashalm

Comment

Het is typerend dat het slechte meer opvalt dan het goede en dat er dan gesproken wordt over "Waarom wordt iedereen zo intolerant,agressief?" waarmee de starter van het forum zichzelf een beetje in z'n hemd zet, want zo'n veralgemening slaat nergens op. Sorry hoor.

Begin ermee met niet zo te denken en dan zal je het goede van dit forum zien. Als je start met die bril op, dan wordt het een self fulfilling prophecy en dan blijf je weg van dit forum en dat is dan misschien ook maar goed voor je gezondheid. Alles wat je negatieve energie geeft moet je mijden. Voor jou, lijkt het dit forum te zijn. Voor het merendeel van de andere lezers niet, anders zouden ze niet terugkomen.

Net als in de wereld buiten ons is op het forum niet iedereen positief. Als je daar te veel aandacht aan besteedt, dan surf je met die golf mee, terwijl er heel veel andere golven zijn. Ik zie hier heel wat nieuwkomers die informatie vragen en die krijgen, ik zie zelf bij de shoots voor beginners enorm veel enthousiasme van nieuwe startende (hobby-)fotografen. Er is dus wel vernieuwing en die lezen de fora en komen op activiteiten af.
              Wat willen we nog meer.
              Ik blijf en schenk geen aandacht aan criticasters, 't leven is er te kort voor en er staan genoeg andere dingen op dit forum. Geniet ervan!

Groetjes,

Riho.
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Voilà Wim, er zijn mensen die zeer intolerant zijn tegenover taalfouten en een grote afkeer hebben tegenover SMS-taal.
                Als je dan bovendien het woord in SMS-taal verkeerd schrijft, dan is het hek van de dam en kunnen de discussies beginnen.
                Heb ik het intolerantievuur nu genoeg aangewakkerd
                Doet mij denken aan een post op een Nederlands forum. De botheid die je daar tegenkomt is vaak nog van een andere orde. Ik post iets, en een paar reacties later word ik op de vingers getikt dat dit een Nederlands forum is en een vermeend Vlaams woord dus niet past...... door iemand die zelf duidelijk problemen had met het vervoegen van werkwoorden. Toen ik hem daarop aansprak brak de hel helemaal los.

Mensen hebben nu eenmaal een zelfbeeld dat zelden een correcte weerspiegeling is van wat anderen denken en in die zin is die intolerantie op het internet uiteindelijk niets anders dan een weerspiegeling van diezelfde intolerantie in de reële maatschappij. Enige verschil is dat de draagwijdte heel wat groter is, en inhibities lager.

Comment

Het onvermogen van derden om te verdragen dat ik of iemand anders een andere mening heb? Moar niet altijd gemakkelijk om te schrijven wat ge denkt, zonder in de ziel te kunnen kijken van een ander. Het wederzijds respect lost vele misverstanden op. Mijn gedacht natuurlijk. Ik wil nooit iemand kwetsen, moar ik wil ook eerlijk zijn en das nie zo gemakkelijk. Indien FB een 'vind ik niet leuk' button plaatsen zou, dan zou dit wel eens het eind van FB kunnen zijn. Ik wil de wereld verbeteren, maar dan zal ik met meself moeten beginnen.

Comment

Iedereen heeft het recht om een andere mening te hebben en iedereen heeft het recht om daarvoor uit te komen.
                    Het kan alleen op een vriendelijke of brute manier ... al is het resultaat hetzelfde.

- Die foto trekt op niets.
                    - Mij spreekt het niet zo aan.

- Waar haalt ge het in uw hoofd zoiets te fotograferen?
                    - Persoonlijk zou ik voor een ander onderwerp gekozen hebben.

En verder eerlijk blijven .. niet alleen iets goed vinden van je beste maatjes.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      ...

- Die foto trekt op niets.
                      - Mij spreekt het niet zo aan.

- Waar haalt ge het in uw hoofd zoiets te fotograferen?
                      - Persoonlijk zou ik voor een ander onderwerp gekozen hebben.
                      ...
                      Ik denk dat dat idd de moraal van het verhaal is.
                      Als je minder goed nieuws komt brengen met wat tact dan hou je daar als TS geen slecht gevoel aan over.
                      Het is dan aan de TS om beetje tussen de regels te lezen en daar aan te werken. Die voelt zich ook meer gemotiveerd.

Als de comments zeer grof zijn dan hou je daar als TS eerder een halve depressie aan over. En dat werkt niet productief.

Ik lees hier soms van "ik ben al 10 jaar bezig en ben al 3 keer gestopt door de harde kritiek maar begin steeds opnieuw en beter"
                      Als ik dat moet analyseren dan stel ik toch een zeker frustratie vast. Een tijd zonder productie. En vermoedelijk zal die persoon zich ellendig gevoeld hebben over lange tijd.

Comment

Working...
                      X