Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verwarming tweede verblijf tijdens leegstand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verwarming tweede verblijf tijdens leegstand

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Vergeet die zonnepanelen om in de winter te verwarmen....
    Op een grijze dag in December leveren die nog niet 1 KwH op, in de zomer daarentegen kan je de Airco de hele dag laten draaien.

Ik zou daar een thermostaat zetten die je via je GSM/internet kan bedienen.
    Ben je echt lang weg, dan zet je de temperatuur op 7-10 graden, en je kan in de gaten houden of de chauffage nog werkt.
    Als je dan naar je huis gaat zet je 3 dagen op voorhand de verwarming op 15graden, en één dag op voorhand op 20 graden, en het is aangenaam tegen dat je aankomt zonder dat je stookt voor de mussen.
    Ons huisje in de Ardennen heeft enkel een houtkachel.
    Ik zou me met CV trouwens arm stoken om dat heel de winter op temperatuur te houden.
    Er kan niets bevriezen (PE waterleidingen) enkel de electrische boiler wordt via een GSM module aangezet bij vorstgevaar.
    Rapporteert buiten- en binnentemperatuur.
    Je kan daarmee uiteraard ook gemakkelijk de CV mee regelen, of via een relais de accumulatiekachels.
    Last edited by palombian; 1 december 2015, 20:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      de electrische boiler wordt via een GSM module aangezet bij vorstgevaar.
      Rapporteert buiten- en binnentemperatuur.
      Je kan daarmee uiteraard ook gemakkelijk de CV mee regelen, of via een relais de accumulatiekachels.
      Heb je om via een GSM module te sturen wifi nodig in het vakantiehuisje? In de meeste tweede verblijven is er volgens mij geen wifi.

Comment

Ofwel gaat dat via internet/wifi, en dan heb je uiteraard een internetverbinding nodig.
        Ofwel een GSM module waarvoor je een SIM kaart nodig hebt.
        Beide bestaan.

De meeste noodtelefoons in liften werken nu ook via het GSM netwerk ipv vroeger een vaste verbinding.

Comment

Working...
        X