Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Zou maar erg zijn dat Opel dit nog niet in orde had.

    Punt is, VW mag nu in de **** zitten, Opel (én Ford) is ook nooit een toonbeeld geweest van robuust gebouwde auto's die zeer betrouwbaar waren.

    Comment


    • #47
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      ..........................
      Van een overtuigde Opel-rijder sinds 1988 (gisteren de nieuwe Astra gezien, prachtmachien).
      Ikke sedert 1978, en mijn ouders sedert 1965 en wij noch zij ooit problemen mee gehad.
      Misschien hebben we beiden wel veel geluk gehad, kan zijn, maar wanneer je geluk hebt zou je dom moeten zijn om een ander merk te gaan 'proberen' hé.
      Vroeger reed ik er lang mee, de drie laatste werden "tijdig" vervangen.
      In feite moet ik schrijven, vééél te vroeg vervangen, maar een mens heeft graag ook eens iets nieuws hé .

      Comment


      • #48
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        Of een waterpomp nu een onderdeel is dat niet stuk zou mogen gaan weet ik niet, maar feit is dat mijn huidige BMW ook al aan de tweede zit. Hier ga ik nu niet over klagen hoor, voor de rest alles goed, ah ja... ook twee nieuwe schokdempers achteraan, maar dit is het gevolg van wat circuit. Je moet dit er dan naast de banden ook maar bijnemen hé. daarvoor kan ik BMW niet veroordelen. Ze blijven voor mij favoriet nr.1 na een paar Mercedes, waarvan ook niet alles vlekkeloos was, integendeel zou ik zeggen. Als je niks met een wagen mag voorhebben koop je er best geen, 't is tenslotte mechaniek die kan breken of falen.
        Gezien ik persoonlijk meestal heel korte afstanden doe had ik recent ook een probleem met de katalysator. Die was uitzonderlijk vervuild geraakt hierdoor. Een paar honderd km op een snelweg gedaan en opgelost probleem dus.
        Besluit, is het nu een diesel of een benzine-wagen, korte afstanden zijn voor beiden zeer nefast. Roetfilter, katalysator, batterij.., gevoelige punten als gevolg van dergelijke rijomstandigheden.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          Klopt, maar met een diesel die zéér korte afstanden doen zou tot veel meer problemen leiden.
          Een benzine motor is véél rapper warm dan een diesel, en dan branden de roetafzettingen weg.

          Daarbij komt nog dat je bij een benzinemotor ook veel minder roetafzetting krijgt.

          Gezien mijn rijprofiel (45.000km per jaar en behoorlijk lange afstanden ook in D) past diesel nog steeds het beste. Maar ik zou héél graag met een goede turbo benzine rijden met gelijkaardig vermogen.
          Nadeel is dat het verbruik bij hogere snelheden (150-200 km/h in Duitsland), veel sterker de hoogte in gaat met benzine.

          Wat ik nog liever zou hebben is een auto die echt helemaal zelfstandig kan rijden op de autostrade. Dan mag de snelheid al beperkt blijven tot 130, dan kan ik gerust wat werken in de auto tijdens mijn lange ritten. Ik hoop dat dit binnen een paar jaar beschikbaar wordt op de betere middenklasser (een S-klasse zit niet in mijn budget).

          Comment


          • #50
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat ik nog liever zou hebben is een auto die echt helemaal zelfstandig kan rijden op de autostrade. Dan mag de snelheid al beperkt blijven tot 130, dan kan ik gerust wat werken in de auto tijdens mijn lange ritten. Ik hoop dat dit binnen een paar jaar beschikbaar wordt op de betere middenklasser (een S-klasse zit niet in mijn budget).
            Los van de technologie, die er wel zit aan te komen, denk ik niet dat je er al binnen een paar jaar gebruik van gaat kunnen maken. De wetgeving zal nog wel even achterop blijven hinken, vrees ik.

            Comment


            • #51
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Klopt, maar met een diesel die zéér korte afstanden doen zou tot veel meer problemen leiden.
              Een benzine motor is véél rapper warm dan een diesel, en dan branden de roetafzettingen weg.
              Daarbij komt nog dat je bij een benzinemotor ook veel minder roetafzetting krijgt.
              Onze eerste BMW was een benzine.
              Door te verhuizen kort na aankoop en een bedrijfswagen erbij te hebben, viel het aantal km terug tot 7000km per jaar.
              Tiental jaar mee gereden en joint de culasse stuk na 8 jaar en dat zou komen door te weinig te rijden.

              Volgende wagen gekocht en een BMW diesel op aanraden van garage (was interessanter), buiten de roetfilter zou de rest veel minder afzien van weinig km.
              Met die wagen ook 10 jaar gereden en geen cent kosten gehad, enkel om de zoveel maand de motor eens goed laten warmen en wat doorgetrokken.
              Altijd vlot in gang, altijd probleemloos rijden en nooit last van verstopte filters of wat dan ook.

              Zelf had ik ervoor een Volvo als bedrijfswagen, werk was op 100km van bij ons, dus redelijk veel kilometers gereden.
              Minstens twee keer per jaar stond ik in panne met verstopte filter of EGR.

              Wat mij betreft heeft aantal km daar geen invloed op gehad, eerder het ontwerp van de ene wagen is gevoeliger dan de andere.
              Voor de rest moet ge ook wat geluk hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Volvo's met verstopte roetfilter heb ik hier op het werk ook al gehoord, en ook van iemand die op 100km van het werk woonde, maar wel veel in de file stond.
                Dat BMW vroeger al eens een defecte culasse had, heb ik ook al gehoord.

                Zelf altijd met Diesel gereden, maar altijd 30-50.000km per jaar.
                Met VW en Audi's nooit problemen gehad die met de motor te maken hadden.
                Een Citroen C8 was mijn absolute rampauto. In één jaar heeft die meer dan 10 weken in de garage gestaan. Aan die auto ging alles kapot (gaskabel, injectoren, turbo, batterij, startmotor, waterlekken,...)
                Een Ford Galaxy was ok tot 120.000 km, en toen ging het van het ene probleem tot het andere. Bij 120.000 is de turbo los gekomen van de motor, en was het 2-massavliegwiel defect. En dat hebben toen alle Fords op het werk gelijkaardige miserie gehad.

                Met roetfilters heb ik nooit een probleem gehad.
                Mijn vrouw heeft altijd benzine gereden (5-10.000/jaar), en nooit echte motorproblemen gekend. Het zou me ook zwaar tegenvallen als een auto echt dikke motorproblemen heeft voor 100.000 km.

                Comment


                • #53
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Hier 10 jaar VAG wagens gehad, allemaal diesel firmawagens, nooit problemen gehad,45000km per jaar. Op persoonlijke wagen, Seat Leon 1.9 tdi, net op 110000km een sensor moeten laten vervangen. Andere persoonlijke wagen, Nissan Terrano 2.7 tdi, 300000km zonder problemen

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    In de vroegere diesels zaten er geen EGR-kleppen,of men kon ze kuisen op een bepaalde manier(bv:Alfa,maar ik weet niet hoe).Men kon ze zelfs kortsluiten,zonder probleem.Nu gaat dit niet meer.Vandaar dat de korte afstandsrijders rond de kerktoren hiermee problemen krijgen.
                    Nut van een EGR:je eigen vuile uitstoot (vuiligheid) terug in de motor sturen en terug verbranden om een betere uitstoot te verkrijgen.
                    Bijzonder interessant bij diesels die niet opgewarmd zijn.Diesels zijn zelfontbranders en dienen dan ook op bedrijfstemperatuur te functioneren.Bij mensen die veel kilometers rijden,geen probleem,daar doet hij zijn werk.Bij de kerktorenrijders,nooit berdijfstemperatuur,en vervuiling a gogo.Klep,roetfilter vervangen etc.
                    En de gepensionneerden die diesel kochten voor de goeie koop,dan maar reklameren op de garagist over de hoge rekening.
                    NB:-ben zelf gepensionnerd,maar heb nooit een diesel gehad.Te weinig kilometers,korte afstanden .En een benzine geeft veel meer rijplezier.Maar dat is subjectief.
                    -Vroeger reeds vermeld ergens:Mijn Audi gaat in vrije loop niet boven 4000t/min.Software weet dus dat hij niet belast is.
                    -Verbruik bij 120/125 ligt misschien 0.3/ 0.4 boven aangegeven verbruik 5.9.Ga ik flirten met 130 dan doe er maar een liter bij.
                    Dat op autostrade en er geen pipo's zijn die zonder knipperlichten etc van baanvak veranderen,en je doen remmen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Als ik dat allemaal lees, dan zijn er hier wel heel veel die héééél veel km (voor mij toch) met hun wagen doen.
                      Onze vorige (diesel) heb ik vervangen aan 65.000 km !
                      Nu heb ik een goed half jaar een benzine, maar die gaat ook weg vóór de 70.000 km hoor.
                      Wij gaan nogal een aantal keer op reis met de auto, en ik ben tijdens die trips maar gerust met een tamelijk recente auto.
                      Ik weet ook wel, dat als het tegen gaat, je ook met een nieuwe een defect kan hebben, maar toch...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Als ik dat allemaal lees, dan zijn er hier wel heel veel die héééél veel km (voor mij toch) met hun wagen doen.
                        Onze vorige (diesel) heb ik vervangen aan 65.000 km !
                        Nu heb ik een goed half jaar een benzine, maar die gaat ook weg vóór de 70.000 km hoor.
                        Wij gaan nogal een aantal keer op reis met de auto, en ik ben tijdens die trips maar gerust met een tamelijk recente auto.
                        Ik weet ook wel, dat als het tegen gaat, je ook met een nieuwe een defect kan hebben, maar toch...
                        Dat gevoel heb ik ook ooit gehad, maar daar ben ik vanaf gestapt. Vroeger was een auto met 100.000km motorisch versleten. Tegenwoordig is dat toch wel anders. En met een reisverzekering, (wie heeft er geen) maak ik me weinig zorgen.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Met mijn vorige BMW Z3 coupé 3liter, 240.000km gereden en nooit problemen gekend.
                          Mijn huidige zal dit keer vroegtijdig weggaan aan 74.000Km, met spijt in het hart want daar is helemaal niks mis mee, maar is afgeschreven en mijn boekhouder raadt mij aan te vernieuwen.
                          Last edited by enero; 10 november 2015, 22:30.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            The Professor discusses some of the chemistry behind the recent controversy involving Volkswagen cars.CLARIFICATION: While many diesel engines (including VW ...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              De te grote NOx uitstoot schijnt dus ook een probleem te zijn bij dieselmotoren van andere merken: http://www.vroom.be/nl/autonieuws/vw...rt-aan-renault
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Dat gevoel heb ik ook ooit gehad, maar daar ben ik vanaf gestapt. Vroeger was een auto met 100.000km motorisch versleten. Tegenwoordig is dat toch wel anders. En met een reisverzekering, (wie heeft er geen) maak ik me weinig zorgen.
                                Zeker weten.
                                Hier een VW Caravelle van 1999, 2.5 tdi 102 pk met sinds eergisteren 350.000 km op de teller. Nooit noemenswaardige problemen gehad in het buitenland. Een keer ging de achterklep niet meer open, was in Engeland, RAC (via VAB) heeft er een uur aan gewerkt en het was gefikst. En dit jaar in Zwitserland een relais kapot, vervangen en ook weer ok.
                                In januari komt er een nieuwe Caravelle (naast de Passat). Gewoon omdat ik 16 jaar en 350.000 welletjes vind. Beestje mag gaan rusten...

                                Comment

                                Working...
                                X