Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Telenet naar Proximus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Telenet naar Proximus?

Hangt er allemaal van af wat je er mee wil doen hé.
    Voordelen Telenet, zijn dat je zonder bijkomende apparatuur ook nog de analoge kabel kan gebruiken,
    wat hogere kwaliteit op een (betere tv) hogere internet snelheid (als je dat nodig vind)
    Ikzelf ga soms bestanden versturen of ophalen van 1á2 GB (met WeTransfer) en dat gaat toch wel
    redelijk vlot moet ik zeggen.
    Hoe en wat een ander doet moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
    Mijn snelheid: http://www.speedtest.net/my-result/4803483914 Dat haal je niet met Proximus.
    Last edited by Guest42; 6 november 2015, 07:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Wat full HD betreft moet ik dat toch even rechtzetten.

Telenet geeft 1080 progressive af. Dat is FULL HD. Dat is naast de interleaced de hoogste kwaliteit voor HD content dat technisch mogelijk is.
      Telenet geeft geen 1080P af maar 1080i.
      Je kan ook kiezen voor o.a. 720P
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Wat full HD betreft moet ik dat toch even rechtzetten.

Telenet geeft 1080 progressive af. Dat is FULL HD. Dat is naast de interleaced de hoogste kwaliteit voor HD content dat technisch mogelijk is. Beter zal het er niet op worden. Meerdere zenders komen hier in FULL HD binnen via telenet. Andere worden gewoon digitaal aangeleverd wat een kwaliteit geeft dat vergelijkbaar is met analoog. Ze noemen dat dan SD kwaliteit.

Proximus levert geen full HD af bij mijn weten. Daar leveren ze maximaal 720 af en het meeste nog in SD.
        Proximus net als telenet geven 720P of 1080i : qua bitrate zijn beide perfect vergelijkbaar en dus is de beeld en klankkwaliteit ook ongeveer hetzelfde. Maar dat is stukken minder dan "echte" 1080P zoals dat bv. via bluray wordt geleverd, wat de enige "echte" FULLHD-norm is.
        Ik heb recent zowel Telenet als Proximus gehad en eerlijk gezegd zie ik geen verschil in beeldkwaliteit.

Begin volgend jaar is blijkbaar de "vectorings-ronde" van die Proximus-bakken grotendeels afgelopen, vandaar dat vanaf begin volgend jaar zowel de mogelijke down als upload snelheden bij Proximus worden verhoogd.
        Het bakje waar ik ben op aangesloten heeft nog geen vectoring. Maar ik heb daar een 70/10 profiel, wat een effectieve snelheid oplevert van 65 Mb/s down en een kleine 5 up. Vanaf volgend jaar zou dat dus een 90 Mb/s worden en 6 up. (met een maxi-pack 8 Mb/s up).
        Het is inderdaad trager dan bij Telenet maar de prijs is ook lager. En voor mij is dat onbeperkt download belangrijker, dan die hogere snelheid die in de praktijk toch meestal niet gehaald wordt.
        Last edited by polleke_cgc; 6 november 2015, 12:16.
        Groeten,

Polleke

Comment

snelheid omlaag bij tv kijken en surfen bij proximus ? Nog nooit iets van gemerkt en mijn beeldkwaliteit is altijd perfect ! Misschien tijd om een nieuwe tv te kopen ?
          proximus is voor mij goedkoper dan telenet .
          Voor de rest zie ik weinig verschil .

Comment

Hier ook Proximus.

Van de gebrekkige snelheid heb ik nog niet veel gemerkt. Dat de echt grote downloaders en gamers beter gediend zijn met een ultra snelle Telenet verbinding is me duidelijk, maar tot die categorieën behoor ik alvast niet.
            Mijn snelheid ligt bij 43,73 Mbps down, 4,45 up en ping 29 ms terwijl de TV uit staat. Net enkele minuten geleden getest. (sorry vergeten op te slaan)
            En op algemeen verzoek de TV ingeschakeld: 41,32 down, 4,28 up en 29 ms http://www.speedtest.net/my-result/4810375185. Toch niet echt verschil. Oh ja, beide metingen via WIFI en niet via ethernet.

En inderdaad, de beeldkwaliteit van Telenet op mijn moeder haar nieuwe Samsung HDTV is beter dan op mijn 7 jaar oude LG flatscreen, zonder HD. Welke kabel of welke TV technologie daar nu juist voor verantwoordelijk is laat ik in het midden. Voor mij voldoet die LG nog, hoor.

Comment

Beiden leveren TV via IP, gaat geen verschil maken in wat je binnenkrijgt. Je decoder en TV toestel gaan meer verschil maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zou je zelf op zoek gaan naar een andere provider mocht men het u niet voorstellen?
                Indien niet, dan zou ik niets veranderen.
                Ik zou iedereen van harte willen bedanken voor de waardevolle reacties. Maar de vraag van VerSeg (zie citaat) vat eigenlijk alles samen. Alles blijft bij ons zoals het was.
                eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Zelf wou ik de overstap wagen van telenet naar proximus, ik belde hen op om een bestelling te plaatsen van een pack. Wat later kreeg ik een brief om mee te delen dat de technieker hier vandaag tussen 8 en 17 u zou zijn.
                  Vanochtend stond deze stip om acht aan de deur. Toen ik hem mijn telenetinstallatie toonde vertelde hij dat hij er niets mee kon aanvangen. Ik zou een gracht moeten graven met een wachtbuis en een kabel van hen erin.
                  Klopt dit? kan proximus de kabel van telenet niet gebruiken? Moet ik hiervoor al deze werken nog uitvoeren?

Comment

simpel : telenet werkt met coax kabel ( televiesiedraad gelijk ze weggen ) en proximus is via een telefoonlijn dus 2 draad.
                    dus indeed : die werken moet je uitvoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ssd Bekijk bericht
                      Toen ik hem mijn telenetinstallatie toonde vertelde hij dat hij er niets mee kon aanvangen. Ik zou een gracht moeten graven met een wachtbuis en een kabel van hen erin.
                      Klopt dit? kan proximus de kabel van telenet niet gebruiken? Moet ik hiervoor al deze werken nog uitvoeren?
                      Telenet werkt met de kabel ( voorheen Integan ) en stuurt daar de signalen door voor internet, TV en vaste telefoonlijn.
                      Proximus ( of vroeger den Belgacom ) werkt met de klassieke telefoonlijn, waarop een splitter geplaatst wordt en zo voor digitale tv en internet zorgt. De telefoon blijft werken via de klassieke lijn. Dus als in je woning geen gewone telefoonaansluiting voorhanden is, moet die nog aangelegd worden. En dan moet je dus idd de graaf en aansluitingswerken ( laten) uitvoeren ) Is niet goedkoop....
                      Greetzzzzzzzzzzzz......
                      Wonnie
                      www.spectare.be

Comment

Zeg tegen die man dat hij maar begint te graven.

Is natuurlijk een andere kabel.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Welkom op het forum ssd

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ssd Bekijk bericht
                            Zelf wou ik de overstap wagen van telenet naar proximus, ik belde hen op om een bestelling te plaatsen van een pack. Wat later kreeg ik een brief om mee te delen dat de technieker hier vandaag tussen 8 en 17 u zou zijn.
                            Vanochtend stond deze stip om acht aan de deur. Toen ik hem mijn telenetinstallatie toonde vertelde hij dat hij er niets mee kon aanvangen. Ik zou een gracht moeten graven met een wachtbuis en een kabel van hen erin.
                            Heb je vroeger dan geen telefoonaansluiting gehad?
                            Normaal gezien zou elk huis toch moeten voorzien zijn met een telefoonaansluiting. Tenzij het een nieuwbouw is en ze het niet geplaatst hebben. Lijkt mij sterk dat ge zelf een wachtbuis/gracht moet plaatsen/graven.
                            Als er vroeger een aansluiting is voorzien, en die is er niet meer, komen ze die denk ik gratis repareren.
                            Ik werk namelijk voor Proximus.

Comment

ik "had" vroeger een vaste lijn, ik ben ooit naar telenet overgegaan , en : ZELF gezien : dieje gast van telenet knipte den draad tot achterin het bakske door , en is tegen den buitenmuur, dus da's niet meer aan te sluiten. En toen hem knipte was het te laat ( is wel een 30 jaar geleden, maar is echt gebeurd ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                ik "had" vroeger een vaste lijn, ik ben ooit naar telenet overgegaan , en : ZELF gezien : dieje gast van telenet knipte den draad tot achterin het bakske door , en is tegen den buitenmuur, dus da's niet meer aan te sluiten.
                                Dat was een veer gehoorde methode toen mensen overstapten naar TN.

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                En toen hem knipte was het te laat ( is wel een 30 jaar geleden, maar is echt gebeurd ).
                                30 jaar terug, in 1985/86 ?? Terwijl TN maar in 1996 opgericht is...
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X