Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Down- en uploadsnelheid getest via Testaankoop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Down- en uploadsnelheid getest via Testaankoop ?

mijn resultaat: http://www.speedtest.net/my-result/4808970349

Maar ik zou met plezier 100mbit download afgeven om deze als upload te hebben ... of 240/240 ipb 240/20
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Heb nog eens getest via PC (rechtstreeks aangesloten) en laptop (wifi)

Telenet Basic belooft : 30.0 Mbps downl. en 3.00 Mbps upl.
      Ik krijg op PC : 31.1 Mbps downl. en 2.87 Mbps upl.
      Ik krijg via wifi : 22.0 Mbps downl. en 2.45 Mbps upl.

In tegenstelling tot wat ik in mijn openingspost dacht/en geschreven heb, krijg ik dus wel degelijk wat Telenet belooft en waarvoor ik betaal.

Vandaar deze rechtzetting.

Comment

Wat een idioot initiatief weer van Telenet. Weer zo ongenuanceerd.
        Ik haal opde iPad 130 Mbps, wat gewoon uitstekend is. Op de PC haal ik 190 Mbps.
        Volgens TA zou ik tot 150€ per jaar moeten terugkrijgen omdat het op de iPad iets trager is.
        Ligt gewoon aan de wifi.

Als ik ga testen in de tuin kijg ik 1000€ terug of zo.
        Ben benieuwd of we daar nog ooit iets van horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Heb nog eens getest via PC (rechtstreeks aangesloten) en laptop (wifi)

Telenet Basic belooft : 30.0 Mbps downl. en 3.00 Mbps upl.
          Ik krijg op PC : 31.1 Mbps downl. en 2.87 Mbps upl.
          Ik krijg via wifi : 22.0 Mbps downl. en 2.45 Mbps upl.

In tegenstelling tot wat ik in mijn openingspost dacht/en geschreven heb, krijg ik dus wel degelijk wat Telenet belooft en waarvoor ik betaal.

Vandaar deze rechtzetting.
          LOL, jij moet bijbetalen op de PC..'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat een idioot initiatief weer van Telenet. Weer zo ongenuanceerd.
            Ik haal opde iPad 130 Mbps, wat gewoon uitstekend is. Op de PC haal ik 190 Mbps.
            Volgens TA zou ik tot 150€ per jaar moeten terugkrijgen omdat het op de iPad iets trager is.
            Ligt gewoon aan de wifi.

Als ik ga testen in de tuin kijg ik 1000€ terug of zo.
            Ben benieuwd of we daar nog ooit iets van horen.
            Het initiatief komt van Testaankoop hé, niet van Telenet.
            En ik haalde reeds aan in #5 wat ze schrijven bij hun testpagina, "zo dicht mogelijk bij de router"... ik denk niet dat je router in de tuin staat, of toch .

Comment

Wel met een AC router, draadloos

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Zonder dat we weten voor welk abo je betaalt zegt dit weinig hé .

Comment

Internet fiber 200
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    FYI .. probeer eens http://speedof.me ... ;-)
                    Geeft bij mij geen verschil met speedtest.net: 12Mbit up en 60Mbit down.
                    Dat laatste is omdat ik op wifi zit, want ik haal ook de max snelheid van fibernet200 over UTP.

Over de snelheid van Telenet geen klachten, maar ik blijf het een dure affaire vinden.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      LOL, jij moet bijbetalen op de PC..'.
                      Dat zou ik dan nog liever doen, dan betalen voor iets wat ik niet krijg .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Extra rekenng is onderweg van TN.

Comment

Dat zou ik dan nog liever doen, dan betalen voor iets wat ik niet krijg .
                          Bijna iedereen krijgt meer dan waarvoor hij betaalt, uitgezonderd misschien de nieuwe klanten.

De keren dat ze de snelheid al verhoogd hebben zonder prijsverhoging.
                          Bij mijn moeder bestaat een contract voor 30 Mbps, nu heeft ze 100 Mbps.
                          Hier was dat 50, dan 60, dan 100, dan 150 en nu 200 Mbps.

Hier haal ik 198 Mbps volgens Speedtest, ik kan klagen dat het geen 200 is, maar ik kan ook tevreden zijn dat het hoger is dan de 50 waarvoor ik tekende.

Dat de meesten eens vergelijjen met hetgene waarvoor ze getekend hebben ... er is dan al veel minder reden tot klagen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            .............................................

Dat de meesten eens vergelijjen met hetgene waarvoor ze getekend hebben ... er is dan al veel minder reden tot klagen.
                            Je hebt blijkbaar niet alles gelezen hé Verseg, maar dat is maar normaal ook, je kan moeilijk een heel topic doornemen.
                            Mocht je alles gelezen hebben zou je zien dat ik in eerste instantie dacht een reden tot klagen te hebben, dat klopt.
                            Na een aantal reacties besefte ik dat ik alles nog eens zou moeten testen (heb ik dan ook gemeld, cfr. #5 en #8) via én de rechtstreekse aansluiting én via wifi.
                            Dan heb ik het resultaat daarvan meegegeven, en toegegeven (#17) dat ik in mijn openingspost verkeerd was.
                            Toen Tommie zag dat ik iets meer kreeg dan door Telenet beloofd was grapte hij (#19) dat ik nu misschien wel meer zou moeten gaan betalen.
                            Toen was mijn reactie (#20) dat ik graag meer betaal als ik meer krijg, liever dan betalen voor iets waarvoor in minder krijg dan beloofd.
                            Dit is in een grote notendop het hele, maar juiste, verhaal.

Dus je laatste zin van hierboven..... .

Comment

Je hebt blijkbaar niet alles gelezen hé Verseg
                              Toch wel ... maar ik denk dat je alles te persoonlijk neemt.

Ik heb maar één zin gequoted (liever niet betalen voor iets dat je niet krijgt) en daar een algemeen antwoord op geformuleerd (de meesten ...) zonder uw specifiek geval aan te kaarten.
                              Je ziet het vaak op verschillende fora, reacties op HLN of wat dan ook dat mensen zich maar al te graag bedrogen voelen ... maar ze vergeten de voordelen dat ze ondertussen gekregen hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X