Re: Krachtige zaklamp
ik ga nu reeds een 10tal jaar vissen aan zee en heb dit steeds met LED hooflampen gedaan. Eerst met een Petzl hoofdlamp en nu sinds een jaar of 3 met een Led lenser H14 hooflamp (x2). Daarnaast heb ik voor het gemakkelijk kunnen beazen van de lijnen nog een Coleman petroliumlamp bij die aan de hengelsteun gemonteerd is. Overgeschakeld van Petzl naar Led Lenser vanwege het bereik van de H14. Met de Petzl kon ik nooit de achterkant van de golfbreker belichten en met de Led Lenser wel. Vroeger moest ik gokken wanneer ik de golfbreker moest verlaten en nu kan ik dankzij het enorme bereik van mijn Led Lenser makkelijk 30 minuten langer blijven staan wat dikwijls een wereld van verschil is in vangsten. En ja het is duur maar zeevissen is mijn leven. Bijna elke week rijd ik naar zee en sta ik 's nachts op de golfbrekers. Zoals Djivan aanhaalde zijn die golfbrekers levensgevaarlijk. Je kan daar zo makkelijk een been breken of vast komen zitten. Ik zou niet de eerste visser zijn die zijn leven laat op een golfbreker. En goede betrouwbare verlichting is als je je eigen leven de moeite waard vind van onschatbare waarde.
Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert
Bekijk bericht
Comment