Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help opstart verwarming De Dietrich Naneo 24/28 MI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help opstart verwarming De Dietrich Naneo 24/28 MI

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
    volgens mij hadden de cv mannen dit wel kunnen weten als ze ook hier geweest zouden zijn ipv zich te verstoppen.
    Volgens uw uitleg zijn die mannen geweest (installatie), maar op dat moment had je nog geen gas ... dan konden ze moeilijk iets afgesteld of getest hebben.
    Bij opstart zijn ze in principe zelfs verplicht een eerste controle/afstelling te doen.
    Hebben ze het niet met opzet losgemaakt opdat die niet gebruikt zou worden zonder controle door een professioneel installateur?
    Controle zou automatisch nog moeten gebeuren voor de oplevering.
    Feit is dat je, begrijpelijk in deze periode van het jaar, gewoon wat vooruitloopt en de verwarming al wil gebruiken.
    Maar goed, het is opgelost.
    Last edited by VerSeg; 27 oktober 2015, 03:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het ratelend geluidje zullen de vonken geweest zijn die oversloegen van de ontsteking.
      Normaalgezien werkt een nieuwe brander als die geplaatst is, maar als er een draadje los zit, dan werkt die dus niet...
      De afregeling (fabrieksinstelling) is niet 100% juist omdat er verschillende soorten aardgas zijn, daarom moet de brander nog afgeregeld worden om die zo zuinig en milieuvriendelijk mogelijk te laten werken.
      Enkele jaren geleden heb ik zelf een nieuwe wandketel geplaatst, en die werkte ook meteen, maar een paar dagen later zijn ze die komen afregelen (dat was bij de aankoopprijs van de wandketel inbegrepen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Volgens uw uitleg zijn die mannen geweest (installatie), maar op dat moment had je nog geen gas ... dan konden ze moeilijk iets afgesteld of getest hebben.
        Bij opstart zijn ze in principe zelfs verplicht een eerste controle/afstelling te doen.
        Hebben ze het niet met opzet losgemaakt opdat die niet gebruikt zou worden zonder controle door een professioneel installateur?
        Controle zou automatisch nog moeten gebeuren voor de oplevering.
        Feit is dat je, begrijpelijk in deze periode van het jaar, gewoon wat vooruitloopt en de verwarming al wil gebruiken.
        Maar goed, het is opgelost.
        Klopt, maar er was ook zeer duidelijk afgesproken dat er iemand ging aanwezig zijn bij het open zetten van de gas. Ook op die bewuste vrijdag.
        Ze wilden niet meer komen en er was me verzekerd dat ik kon/mocht opstarten en dat ze de ketel later zouden inregelen.

Maar goed, we zijn vertrokken ondertussen en ja, het feit dat wij samen met onze buren gingen opgeleverd worden (wat niet zo is...) speelt zeker mee, ook dit werd beloofd. Nu zeggen ze dat we werf per werf moeten bekijken en als het hun uitkomt schuiven ze door met hun aannemers, dan hoort iedereen plots weer bij elkaar. Het toeval wil dat van de 8 percelen er 4 bij dezelfde bouwfirma terecht gekomen zijn.
        Ander voorbeeldje: ALLES dient via de werfleider gecomuniceert te worden, geen bon/geen punt.
        Ik vroeg dus bij het kiezen van ramen/deuren om overal vliegenramen mee in te rekenen. Aaah nee zeiden ze, dat kunt ge ter plaatse regelen met de mensen zelf.. als je begrijpt wat ik bedoel.....

Enfin, Ik wil maar zeggen.

Groeten!

Comment

Working...
        X