Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versnellingspook wagen los :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Versnellingspook wagen los

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik hoop inderdaad dat dat koppelingspompje niet te snel stuk gaat (als het dan toch gebeurt, liefst nog tijdens de garantieperiode), misschien hebben ze bij het ontwerp van die nieuwe motor een degelijker pompje gebruikt.
    Ik heb ondertussen wel ergens iets gelezen over die pompjes dat er een aanpassing zou gebeurd zijn voor de bestaande modellen (Renault dus), misschien hebben ze zelf ook door dat het iets langer moet meegaan...
    Renault heeft een tijdje problemen gehad met waterpompen (die werden al standaard vervangen samen met de distributieriem).
    Nu zit er in die nieuwe TCe motor wel een distributieketting in plaats van een riem, maar dan hebben ze weer iets anders ingebouwd dat voor grote kosten kan zorgen als dat stuk gaat...
    Soms lijkt het er op dat er garagisten mee aan tafel zitten als er een auto ontworpen wordt, die garagisten proberen er dan mee voor te zorgen dat ze zoveel mogelijk werk houden...

    Die koppakkingen, daar heb ik inderdaad ook problemen mee gehad, het eigenaardige is dat die altijd in het begin stuk gingen, en dat ik daarna nog veel langer met die auto's heb gereden zonder verdere problemen.
    Blijkbaar kan de garagist die bouten toch beter vastzetten dan dat ze dat in de fabriek deden?

    Het zijn dikwijls goedkope onderdelen die voor de grootste kostprijs zorgen als ze moeten vervangen worden, daar heb ik inderdaad ook al mijn deel van gehad...
    Een koppakking zelf is ook niet zo duur, het zijn vooral de werkuren die de rekening zo hoog maken (en bij een nieuwe wagen moeten er nog veel meer onderdelen uit de weg om er aan te kunnen).
    Ik meen (op foto te zien denk ik) dat de hydraulische druklagers er nu meer uit zien als een soort rubberen balgen ipv.
    die metalen accordion balgjes, die dingen barsten dan ook redelijk gemakkelijk.
    En inderdaad soms zou je denken dat ze echt wel hier en daar voor werkgelegenheid zorgen voor hun verdelers,
    neem nu een EGR klep van VW, die zit daar op de meest onmogelijke plaats die je maar kan bedenken, en ze weten nogthans dat dat een zwak punt is
    bij auto's die weinig kilometers rijden, bij Mercedes daarentegen zit die daar mooi boven aan de motor, drie uitwendige torx boutjes lossen en de connector
    uitpluggen en je kan ze gemakkelijk uitwassen of vervangen.

    Comment


    • #17
      Re: Versnellingspook wagen los

      Als er vroeger iets ontworpen werd, dan werd er rekening gehouden met de monteur die er later aan moest werken als er iets mis ging.
      Tegenwoordig wordt daar volgens mij nog maar heel weinig rekening gehouden, en dat maakt de reparaties zo duur.
      Bij de eerste tv's haalde je er op een paar seconden de achterkant af, en kon je zonder problemen bij de lampen om ze te vervangen (ik heb er zo nog gerepareerd).
      Toen ze later overschakelden op transistors was er ook nog redelijk gemakkelijk aan te werken.
      Maar tegenwoordig is het bij veel apparaten al bijna onmogelijk om ze open te krijgen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X