Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Als pensioengerechtigde heb ik vorig jaar besloten om verder te werken zoals ik dat al 44 jaar doe en omdat ik mijn job nog even graag doe als de eerste dag en bovendien tot nog toe het geluk heb om in perfecte fysische conditie te verkeren.

De regeringen moedigen mensen aan om dit ook te doen, maar .... ze zeggen er niet bij dat je het pensioen dat je opstrijkt terwijl je nog verder doorgaat, helemaal mag teruggeven onder de vorm van belastingen. Dit is toch volledig absurd.
    Kortom, je wordt er niet voor betaald als ik het goed begrijp, want het loon dat je krijgt geef je terug af onder de vorm van belastingen.

Je doet het enkel omdat je het heel graag doet schrijf je, dus ervoor betaald worden is bijkomstig. Het komt dus neer op "vrijwilligerswerk".
    Overigens ben je niet werkplichtig als je pensioengerechtigd bent.
    Bovendien, als je thuis zou blijven kan jouw plaats misschien ingenomen worden door iemand die al heel lang werkzoekend is en aan geen job geraakt? Of heb ik het verkeerd?

Doet me denken aan die ene tragische film van die gevangene die op zijn 70e vrijkomt en eigenlijk in de gevangenis wil blijven, want daar was het knus, had hij zijn vrienden, zijn leven, en in de wijde wereld zou hij geen raad weten.

Comment

Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

Moderator Note: Dit is een moderator bericht. Topic gesloten, ons Forum Reglement laat deze discussie niet toe.

Comment

Working...
      X