Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoelang mag een caravan op straat geparkeerd staan?

lees hierboven , geen bewijsbare dwingende reden .... gebeurt er geen lap, en wat kunt gezeggen tegen de politie ??? een brood gaan halen omdat je honger hebt ???
    en dan nog : hij krijgt misschien een proces, maar daarmee is die auto niet weg, want daar doet de politie niks aan. JIJ betaald de slepingskosten, en dan op het gerecht moet jij bewijzen dat... of je krijgt die kosten nog niet eens terug betaald.

Comment

Ik zou dan toch eens schadevergoeding vragen op het vredegerecht. Wel voldoende bewijs verzamelen eerst.
      Foto's met datum, getuigen, gemiste afspraken (theater, dokter, kinderen ...)

Triestig dat het zo moet gaan, maar als het moet, dan moet het.
      Ik neem aan dat je de parkeerder daar al op aangesproken hebt.

Comment

Te laat.......

hln.be regio
        MOL & omgeving
        NIEUWS
        HLN LIVE
        MOL 19/10/2015 - 22u00
        Caravan vat vuur

In Mol is maandagmiddag rond 13.45 uur een caravan uitgebrand. De brandweerkorpsen van Mol en Balen gingen ter plaatse om het vuur te blussen. Niemand raakte gewond. (JVN)

Comment

Ik heb ook ergens gelezen hoe ze dat doen zonder veel sporen na te laten.

Sigaretje roken, asse in een suikerklontje wrijven, suikerklontje op de band leggen en aansteken met een gewone aansteker.
          Rustig weg wandelen, en 5 minuten later is de caravan weg.

Dat schijnt de truc te zijn die ze in Frankrijk in de banlieues gebruiken. Daar brandt er elke dag wel een auto uit. En tijdens de rellen een paar jaar geleden ... is er veel suiker verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat is de "schade" als je een paar uur je garage niet in kan?
            Mir koopt zijne nieuwe SUV en mag hem afhalen in de garage.
            Hij komt thuis en kan zijn oprit of garage niet bereiken mits er een clown verkeerd geparkeerd staat.
            Mir mag zijn splinternieuwe SUV op straat parkeren.
            De overtreder beslist het nachtje door te brengen bij zijn vriendinnetje en laat zijn wagen de ganse nacht staan.
            Mir kan niet anders dan zijn nieuw speelgoed op straat parkeren.
            De volgende morgen ziet Mir dat een jaloerse gek zijn nieuwe SUV bekrast heeft van voor tot achter en de lichten uitgeklopt heeft en er is voor 5000€ schade.
            Mir is gelukkig omnium verzekerd en betaalt uit minus de vrijstelling van 800€ ... twee dagen later een aangetekende brief met opzeg van de omnium wegens niet handelend als goede huisvader door de wagen 's nachts niet in zijn garage te plaatsen.
            Daarna kan hij op zoek naar een andere verzekering dat vermoedelijk 30 à 50% meer gaat kosten.

En u vindt nu nog dat men geen schade kan hebben doordat iemand voor uw poort komt staan?

Wat geïnspireerd op Mir zijn voornemen een nieuwe wagen te kopen, naam is maar als voorbeeld.
            Maar dergelijke verhalen zijn bij verzekeringen dagelijkse kost en als eigenaar van auto en oprit/garage ben je toch mooi de pineut.
            Als ik een paar miljoen Bef uitgegeven heb voor een huis met garage, dan is dat ook om ze te kunnen gebruiken.
            En als ik een wagen heb, dan wil ik die binnen kunnen zetten zoals het mijn recht en plicht is.
            Last edited by VerSeg; 20 oktober 2015, 19:50.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En als ik een wagen heb, dan wil ik die binnen kunnen zetten zoals het mijn recht en plicht is.
              en wat zegt de politie tegen mij ?? rechten? die heb je niet , enkel plichten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                en wat zegt de politie tegen mij ?? rechten? die heb je niet , enkel plichten .
                Mijn verzekering zegt dat mijn wagen thuis op een afgesloten plaats moet staan, is zo opgegeven bij afsluiten van contract.
                Dus ik wil mijn plichten nakomen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

maar der staat wel nen auto voor, en de politie doet hem niet weg : dus dan ga jij telkens 250 euro ( of meer ) sleepkosten betalen , telkens als er ene te lui is om een parkeerplaats te zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Te laat.......
                    Dat zullen de dronken gasten die terug kwamen van Bandana-Bandana geweest zijn en helaas niet deze die mijn parkeerplaats voor de deur heeft afgepakt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

niet
                      naar mijn mening toch ..
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

maar der staat wel nen auto voor, en de politie doet hem niet weg : dus dan ga jij telkens 250 euro ( of meer ) sleepkosten betalen , telkens als er ene te lui is om een parkeerplaats te zoeken.
                        Ge moet de woorden niet verdraaien.
                        Er werd aangehaald dat de politie opmerkt dat je alleen plichten hebt en geen rechten ... ik haal enkel een plicht aan.

Als dat 2 keer dezelfde is dat voor mijn oprit komt staan waardoor ik niet binnen kan, dan zal die toch wat geduld moeten hebben voor die nog kan vertrekken want dan zorg ik er wel eens voor dat er iets op 5 cm voor en achter zijn wagen staat dat hij niet weg krijgt.

En laat hem maar de politie bellen dat hij vast staat voor mijn inrit of poort.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

dubbel
                          Last edited by Red Falcon; 21 oktober 2015, 01:47. Reden: dubbel?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.
                            27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.
                            27.5.3. Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te laten parkeren.
                            27.6. De beperkte parkeertijd, bedoeld in 27.1. en 27.2. is niet van toepassing op de voertuigen die geparkeerd staan voor de inrij van eigendommen en waarvan het inschrijvingsteken van dit voertuig leesbaar op die inrij is aangebracht.

Ik snap dus niet dat de wijkagent dit artikel van de wegcode volledig negeert.
                            En als de eigenaar van de caravan zijn sleepkot 20 meter verder zet hindert hij hoegenaamd niemand want daar staan geen huizen.
                            Dat lijkt me toch op opzettelijk iemand zijn parkeergelegenheid 'afpakken'.

EDIT: klikkerdeklik

Comment

Je mag zelf niet andermans auto laten wegtakelen op de openbare weg. Wel vanop je privé grond (en desgevallend ook vanop een stuk openbare weg waar je tijdelijk privé gebruik van hebt dmv. een vergunning, en dan nog ...) en pas NADAT je klacht hebt neergelegd bij de politie en deze de situatie heeft gaan vaststellen dmv. proces verbaal.
                              Enkel de wegtakeling vanop privé grond of gedeelte openbare weg waar je een vergunning voor hebt, dient door de opdrachtgever te worden voorgeschoten.

Dat de politie niet onmiddellijk wegtakelt is logisch, die moeten altijd eerst zien of ze de eigenaar van de wagen kunnen opsporen om hem dan de opdracht te geven zijn voertuig te verplaatsen (en eventueel te verbaliseren). Veel hangt ook af van wat er in het gemeentelijk politiereglement staat.

Comment

Working...
                              X