Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoogspanningscabine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoogspanningscabine

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
    Maar de factuur komt bij ons toe en wij moeten dat doorrekenen aan de twee verbruikers op de cabine (OV zou dus niet over de teller gaan) en zij betwisten de verbruiken. Het helpt ook niet echt dat de tussentellers die geplaatst zijn op elke verbruiker de meter volgt en niet het aangerekende verbruik op de factuur. Dus als ik wil dat 'onze' verbruikers betalen, moet ik hen wel correct kunnen vertellen waarom en voor welk verbruik ze nu betalen.
    Uw "klanten" beschikken waarschijnlijk over een simpele kWh teller en geen meetgroep die ook het reactief vermogen meet en verrekent ? In dat geval kan je NOOIT een correcte afrekening maken, ook niet als je alle details van jouw factuur weet. Als uw "klanten" waar je stroom aan levert teveel van hun oren maken zou ik hen zeggen: doen jullie het nodige om een rechtstreekse meting door Eandis te krijgen. Als ze daar het prijskaartje van zien zullen ze wel raar opkijken denk ik.
    Blijft natuurlijk dat men jou detailinfo moet kunnen geven als je er om vraagt.
    Trouwens, zo'n "doorrekenen" toestanden is vragen om problemen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Uw "klanten" beschikken waarschijnlijk over een simpele kWh teller en geen meetgroep die ook het reactief vermogen meet en verrekent ? In dat geval kan je NOOIT een correcte afrekening maken, ook niet als je alle details van jouw factuur weet. Als uw "klanten" waar je stroom aan levert teveel van hun oren maken zou ik hen zeggen: doen jullie het nodige om een rechtstreekse meting door Eandis te krijgen. Als ze daar het prijskaartje van zien zullen ze wel raar opkijken denk ik.
      Blijft natuurlijk dat men jou detailinfo moet kunnen geven als je er om vraagt.
      Trouwens, zo'n "doorrekenen" toestanden is vragen om problemen.
      Ik weet niet of het wettelijk toegelaten is om electriciteit te verkopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Hangt er van af wat je functie is in dat geheel hé, als particulier mag dat inderdaad niet, maar ik denk dat TS
        het hier niet heeft over een particuliere verkoop maar als verantwoordelijke voor een bedrijvencentrum of iets dergelijks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ik zou toch eens bij Eandis zelf langsgaan en vragen of je een ingenieur kan spreken aangaande deze kwestie.
          Eandis heeft slimme mensen lopen.
          Waarschijnlijk hebben die daar slimme ingenieurs. Maar ze moeten willen helpen hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Neen, wettelijk als particulier mag dat idd niet. Maar hier zitten we in een andere situatie die bovendien tijdelijk is. Oorspronkelijk was enkel de fabriek voor motoren aangesloten op de cabine. En die fabriek is een consessionaris van ons. Dat bedrijvencentrum is er later bij gekomen en omdat Eandis en/of andere overheden niet klaar waren is er indertijd gevraagd aan ons om die op onze cabine bij te nemen. Allemaal lang van voor mijnen tijd en als het van mij afhing, dan smeet ik dat bedrijvencentrum er weer af en dat ze hun plan trekken, maar soit, het ligt allemaal wat ingewikkelder en gevoeliger dan dat. Binnenkort wordt er een tweede bedrijvencentrum opgebouwd daar van dezelfde eigenaar en gelukkig hebben ze deze keer wel in de vergunning geschreven dat hij een HS-cabine moet voorzien die beide bedrijvencentra zal kunnen voorzien van stroom. Maar zover zijn we jammer genoeg nog niet. Als ik alle nota's en papieren en mails ed van voor mijn tijd trouwens uitpluis, was het een voorstel van Eandis om het bedrijvencomplex van een tussenteller te voorzien. En om het helemaal af te maken, het is pas sinds onlangs dat ik nu ontdekt heb dat de OV van gans de buurt ook over die cabine gaat, maar daarvan beweert Eandis dat deze wel in die cabine zit, maar niet over de teller gaat . Waar ze trouwens dat recht vandaan halen vermits het toch nog steeds een 'klanten'cabine is, geen idee, maar voor ik daarvoor van mijn oren ga maken, ga ik eerst eens uitzoeken hoe dat juridisch zit. Wie weet mogen ze dat wel.

Soit, dat het boeltje stinkt, dat is zonneklaar. Trouwens, bij de VREG hebben ze gelijk ook geen verklaring voor dat soort verschillen tss teller en facturen. Dus, dat ze van den dommen gebaren bij Eandis begint me meer en meer te verontrusten... Nadeel is natuurlijk dat ik geen sterkstroom of zo gedaan heb, maar bouwkunde hé, dus mijn elektrische kennis beperkt zich tot wat ik ooit in mijn kandidaturen gezien heb en dat was nog vrij theoretisch . Voordeel is dan weer dan weer dat eens ik me ergens in vastbijt, ik niet rap loslaat.

Ben trouwens benieuwd wat er gaat gebeuren als de concessie komt te eindigen en wij gans dat terrein gaan herinrichten (inclusief sloop cabine). Misschien dat ze dan wel eens in gang schieten.

Comment

Working...
            X