Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    Bron: Belga.


    Wie milieuvriendelijke wagen koopt, betaalt geen verkeersbelasting meer.
    De Vlaamse regering heeft de tarieven voor de nieuwe, groenere verkeersbelastingen vastgelegd. Wagens op aardgas, elektrische auto’s en plug-in hybrides betalen vanaf 1 januari niet langer belasting op inverkeersstelling (BIV) of jaarlijkse verkeersbelasting. De nieuwe regeling geldt voor particuliere en bedrijfswagens. Voor leasingauto’s kon, zoals bekend, nog geen regeling worden uitgewerkt.

    Elektrische wagens en waterstofwagens betalen geen BIV. Ook wagens op aardgas (CNG) en plug-in hybrides krijgen een vrijstelling, al is die beperkt tot 2020 omdat het om overgangstechnologieën gaat. Voor benzines en dieselwagens worden de normen bijgesteld in functie van de reële uitstoot, met het grootste financiële effect voor de Euro 6-diesels.

    Ook voor de jaarlijkse verkeersbelasting geldt een vrijstelling voor elektrische wagens en waterstofauto’s en een vrijstelling tot 2020 voor wagens op aardgas en plug-in hybrides. Voor auto’s op diesel of benzine zal het tarief nog steeds worden berekend aan de hand van de pk van het voertuig. Nieuw is een bonus of malus in functie van de uitstoot. Het ijkpunt is een CO2-uitstoot van 122 gram per kilometer. Voor elke gram meer stijgt de fiscale pk met 0,30 procent en voor elke gram minder daalt hij met 0,30 procent. LPG-wagens krijgen een korting tot maximaal 100 euro.

    Berekening hangt af van model

    De precieze berekening hangt af van het specifieke model. Zo stijgt voor een Volvo V40 met Euro 5-dieselmotor de BIV van 371 euro naar 479 euro. De verkeersbelasting stijgt van 243 euro naar 256 euro. Voor een V40 met Euro 5-benzinemotor stijgt de BIV van 146 euro naar 164 euro, terwijl de verkeersbelasting daalt van 243 euro naar 208 euro. De grootste bijstelling is er voor de BIV op Euro 6-diesels. Die gaat voor bijvoorbeeld een Volkswagen Golf van 50 euro naar 385 euro.

    De nieuwe regels gelden enkel voor inschrijvingen vanaf 1 januari. Voor bestaande wagens verandert er niets, ook niet aan de jaarlijkse belasting.

    Belastingverhogingen en verlagingen

    'Er zitten belastingverhogingen in het systeem,' geeft minister van Financiën Annemie Turtelboom aan, 'maar ook verlagingen. De hogere belastingen zijn te vermijden. Je kan binnen budget een wagen kopen die milieuvriendelijker is en lager wordt belast.'

    Voor leasingwagens, zo’n 10 procent van het aantal auto’s op onze wegen, verandert er niets, omdat er geen akkoord kon worden gesloten met het Brussels en het Waals gewest. 'Een dergelijk akkoord zit al veertien jaar geblokkeerd', aldus Turtelboom. 'Dan heb je de optie om iets of niets te doen. Voor ons was het geen optie om nog te wachten.'

    Het nieuwe systeem levert de regering volgens simulaties een meeropbrengst van 45 miljoen euro op, al verlaagt dat natuurlijk als consumenten hun gedrag snel blijken bij te stellen. Zo’n 5 miljoen wordt gebruikt om de eerder besliste premies voor emissievrije wagens te betalen.

    Comment


    • #47
      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Blijft moeilijk te berekenen, een benzine heeft 129gr co2 uitstoot en de diesel 99gr co2 uitstoot. Dus de diesel zou dan 23 gr onder het ijkpunt liggen. Ik dacht dat ze de diesels net meer gingen belasten?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #48
        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        En weer belasten ze het bezit van de wagen en niet het gebruik.
        Wie met 150gr CO2 zit en 1000km per jaar rijdt is minder belastend voor het milieu dan wie een wagen met 99gr CO2 bezit en 50.000km per jaar doet.
        Dus wie milieubewust zijn wagen weinig gebruikt en de fiets neemt, die wordt ook weer wat gestraft.
        Nogmaals bewijs dat het enkel om geldklopperij gaat.
        En geen BIV of rijtaks voor bepaalde wagens, die verslijten het wegdek dan niet?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Dus nog dit jaar kopen en inschrijven is de boodschap

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #50
            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Blijft moeilijk te berekenen, een benzine heeft 129gr co2 uitstoot en de diesel 99gr co2 uitstoot. Dus de diesel zou dan 23 gr onder het ijkpunt liggen. Ik dacht dat ze de diesels net meer gingen belasten?

            mir
            Je zal voor de 1500cc diesel (8 fiscaal pk) 210,51 euro per jaar moeten betalen (226,12-6,9%)), de 1200cc benzine (7 fiscaal pk) zal aan wegentaks 186,65 euro kosten (182,82+2,1%).
            Als je alleen naar dat prijsverschil kijkt, dan zullen er niet veel minder diesels worden verkocht met die nieuwe regeling...
            Het verschil voor de inschrijvingstaks zal wel groter zijn, maar dat is een eenmalige kost, de meeste mensen vergeten die toch na een tijdje (tot ze weer een nieuwe of andere wagen willen laten inschrijven).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #51
              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Ik vind het wel vreemd dat men nog niets zegt over de BIV wat toch ook een grote uitgave is bij aanschaf, het wordt bijgesteld maar hoeveel ?

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #52
                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik vind het wel vreemd dat men nog niets zegt over de BIV wat toch ook een grote uitgave is bij aanschaf, het wordt bijgesteld maar hoeveel ?

                mir
                Nu kopen en inschrijven.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je zal voor de 1500cc diesel (8 fiscaal pk) 210,51 euro per jaar moeten betalen (226,12-6,9%)), de 1200cc benzine (7 fiscaal pk) zal aan wegentaks 186,65 euro kosten (182,82+2,1%).
                  Als je alleen naar dat prijsverschil kijkt, dan zullen er niet veel minder diesels worden verkocht met die nieuwe regeling...
                  Het verschil voor de inschrijvingstaks zal wel groter zijn, maar dat is een eenmalige kost, de meeste mensen vergeten die toch na een tijdje (tot ze weer een nieuwe of andere wagen willen laten inschrijven).
                  Hier twee Km van bij ons zit een verkoper van jonge tweedehandswagens ze hebben er zo een 450 op stock denk ik, die zullen er ook niet mee kunnen lachen vrees ik. http://www.dex.be/nl/cars/index.phtml
                  Last edited by Guest42; 16 oktober 2015, 20:37.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Ik vind het wel vreemd dat men nog niets zegt over de BIV wat toch ook een grote uitgave is bij aanschaf, het wordt bijgesteld maar hoeveel ?

                    mir
                    Zal afhangen van een aantal factoren Mir, als je ziet dat een VW golf zal stijgen van 50€ naar 385€

                    Comment


                    • #55
                      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Ik lees hier dat een nissan in overname bijna niks meer waard is. Is een honda dan meer waard in overname? Als ik nu toch zou gaan voor de nieuwe Honda HR-V crossover zou deze na 4 jaar meer waard zijn dan zo een qashuai ( wat een verschrikkelijk woord)

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik lees hier dat een nissan in overname bijna niks meer waard is. Is een honda dan meer waard in overname? Als ik nu toch zou gaan voor de nieuwe Honda HR-V crossover zou deze na 4 jaar meer waard zijn dan zo een qashuai ( wat een verschrikkelijk woord)

                        mir
                        Honda is en blijft volgens mij toch een stap hoger, zij hoeven geen beroep te doen op die Renault techniek.
                        Wat overnamewaarde betreft, zal wel iets meer zijn, maar of dat de meerkost nieuw zou dekken, dat zou ik niet durven zeggen.
                        Ik zou zeggen doe er ook eens een testrit mee en volg je gevoel.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                          Eerlijk gezegd vraag ik me af of die (theoretische) overnamewaarde iets is waar je echt rekening mee moet houden bij de aankoop van een nieuwe wagen. Er kan altijd zoiets als het nu actuele VW probleem de kop opsteken die je illusies doorprikt. Eerlijk gezegd heb ik liever een wagen waarvan ik zo tevreden ben dat ik die tot de draad "oprijdt" dan dat ik nu iets koop dat me maar half aanstaat omdat de overnamewaarde misschien iets hoger ligt.

                          Voor mij is en blijft een wagen een noodzakelijk kwaad. Geniet van wat je je nu kan veroorloven. Wat de volgende regering brengt weet je toch niet.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Eerlijk gezegd heb ik liever een wagen waarvan ik zo tevreden ben
                            Ik heb enkel het voornaamste van je tekst behouden, dat is ook wat ik ervan denk.

                            En verder kijk je naar je eigen portemonnee, anderen kunnen daar heel moeilijk rekening mee houden.

                            Ook je eigen verwachtingen en vereisten zijn zodanig anders van anderen, dat nooit iemand daar echt raad in kan geven.

                            Geniet van het leven wanneer het kan, je geld neem je niet mee naar je graf en je leeft maar één keer.
                            Een meerkost van 2000€ is misschien veel, maar bekijk het over de jaren heen en koop dan eens een andere zottigheid minder.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              Mijn eerste gedacht was een Honda HR-V zo zijn we dan eens naar andere crossovers gaan kijken en bij nissan uitgekomen. De nissan heeft standaard meer snufjes aan boord dan de honda. Wil je die ook bij de honda dan moet je al voor de executive versie gaan.

                              De aankoop prijzen zijn ongeveer gelijk met enige verschil dat nissan 1200 euro meer overname geeft.

                              Bij nissan is de levering eind november bij honda april !
                              Nu zouden ze bij honda wel hun overname prijs behouden ook al leveren ze pas in april.

                              Die diesel bij honda is een 1.6 88 kW en 120pk stoot 108 gr co2 uit.

                              Ik ga alles nog een beetje laten rusten, we hebben nog tijd. Enige wat we niet weten is wat de BIV zal zijn volgend jaar maar deze is nu rond de 60 euro voor de diesel mogen ze nog maal 4 doen zal dan nog meevallen.


                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                                dien honda zal toch beter bollen hoor, want heb nog niemand hier het over het belangrijkste zien schrijven.
                                en dat is over de Nm.
                                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                                www.korandoke.be

                                Comment

                                Working...
                                X