Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe surround receiver.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe surround receiver.

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Enkel een heel beknopte handleiding om alles te installeren, erg summier hoor.
    Bahhhhh ... 232 pagina's lectuur vind ik wel niet zo summier, maar is te zien hoe je dat gaat interpreteren.


    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe surround receiver.

      Die speakers zullen niet slecht zijn. (maar waarom deed je die Wharfedales weg?)
      En je kan daar altijd een andere (en betere) sub bij zetten.

      Ik heb een paartje IQ90 van KEF, en als center gebruik ik een KEF Eitje.
      Ik heb ooit wat rondgekeken naar een sub, en ook eens wat advies gehaald.
      De speakers hebben een groot frequentiebereik (33Hz tot >20 kHz). Doordat ze van nature zo diep gaan, gaat een 'goedkope', lees kleine sub niet veel toevoegen.
      Dus als ik wat wil zit ik direct tegen een cubus van 40x40x40 en prijzen van minstens 1000€ te kijken.

      Die IQ90's zijn nog elegant en hebben de WAF doorstaan, maar met een sub van dat formaat gaat dat niet lukken.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe surround receiver.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bahhhhh ... 232 pagina's lectuur vind ik wel niet zo summier, maar is te zien hoe je dat gaat interpreteren.


        http://helpguide.sony.net/ha/strdn10686/v1/en/print.pdf
        Oesje, die had ik nog niet gevonden. Thx Freddie

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Die speakers zullen niet slecht zijn. (maar waarom deed je die Wharfedales weg?)
        En je kan daar altijd een andere (en betere) sub bij zetten.

        Ik heb een paartje IQ90 van KEF, en als center gebruik ik een KEF Eitje.
        Ik heb ooit wat rondgekeken naar een sub, en ook eens wat advies gehaald.
        De speakers hebben een groot frequentiebereik (33Hz tot >20 kHz). Doordat ze van nature zo diep gaan, gaat een 'goedkope', lees kleine sub niet veel toevoegen.
        Dus als ik wat wil zit ik direct tegen een cubus van 40x40x40 en prijzen van minstens 1000€ te kijken.

        Die IQ90's zijn nog elegant en hebben de WAF doorstaan, maar met een sub van dat formaat gaat dat niet lukken.
        Ik heb mijn Wharfedale's niet weg gedaan, maar dat is een ander verhaal.
        Tommie, ik zou niet weten waarom ik een andere subwoofer zou moeten kopen, die is precies afgestemd op de set Jamo's.
        Mijn frontspeakers van Jamo zijn ook elegant en ik vind deze toch verre van slecht.
        Natuurlijk is er altijd beter maar het prijskaartje is navenant ook hé.
        Vandaag nieuws gekregen dat er dan toch iemand naar mijn sub wil kijken.
        Hopelijk kan hij die herstellen want volgens hem zitten er binnenin de sub nog zekeringen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe surround receiver.

          Je versterker kan een ruimtecalibratie doen, en dan wordt gelijk welke sub, center en de rest afgestemd op de ruimte.

          En als je gaat kijken welke de belangrijkste invloedsfactoren zijn op geluidskwaliteit dan heb je:
          - ruimte
          - speakers en opstelling
          - kwaliteit van de bron
          - versterker

          Maar laat ons inderdaad hopen dat ze de sub in orde krijgen.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe surround receiver.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Je versterker kan een ruimtecalibratie doen, en dan wordt gelijk welke sub, center en de rest afgestemd op de ruimte..
            En dan wordt het afgesteld zoals iemand anders de klank graag wil horen.

            Heb dit op mijn laatste versterkers ook geprobeerd en de klank was dan helemaal niet naar mijn zin, zelfs slechter dan zonder enige afstelling.
            Dan maar alles gereset en manueel ingesteld zoals wij het willen horen.
            Er kruipt dan wel wat meer tijd in, maar het is naar je eigen zin.

            Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen en zelfde opstelling, het gebruik van die functie is natuurlijk wel een eenvoudige afstelling dat niet veel kennis en tijd vergt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe surround receiver.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En dan wordt het afgesteld zoals iemand anders de klank graag wil horen.

              Heb dit op mijn laatste versterkers ook geprobeerd en de klank was dan helemaal niet naar mijn zin, zelfs slechter dan zonder enige afstelling.
              Dan maar alles gereset en manueel ingesteld zoals wij het willen horen.
              Er kruipt dan wel wat meer tijd in, maar het is naar je eigen zin.

              Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen en zelfde opstelling, het gebruik van die functie is natuurlijk wel een eenvoudige afstelling dat niet veel kennis en tijd vergt.
              In mijn studiejaren hebben we eerst een versterker leren bouwen met een minimale vervorming( vlakke versterkingskarakteristiek over het ganse frequentiebereik ) en eens we dat hadden begonnen we met de toonregelingen in te bouwen om het geluid naar onze zin aan te passen.

              Comment

              Working...
              X