Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows-programma's op mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: windows-programma's op mac

    In dit artikel: http://www.howtogeek.com/187359/5-wa...ware-on-a-mac/
    wordt Wine niet echt aanbevolen.

    (nu, in al de jaren dat ik al met Mac werk, heb ik nooit de behoefte gehad om een Windows-programma op Mac te draaien; dus ik kan niet ervaring spreken wat het beste is)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: windows-programma's op mac

      gewoon harde schijf formateren en er windows opzetten
      geen gedoe meer met dual boot en toestanden

      Comment


      • #18
        Re: windows-programma's op mac

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        gewoon harde schijf formateren en er windows opzetten
        geen gedoe meer met dual boot en toestanden
        Yeah ... kind of beats the purpose of buying a Mac
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #19
          Re: windows-programma's op mac

          Ik werk met Virtual Box voor een aantal programma's waarvoor geen Mac versie bestaat. Het werkt perfect en onlangs een upgrade gedaan naar Windows 10 zonder enig probleem. Het draait als een zonnetje en start bovendien supersnel op (iMac met SSD).
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #20
            Re: windows-programma's op mac

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Ik werk met Virtual Box voor een aantal programma's waarvoor geen Mac versie bestaat. Het werkt perfect en onlangs een upgrade gedaan naar Windows 10 zonder enig probleem. Het draait als een zonnetje en start bovendien supersnel op (iMac met SSD).
            Over welke antivirus programma's gaat het?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: windows-programma's op mac

              Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
              Yeah ... kind of beats the purpose of buying a Mac
              en waarom zou dat?
              hardware is hardware, als de software je niet aanstaat en je kan dat wijzigen waarom niet?
              kwestie besturingssystemen is dat van een apple niet anders dan dat van windows of linux ofzo
              alles heeft zijn goed en slechte kanten, er zijn er meerdere die nu eenmaal niet kunnen wennen aan de besturingssoftware van de ene of de andere
              en als je de mogelijkheid hebt om er een ander besturingssoftware op te plaatsen waarom niet
              af en toe de oogkleppen afdoen ;-)

              Comment


              • #22
                Re: windows-programma's op mac

                Ik kan u volgen Gert, maar een Mac kopen en daar dan een Windows op laten draaien vind ik ook niet erg logisch.
                Ik heb dit nog nooit geprobeerd maar heb toch een flauw vermoeden dat je dat beter niet doet omdat de drivers voor het moederbord niet door MS zullen ondersteund worden.
                Een Mac koop je voor het uitzicht, de betrouwbaarheid en de service, en verder blijf je daar best vanaf.
                Een Win Pc koop je om met alles mee te kunnen, zowel soft- als hardware matig. Een Win Pc kunt u zelf naar wens aanpassen en later weer enzoverder tot de Pc hopeloos verouderd is.
                Bij een Mac is dat in veel mindere mate mogelijk en bij sommige modellen zelfs onmogelijk voor de meeste gebruikers.

                En trouwens, ik volg LesC volledig in zijn redenering dat je best Mac programma op een Mac.
                Het enige wat op mijn Mac Pro perfect draaide was Office en die was zelfs betere dan voor een Windows platform.
                Daarom begrijp ik niet dat Pol problemen heeft met zijn Office op zijn laptop.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: windows-programma's op mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Over welke antivirus programma's gaat het?
                  Een speciaal labelprogramma en een afdrukprogramma. Voor het antivirus gedeelte: AVAST voor zowel virtuele Windows als OS X. Trouwens: AVAST voor OS X heeft al zijn werk goed kunnen doen: een paar rootkits en malafide websites werden geblokkeerd onder OS X .
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: windows-programma's op mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Daarom begrijp ik niet dat Pol problemen heeft met zijn Office op zijn laptop.
                    Wel dit moet wel een gekend probleem zijn bij Outlook voor Mac, als ik er eens op na google. Telkens, alé op één of twee uitzonderingen na, moet ik wachten, kan ik Outlook zelfs niet openen omdat er een "identiteitscontrole" moet plaatsvinden. En dit kan soms vrij lang duren. Op het net gaan wordt hierdoor dan ook weer vertraagd, dus helemaal niet aangenaam. Ik moet zeggen dat ik dat in het begin, tot een paar jaar terug niet had. En ik heb daar spijts veel opzoekingswerk nog geen deftige oplossing voor gevonden. Maar dit is een steeds weerkerend en tergend probleem.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: windows-programma's op mac

                      Finaal heb ik toch besloten om in windows omgeving te blijven. De flexibiliteit van de hardware en het feit dat ik eigenlijk volledig met windows-programma's uitgerust ben, maakt een overstap naar de duurdere macs niet echt te verantwoorden. Ik ben er dankzij jullie toch achtergekomen dat hetwat onzinnig is om een mac te kopen als je daar in eerste instantie wondows-programmas op gaat draaien.
                      Iedereen bedankt voor zijn bijdrage

                      De uiteindelijk configuratie staat in een andere post bij fotobewerking.

                      Vriendelijke groeten

                      Peter

                      Comment


                      • #26
                        Re: windows-programma's op mac

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Finaal heb ik toch besloten om in windows omgeving te blijven. De flexibiliteit van de hardware en het feit dat ik eigenlijk volledig met windows-programma's uitgerust ben, maakt een overstap naar de duurdere macs niet echt te verantwoorden. Ik ben er dankzij jullie toch achtergekomen dat hetwat onzinnig is om een mac te kopen als je daar in eerste instantie wondows-programmas op gaat draaien.
                        Iedereen bedankt voor zijn bijdrage

                        De uiteindelijk configuratie staat in een andere post bij fotobewerking.

                        Vriendelijke groeten

                        Peter
                        Ik kan u geen ongelijk geven. Zoals al gezegd heb ik wel de "luxe" van de twee systemen te hebben. Ik ben een pro Mac gebruiker, alhoewel er daar ook af en toe problemen zijn zoals hier hoger al vernoemd, maar dat zal enkel te maken hebben met het feit dat MS zijn software ook toegankelijk maakt voor gebruik ik een Mac-omgeving. En dat lijkt mij enkel een bescherming te zijn van hun eigen product. Office functioneert op mijn PC dus zonder enig probleem terwijl dit niet het geval is in de Mac omgeving.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment

                        Working...
                        X