Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
      Merci! Dat ga ik eens van nabij uitvlooien.
      Ik ben ongetwijfeld te lui, of nog niet voldoende geirriteerd, om het zelf op te zoeken
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hier kan je je registreren, normal moeten de televerkopers deze lijsten consulteren en als uw nummer daar opstaat mogen ze u niet meer bellen op risico van dwangsommen.
        Ik heb mij op die lijst gezet en wonder boven wonder sindsdien geen verkoop foontjes meer gehad. Toeval????

Comment

Die "bel me niet" lijsten halen in dit geval niets uit want die Indiërs kennen dat niet eens. Het zijn geen televerkopers , hé, het zijn criminelen.

De nummers die ze hier gebruikt hebben zijn:

00559
          0041988
          00

Ik heb die in mijn Fritzbox geblokkeerd en hoewel ze nog wel bellen, horen we dat niet meer. Ik kan alleen nog in de logs zien dat ze gebeld hebben.

De eerste keren heb ik het spel meegespeeld. Wat ze doen is je teamviewer laten installeren zodat ze van op afstand je computer kunnen overnemen.
          De laatste keer begon die gast over het toetsenbord en de Windowstoets en toen ik zei dat mijn tablet geen keyboard had was hij nog kwaad ook.

Als je de tijd en zin hebt kan je ze natuurlijk best een tijdje bezig houden zo lichten ze ondertussen niemand op.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Ik dacht te zeggen "ze mogen Teamviewer altijd proberen te installeren op mijn Gentoo" maar kennelijk zou dat nog gaan ook. Weer iets bijgeleerd. Eens op mijn to-do zetten om dat uit te proberen.

Enfin, ik krijg niks van telefoontjes van die mannen, ook geen reclame voor W10 op de W7 pc die hier rondslingert. Hoe weten ze dat dat ik geen interesse heb?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Laat het nummer automatisch doorschakelen naar je voicemail. Hoe je dat doet, staat in de handleiding van je toestel
              Als je dat wil, kan je ook je voicemail volledig uitzetten, in mijn geval via Mijn Telenet.

Ik ken natuurlijk jouw provider niet.
              Bijna elke keer dat ze bellen, hebben ze een ander nummer ... zal dus weinig helpen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bijna elke keer dat ze bellen, hebben ze een ander nummer ... zal dus weinig helpen.
                Nee hoor, 00559 staat hier zeker 20 keer in de logs en dat over een redelijk langere periode.

En BTW, ze weten perfect wie ze opbellen want ze wisten mijn naam en adres te vertellen. Ze gebruiken dus (online) telefoonboeken.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

De robinsonlist is een zeer slecht idee!
                  Achter de lijst zit een commerciele organisatie. En die hebben tot doel... je nummer door te verkopen.
                  Nee, niet op het ogenblik dat je je aanmeld. In de kleine lettertjes staat dat je "genegeerd word voor 1 of 2 jaar dacht ik.
                  Na verval van deze periode publiceren ze je nummer als "vacant" en heb je dik het spek aan je been.

Als ik me niet vergis is het bel-me-niet register er gekomen onder druk van de overheid en gaat het er daar netter aan toe.

Wat ik gedaan heb is mijn nummer prive maken "geheim nummer" voor vast.
                  Ik ben zeer huiverig als ik mijn nummer ergens moet achterlaten. Ik zeg dan gewoon "ik heb geen telefoon", "ik heb geen pc", "ik heb geen email" LOL.
                  Tot op heden nu toch al 5 jaar zonder 1 spamtelefoon.

Vroeger smeet ik de telefoon gewoon dicht omdat die mannen toch met zeer goedkope lijnen bellen en het heeft geen zin ze aan de lijn te houden.

Comment

Working...
                  X