Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doet Porsche een zet tegen Tesla?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

    Dat er iets gaat veranderen is vrij zeker. Als we de argumenten van demuro zouden aanhouden, en vroeger hadden aangehouden dan reden we nog altijd met paard en kar (gaat ook).

    De electrische auto's nu zijn voor de innovators. Mensen die nieuwe technologie willen proberen, en ook bereid zijn daar een stevige prijs voor te betalen.
    Door die 'testers' wordt de technologie rijper en rijper, tot die klaar is voor het volgende segment 'de early adopters', en die ook wil, en ook nog bereid is daar iets meer voor te betalen, maar met wat redelijkheid.

    Vandaag is het nog niet duidelijk wat de beste technologie is. Er zijn nog wat openstaande vragen, maar dat die opgelost worden is wel zeker.
    - levensduur batterijen
    - waterstof - beschikbaarheid - opslag etc
    - oplaadnetwerk véél ruimer beschikbaar maken.
    etc.

    Of dacht je dat de Mercedes/BMW/Porsche... zich zouden laten begraven door Tesla?

    Comment


    • #17
      Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

      Ken ik niks van.
      Last edited by Guest17; 20 september 2015, 18:23.

      Comment


      • #18
        Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Waarom verkopen ze trouwens in België geen Super 95 - E10 (benzine met 10 % ethanol). Het verschil merk je alleen in je portemonnee, ook als is het niet zo spectaculair, maar het is toch goedkoper.
        Het is wel enkel geschikt voor wagens van na 2000, maar zoveel van voor 2000 zullen er wel niet meer rondrijden zeker. Het zou wel niet goed zijn voor motorfietsen.
        Deze 95-E10 is in alle grote tankstations in Frankrijk te verkrijgen, wij hinken blijkbaar weer achterop.
        Of bestaat het al in België, ik ben er alleszins nog geen tegengekomen !?
        En Ivan, ook gemerkt dat je met E10 minder verbruikt? bij mij scheelt dat ongeveer 10% bij zelfde snelheid en op cruise control snelweg.
        Nogthans is de calorische waarde van één liter E10 lager dan van één liter eu95.
        Ik heb daar een geloofbare theorie over gelezen, blijkbaar zou bij het verbranden van Ethanol een deel zuurstof en waterstof vrijkomen, die het verbrandingsproces
        van de 90% benzine gunstig zou beïnvloeden waardoor het totaal mengsel een hoger rendement krijgt.
        In ieder geval ondervind ik een goed merkbaar verschil, kan zijn dat dat bij de ene wagen beter merkbaar is dan bij de andere, dat weet ik niet.
        Hoe het komt dat je die E10 hier niet kan kopen, geen idee.

        Comment


        • #19
          Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

          In Belgie zit al zo'n 7 % bio-ethanol in de benzine. De minimum norm is 4 % maar wordt sinds 2010 jaar na jaar opgevoerd.

          Waarom in Belgie op deze manier ? Misschien om azijnpissers en doemdenkers niet wakker te maken waarna die horrorverhalen over kapotte auto's na gebruik van zo'n mengeling op het internet te gooien ?

          Producenten moeten aantonen hoeveel bio-ethanol ze aankopen en via vergelijking met verkoop van aantal liter benzine kan de overheid nagaan of de norm gehaald werd. Er zijn boetes bij onvoldoende aankoop bio-ethanol.

          Waarom verkopen ze trouwens in België geen Super 95 - E10 (benzine met 10 % ethanol).

          Stel toch gewoon een vraag ipv. in je vraag iets te suggereren dat niet is ...



          bron : http://bestat.economie.fgov.be/BeSta...adDefaultId=91
          Last edited by Empe; 18 september 2015, 19:34.

          Comment


          • #20
            Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

            Waren wij maar met paard en kar blijven rijden,minder stress in het leven,minder burnouts etc.
            Ik heb niks tegen evoluties met elektrische wagens,etc.Wel tegen het feit dat merken zoals Porsche,BMW,Range Rover producten op de markt gooien onder de mom: wij zijn voor het leefmilieu.In feite willen zij gewoon hun CO2 quotum voor hun totale productie verlagen,en hun andere vervuilende producten,met misschien enkele verbeteringen,verder kunnen produceren.
            Tesla:chapeau zuiver electrisch,wie is er zuiver elektrisch?? BMW met liefst een hulpmotortje eventueel in optie omdat je zou kunnen stilvallen,gezien het enorme zuivere electrisch bereik.Fischker:met een hulpmotor die er 25 l doorjaagt.
            Ecologisch goed bezig.
            Wat dan ecologisch met alle diesels die fijn stof uitbraken ?? Kankerverwekkend ,maar ja wie staat daar nu bij stil.
            Diesel is nog altijd goedkoop.
            Ik heb niks tegen evoluties,maar wel tegen het feit dat deze in de media gepromoot worden alsE OPLOSSING.

            Comment


            • #21
              Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

              Verwijderd
              Last edited by Guest17; 20 september 2015, 18:24.

              Comment


              • #22
                Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Ja inderdaad. Maar is de Tesla dan lelijk? Ik vond het van in het begin een aardig (Jaguar XF-achtig) design.
                De Tesla is niet lelijk, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor Porsche en Austin Martin als sportwagen.

                Comment


                • #23
                  Re: Doet Porsche een zet tegen Tesla?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Die batterijen kan je bij de meeste merken niet meer kopen, maar moet je huren en ook die prijs is niet min.
                  Het spijt me, maar buiten Renault is er bij mijn weten geen enkel merk waar je de batterij 'moet' huren. Bij Nissan heb je wel de keuze (bij de aankoop van de wagen).
                  Aankopen/verhuren heeft beide zijn voor- en nadelen. Welke het beste is, weet je pas op het einde van de rit. Dus een beetje een gok. Maar dat de batterij na 5 jaar versleten zou zijn is een fabeltje. De batterijen (van alle elektrische/hybrides) zijn gemaakt om de levensduur van de auto mee te gaan (+10 jaar). Dat er steeds gevallen zullen zijn die dit niet halen, staat buiten kijf. Je moet altijd wel een portie geluk hebben bij de aankoop van eender welk apparaat. Wat wel een goede vraag is; wat met de herverkoopwaarde (zelfs herverkoopbaarheid) indien men een doorbraak forceert (op gebied van rijbereik)?
                  Alle twijfels tesamen: geen enkel merk kan het zich veroorloven met deze nieuwe technologie door de mand te vallen. Ze zullen er dan ook alles aan doen dat de klant min of meer tevreden zal blijven (ook al heeft deze pech met het produkt). Gewoon om geen slechte reclame te veroorzaken met nieuwe technologie. Want in de hedendaagse maatschappij is voorkomen dikwijls belangrijker dan inhoud (zie naar het succes van de "premium"merken). Toch heeft dit zeker ook zijn belang aangezien het net deze merken zijn die met de meeste nieuwigheden op de markt komen (betaalbaar of niet, laat ik in het midden).
                  Na enkele (relatief betaalbare) elektrische en hybride wagens getest te hebben kan ik alleen maar zeggen: of je het wil of niet, de elektromotor komt eraan! In de manier waarop de stroom zal opgewekt en/of opgeslagen worden verwacht ik een aantal varianten die nog wel wat jaren naast elkaar zullen blijven bestaan. Elk principe heeft zijn desbetreffende voor- en nadelen, aan ieder de keuze.
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                  Comment

                  Working...
                  X