Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ander formaat nummerplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ander formaat nummerplaat

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    BIV ben je maar 1 keer verschuldigd per voertuig per eigenaar.

Een vervangplaat met hetzelfde nummer kan je vragen voor bijvoorbeeld beschadiging en je moet de oude pas daarna terugsturen.

Maar voor wie tevreden is met een nieuw nummer ... op 1 dag heb je nu je plaat.
    Men heeft me ooit verteld. (tijdje geleden)
    Als je dezelfde plaat wilt, bij beschadiging, je de nieuwe eerst moet inleveren.(aanvragen blijkt nu)
    Vroeger kon je dat bij de antenne's of de bijkantoren. Nu is alleen het hoofdkantoor.
    Men wil dus hiermee voorkomen dat er 2 exemplaren kunnen rondrijden.
    Als je ze bent verloren, krijg je automatisch een nieuw kenteken op je plaat.
    De oude wordt dan ook automatisch geschrapt uit de DIV databank.

En idd als ik voor 12h00 bij mijn verzekering ben voor de aanvraag bij de DIV, heb volgende dag mijn nieuwe.
    En ik weet al mijn plaat nummer. Het gaat dus zeer snel.
    Maar een beschadigde plaat of ander model is niet hetzelfde en was (vroeger) niet dezelfde procedure.
    Ik moet het eens navragen bij de verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Men heeft me ooit verteld. (tijdje geleden)
      Als je dezelfde plaat wilt, bij beschadiging, je de nieuwe eerst moet inleveren.(aanvragen blijkt nu)
      Vroeger kon je dat bij de antenne's of de bijkantoren. Nu is alleen het hoofdkantoor.
      Men wil dus hiermee voorkomen dat er 2 exemplaren kunnen rondrijden.
      Als je ze bent verloren, krijg je automatisch een nieuw kenteken op je plaat.
      De oude wordt dan ook automatisch geschrapt uit de DIV databank.

En idd als ik voor 12h00 bij mijn verzekering ben voor de aanvraag bij de DIV, heb volgende dag mijn nieuwe.
      En ik weet al mijn plaat nummer. Het gaat dus zeer snel.
      Maar een beschadigde plaat of ander model is niet hetzelfde en was (vroeger) niet dezelfde procedure.
      Ik moet het eens navragen bij de verzekering.
      Alle inschrijvingen gebeuren nu online, daar krijg je inderdaaad direct de combinatie van doorgegeven.

Bij verlies of diefstal kan je inderdaad nooit dezelfde combinatie krijgen.

Dit staat op de website van DIV.

Teneinde te voorkomen dat U tijdelijk zonder kentekenplaat zit, kan U een aanvraag voor duplicaat indienen bij een provinciale DIV- antenne of bij de DIV- loketten te Brussel. Op deze manier blijft U in afwachting van het duplicaat in het bezit van de beschadigde kentekenplaat.

Edit
      Maar mogelijk ook via verzekering, dan zit je wel zonder plaat.
      Last edited by VerSeg; 14 september 2015, 09:02.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Alle inschrijvingen gebeuren nu online, daar krijg je inderdaaad direct de combinatie van doorgegeven.

Bij verlies of diefstal kan je inderdaad nooit dezelfde combinatie krijgen.

Dit staat op de website van DIV.

Teneinde te voorkomen dat U tijdelijk zonder kentekenplaat zit, kan U een aanvraag voor duplicaat indienen bij een provinciale DIV- antenne of bij de DIV- loketten te Brussel. Op deze manier blijft U in afwachting van het duplicaat in het bezit van de beschadigde kentekenplaat.

Edit
        Maar mogelijk ook via verzekering, dan zit je wel zonder plaat.
        Ik heb juist naar mijn verzekering gebeld. Ik wou het per slot ook wel eens weten
        Het is wel degelijk zo dat je ze moet aanvragen bij je kantoor en dat dit lang kan duren.
        Vanaf het ogenblik je de nieuwe krijgt, mag je de oude pas terugsturen.
        Dus, ik was mis en heb vandaag weer wat bijgeleerd. Het kan trouwens iedereen gebeuren.
        Oef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Ik heb juist naar mijn verzekering gebeld. Ik wou het per slot ook wel eens weten
          Het is wel degelijk zo dat je ze moet aanvragen bij je kantoor en dat dit lang kan duren.
          Vanaf het ogenblik je de nieuwe krijgt, mag je de oude pas terugsturen.
          Dus, ik was mis en heb vandaag weer wat bijgeleerd. Het kan trouwens iedereen gebeuren.
          Oef
          Dan is dit uiteindelijk voor iedereen de beste oplossing ... niet zonder plaat zitten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Staat toch allemaal in mijn link #14

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Staat toch allemaal in mijn link #14
              Het antwoord op de kernvraag zie ik niet staan op p2?
              En die vraag was: "moet eerst de oude terug vooraleer je de nieuwe ontvangt."

Edit: Wat er wel opstaat en mijn verzekering ook aanhaalde was wat op die 2 pagina staat.

"Deze kentekenplaat wordt echter enkel uitgereikt mits voorafgaande goedkeuring van een instelling belast met de controle
              van de in het verkeer gebrachte voertuigen."
              Last edited by w00ha; 14 september 2015, 09:28.

Comment

Working...
              X