Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met LED koplampen in auto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ervaring met LED koplampen in auto?

    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Garage had mooie aanbieding: LED koplampen voor 250€ ipv 1100€. Dus het worden LED koplampen
    Voor die prijs kan je dat wel eens proberen, ze zullen zeker niet minder licht geven dan halogeenlampen.
    En als het goed is moet je tijdens de levensduur van de wagen geen lampen meer vervangen (toch niet in de koplampen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: ervaring met LED koplampen in auto?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Voor die prijs kan je dat wel eens proberen, ze zullen zeker niet minder licht geven dan halogeenlampen.
      En als het goed is moet je tijdens de levensduur van de wagen geen lampen meer vervangen (toch niet in de koplampen).
      Anders ook niet, tenzij je misschien een tegenslag hebt wegens een slechte of maandaglamp.
      De laatste 20 jaar (drie wagen) heb ik nooit een lamp dienen te vervangen, of toch wel, ik had bij één wagen ooit eens de lampen kapot van mijn drie remlichten tegelijk.
      Maar dat zal wel door één of ander kortsluiting veroorzaakt zijn, want dat was alles gedurende ongeveer 20 jaar.

      Comment


      • #18
        Re: ervaring met LED koplampen in auto?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Anders ook niet, tenzij je misschien een tegenslag hebt wegens een slechte of maandaglamp.
        De laatste 20 jaar (drie wagen) heb ik nooit een lamp dienen te vervangen, of toch wel, ik had bij één wagen ooit eens de lampen kapot van mijn drie remlichten tegelijk.
        Maar dat zal wel door één of ander kortsluiting veroorzaakt zijn, want dat was alles gedurende ongeveer 20 jaar.
        Bij mijn Clio was er elk jaar wel een van de H4 koplampen stuk, ondanks de weinige kilometers die er per jaar mee werden gereden.
        Ik heb verschillende merken en types H4 lampen gebruikt (altijd per set vervangen zodat er altijd twee dezelfde in zaten), vanaf dat er Philips X-Treme lampen (vorige generatie, +100%) in staken was dat probleem opgelost.
        Die lampen hebben er 4 jaar in gezeten, en waren nog heel toen ik die auto inruilde.
        Daarom had ik al een nieuw setje (2 setjes besteld, dan moest ik geen verzendkosten betalen, en heb ik reservelampen klaar liggen) Philips X-Treme +130% besteld zodat die klaar lagen toen ik de Dacia (na een half jaar) kon gaan ophalen.
        De standlichtjes vooraan heb ik bij de Clio ook een paar keer vervangen, alle andere lampjes zijn heel gebleven.
        Alleen het derde remlicht heb ik een keer moeten repareren, dat waren ledjes, maar er zat een slechte verbinding in de print (ik heb een brugje moeten leggen).
        Je zou verwachten dat er niets fout zou gaan met die leds, maar die waren dus wel eerder defect dan de gloeilampjes van de andere stoplichten.

        Hoe die drie remlichten van jouw auto tegelijk defect raakten, dat weet ik niet, maar door een kortsluiting komt er 0 volt over een lamp te staan, daar brandt die niet van door.
        Misschien heb je het pas opgemerkt toen de derde lamp uiteindelijk stuk ging, en waren de andere al eerder stuk?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: ervaring met LED koplampen in auto?

          Ondertussen de wagen met LED koplampen al een paar dagen in gebruik. En eerlijk: ze zijn absoluut hun geld waard!

          Comment


          • #20
            Re: ervaring met LED koplampen in auto?

            Op welke auto?

            Comment


            • #21
              Re: ervaring met LED koplampen in auto?

              Seat Leon ST.

              Comment


              • #22
                Re: ervaring met LED koplampen in auto?

                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                Seat Leon ST.
                Proficiat, toffe kar. Heb met een spiksplinternieuwe dergelijke (maar geen ST) huurwagen 14 d. rondgereden op Corsica.
                Was direct er direct verliefd op, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor eentje waar je iets hoger zit, kwestie van mijn rug en die van mijn echtegenote (allebei reeds een heel geslaagde operatie aan de rug gehad, maar toch) wat te sparen bij het in- en uitstappen. Eens je die hoge zit gewoon bent...
                Dat lage was het enige waar ik niet meer kon/kan aan wennen.
                Niet mee gereden in het donker, maar die zal ook wel geen LED verlichting gehad hebben denk ik.
                Last edited by Guest17; 13 november 2015, 14:02.

                Comment

                Working...
                X