Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Welk type laptop gebruik je? En met welk OS? Een NAS met goede DLNA server app is een bijna must om een zo breed mogelijk scala aan geluidsformaten verliesloos af te kunnen spelen. Dan kan je via tablet/smartphone alles sturen en regelen. Via de laptop ben je sowieso aangewezen op USB en WASAPI instellingen. Ook liefst een zo kort mogelijke kabel gebruiken met een deftige kwaliteit
    Dus....volgens jou kan ik die Flac's niet draadloos vanuit de LT naar de versterker sturen zonder verlies?
    Laat dat nou net ook één van de redenen zijn waarom ik die nieuwe versterker heb gekocht...
    Tja, dan doe ik het mss. via de USB ingang vooraan de versterker, met een grote USB-stick of een externe HD erop aangesloten.

de laptop-specs:
    Samsung series7 chronos
    intel core i7-3615
    2.3GHz
    64bits
    W7 home premium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Dus....volgens jou kan ik die Flac's niet draadloos vanuit de LT naar de versterker sturen zonder verlies?
      Laat dat nou net ook één van de redenen zijn waarom ik die nieuwe versterker heb gekocht...
      Tja, dan doe ik het mss. via de USB ingang vooraan de versterker, met een grote USB-stick of een externe HD erop aangesloten.

de laptop-specs:
      Samsung series7 chronos
      intel core i7-3615
      2.3GHz
      64bits
      W7 home premium
      Laptop is zeker capabel genoeg

HiRes 100% verliesloos afspelen/streamen is een redelijk gecompliceerd verhaal Om kort te zijn is de USB stick een mooi/degelijk alternatief voor alle netwerkgedoe. HET ideaal scenario je muziek op een stabiele NAS met DLNA app gekoppeld aan een kwaliteitsrouter en dan je versterker liefst bedraad met minstens CAT5e hierop aansluiten. Draadloos is natuurlijk mogelijk maar als je router te ver van de versterker staat, kan dit haperingen opleveren.

Comment

Die router staat op welgeteld...30cm van de versterker en de laptop welgeteld 7m van de versterker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

Investeer in een kleine NAS, Dré - kost bij wijze van spreken 2 keer "niets" tegenwoordig. Harde schijven zijn ook spotgoedkoop.
          Ik heb een DS213+ enkel en alleen voor mijn muziek. Voldoet prima.
          DLNA is de allerbeste optie, want inderdaad, zoals Frank zegt: draadloos kan je soms haperingen hebben.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Die router staat op welgeteld...30cm van de versterker...
            Eigenlijk is dat geen goed idee omdat elektronische apparatuur het wifi signaal behoorlijk kan verstoren.
            Maar goed, als je geen nadeel ondervindt bij het wifi-gebruik in huis, is er ook geen reden om die te verplaatsen.
            Als je router daar dan toch staat, heb je je versterker daar toch met een kabel aan verbonden?

Vraagje aan Frank (207be): waarom is de verbinding tussen de locatie van je audiobestanden en je versterker zo belangrijk? Bij digitale overdracht is het toch een kwestie van ontvangen of niet ontvangen? Ik bedoel... de nulletjes en eentjes hebben toch geen kwaliteitsverlies? Ik snap wel dat de overdracht kan haperen als de verbinding niet stabiel genoeg is, maar zolang je signaal in orde is, zie ik het probleem niet. Wat zie ik over het hoofd?
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

@pieter: de versterker ZAL inderdaad verbonden worden. En ik ben wel van plan om van die gelegenheid gebruik te maken om een en ander ook wat te herschikken. De router ga ik idd. Verder zetten

Comment

Die router staat op welgeteld...30cm van de versterker en de laptop welgeteld 7m van de versterker.
                Dan zeker de router en versterker bedraad aansluiten. Welke router gebruik je overigens? En misschien is een USB stick in je router een optie als die USB DLNA ondersteunt? Ik heb bv een Dlink DIR-655 vervangen door een ASUS RT-AC66U en die werkt echt stukken beter voor streaming

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Investeer in een kleine NAS, Dré - kost bij wijze van spreken 2 keer "niets" tegenwoordig. Harde schijven zijn ook spotgoedkoop.
                Ik heb een DS213+ enkel en alleen voor mijn muziek. Voldoet prima.
                DLNA is de allerbeste optie, want inderdaad, zoals Frank zegt: draadloos kan je soms haperingen hebben.
                Volledig akkoord Ik heb mijn AV receiver, 2X WDTV Live en Intel NUC bedraad aangesloten en wil niet meer terug. Op het terras speel ik met een tijdelijk access point en een draadloze speaker en dat werkt ook super. Hart van deze installatie is de zeer goede ASUS router, een aspect dat zeer vaar over het hoofd wordt gezien in het hele streaming verhaal
                Last edited by frank207be; 15 september 2015, 18:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Vraagje aan Frank (207be): waarom is de verbinding tussen de locatie van je audiobestanden en je versterker zo belangrijk? Bij digitale overdracht is het toch een kwestie van ontvangen of niet ontvangen? Ik bedoel... de nulletjes en eentjes hebben toch geen kwaliteitsverlies? Ik snap wel dat de overdracht kan haperen als de verbinding niet stabiel genoeg is, maar zolang je signaal in orde is, zie ik het probleem niet. Wat zie ik over het hoofd?
                  Ik verwijs je graag naar het wereldwijde internet voor verdere informatie over enen en nullen Beslis dan maar tot welk "kamp" je wil behoren Ik wil enkel Dré maar helpen met zijn versterker upgrade

Zie ook hier voor meer info: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...id-517973.html
                  Last edited by frank207be; 15 september 2015, 18:53.

Comment

Ik verwijs je graag naar het wereldwijde internet voor verdere informatie over enen en nullen Beslis dan maar tot welk "kamp" je wil behoren Ik wil enkel Dré maar helpen met zijn versterker upgrade

Zie ook hier voor meer info: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...id-517973.html
                    Het was een echte vraag hoor, geen ironische bedoelingen.

Als je de digitale informatie tot in de versterker krijgt, is dat dan niet voldoende? Ik ben ook voorstander van bedraad netwerk in plaats van wifi, maar het lijkt mij geen verschil te maken als beide even stabiel zijn en de nodige bandbreedte bieden. Ik wilde dus absoluut niet beweren dat je een stereo jack vanuit de geluidskaart met een rood/witte ingang van de versterker moet verbinden.

Of anders geformuleerd: als je de netwerkpoort van de versterker gebruikt, fungeert die toch als DAC, dus waar kan je nog kwaliteitswinst halen? Ik probeer het alleen maar te begrijpen; ik beschik niet over de nodige kennis om tot het ene of het andere kamp te behoren in dit geval...
                    Pieter
                    --

Comment

• Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Mijn router is een Cisco Linksys E1200. ziet er beetje een poppedingetje uit, maar werkt behoorlijk hoor.
                      Dus ik onthou voorlopig dat het beter wordt als ik de versterker straks wat verder van mijn audio-installatie wegzet en vervolgens de nieuwe versterker met een draadje eraan verbind.
                      En dat mijn laptop stevig genoeg lijkt om de muziekdatastroom goed naar de versterker te sturen...
                      Want voor zo'n NAS, die algauw weer zo'n 500pleuro zal kosten, zal ik allicht weer even moeten verder sparen
                      Nu nog geduldig wachten tot einde van de maand, want dan pas wordt de ONKYO TX8150 leverbaar in België.
                      'k Zie ernaar uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Het was een echte vraag hoor, geen ironische bedoelingen.

Als je de digitale informatie tot in de versterker krijgt, is dat dan niet voldoende? Ik ben ook voorstander van bedraad netwerk in plaats van wifi, maar het lijkt mij geen verschil te maken als beide even stabiel zijn en de nodige bandbreedte bieden. Ik wilde dus absoluut niet beweren dat je een stereo jack vanuit de geluidskaart met een rood/witte ingang van de versterker moet verbinden.

Of anders geformuleerd: als je de netwerkpoort van de versterker gebruikt, fungeert die toch als DAC, dus waar kan je nog kwaliteitswinst halen? Ik probeer het alleen maar te begrijpen; ik beschik niet over de nodige kennis om tot het ene of het andere kamp te behoren in dit geval...
                        Sorry voor mijn gecrispeerde reactie dan... Ik heb al wat over me heen gehad over het "enen en nullen" onderwerp een jaartje geleden

Alles hangt af van de manier waarop je HiRes muziek overbrengt naar je versterker. Airplay verlaagt bv HiRes tot normale CD kwaliteit. Bluetooth haalt in het beste geval MP3 320kbps. Bij verliesloze overdracht van HiRes muziek over UPnP/WiFi blijken er toch grotere hindernissen te zijn dan over UPnP via UTP. traffic shaping? assigns priority? QOS? Ander draadloos verkeer? Ik heb bv net nog onderbrekingen gehad met 24-192 FLAC op deze draadloos verbonden PC terwijl ik aan het typen was

Versterkers met netwerk ingangen voor muziek hebben inderdaad altijd een DAC aan boord. DAC's zitten trouwens in alle toestellen waar digitale muziek analoog moet afgespeeld worden.

Comment

Nu....we zien het straks wel...

Comment

Mijn router is een Cisco Linksys E1200. ziet er beetje een poppedingetje uit, maar werkt behoorlijk hoor.
                            Dus ik onthou voorlopig dat het beter wordt als ik de versterker straks wat verder van mijn audio-installatie wegzet en vervolgens de nieuwe versterker met een draadje eraan verbind.
                            En dat mijn laptop stevig genoeg lijkt om de muziekdatastroom goed naar de versterker te sturen...
                            Want voor zo'n NAS, die algauw weer zo'n 500pleuro zal kosten, zal ik allicht weer even moeten verder sparen
                            Nu nog geduldig wachten tot einde van de maand, want dan pas wordt de ONKYO TX8150 leverbaar in België.
                            'k Zie ernaar uit
                            Misschien toch een nieuwe router met meer werkgeheugen en zwaardere processor overwegen die ook DLNA ondersteunt? Dan een kleine portable HDD aansluiten en je kan ook verliesloos spelen.

Jouw Linksys E1200: 32 Mb RAM, 8 MB Flash memory
                            Mijn ASUS RT-AC66U: 256MB RAM, 32MB Flash en USB DLNA

Net een test gedaan met een USB stick in de Asus router geplugd. Server geactiveerd en het werkt prima

Comment

De nieuwe versterker heeft, zoals ik al eerder aanhaalde, een USB in het frontpanel. Ik kan daar dus vermoedelijk een hd rechtstreeks op aansluiten.

Comment

Bij verliesloze overdracht van HiRes muziek over UPnP/WiFi blijken er toch grotere hindernissen te zijn dan over UPnP via UTP. traffic shaping? assigns priority? QOS? Ander draadloos verkeer? Ik heb bv net nog onderbrekingen gehad met 24-192 FLAC op deze draadloos verbonden PC terwijl ik aan het typen was
                                Ok, snap ik.
                                Zelf QoS configureren en een goed stuk reserveren voor je streaming content lijkt mij het beste. Dat zal inderdaad het makkelijkste zijn met Gbit bekabeld netwerk.
                                Bij mij is het nog een graad erger qua bandbreedte omdat mijn versterker HD video en 6-kanaals audio moet binnenhalen over het netwerk. Maar het werkt. Ik heb nog niet eens onderzocht wat het is dat DLNA eigenlijk toevoegt aan het hele verhaal.

Dré: usb drive rechtstreeks aan de versterker zou moeten werken als het bestandssysteem wordt herkend (en dat zal wellicht zo zijn). Ook verbinding met een usb poort aan de router zal werken, als die als server kan fungeren waarmee je versterker verbinding maakt.
                                Pieter
                                --

Comment

Working...
                                X