Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Meen je dit nu?

    Veel moderne versterkers starten op aan een een vooraf ingesteld volume. Mijn Pioneer SC-LX85 bv op -45dB.

    Uit de handleiding van de 8150: ∫ 2. Main Volume Stel het volume in. Maximum Volume: Stel het maximum volume in voor de volumeregeling Off (fabrieksinstelling) 30 tot 79 PowerOn Volume: Stel het volumeniveau in dat wordt gebruikt bij het inschakelen van het toestel.
    Oef! Gelukkig! had die handleiding nog maar diagonaal gelezen.
    Bedankt voor de "geruststelling"

    Comment


    • #77
      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

      en één passage vind ik nogal vreemd in één van de reviews die je doorstuurde:

      Indrukwekkend compleet dus, maar toch slagen we er in om nog één minpuntje te vinden: er is geen USB-connector aanwezig op de achterkant. Dat betekent dat je de optionele Wi-Fi-adapter (UWF-1) alleen op de USB-poort op de voorzijde kwijt kan, waardoor die niet meer beschikbaar is voor andere toestellen.

      En die Wifi-antennes op de achterkant dan?
      Last edited by dréten; 6 september 2015, 12:04.

      Comment


      • #78
        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        en één passage vind ik nogal vreemd in één van de reviews die je doorstuurde:

        Indrukwekkend compleet dus, maar toch slagen we er in om nog één minpuntje te vinden: er is geen USB-connector aanwezig op de achterkant. Dat betekent dat je de optionele Wi-Fi-adapter (UWF-1) alleen op de USB-poort op de voorzijde kwijt kan, waardoor die niet meer beschikbaar is voor andere toestellen.

        En die Wifi-antennes op de achterkant dan?
        Het review is van de TX-8050 omdat er van de TX-8150 nog geen beschikbaar zijn De TX-8150 is gewoon de TX-8050 met verbeterde connectiviteit en DAC.

        Comment


        • #79
          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Het review is van de TX-8050 omdat er van de TX-8150 nog geen beschikbaar zijn De TX-8150 is gewoon de TX-8050 met verbeterde connectiviteit en DAC.
          Tja....dom van mij!
          Beetje te enthousiast denk ik

          Comment


          • #80
            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Tja....dom van mij!
            Beetje te enthousiast denk ik
            Met enthousiasme is nooit iets mis

            Comment


            • #81
              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

              Het is niet omdat er een aanbevolen wattage staat van 100w dat je je speakers opblaast met een versterker van 130w.
              Het is zelfs beter voor je speakers om een versterker te hebben die wat krachtiger is zodat die minder moeite heeft om je luidsprekers te voeden. Speakers blazen immers niet op omdat je er een te sterk signaal door stuurt maar eerder omdat het signaal dat je versterker stuurt, vervormd is (clipping en distortion). Dit gebeurt bij een versterker die te zwak is voor je speakers. Een goedkope 30w versterker zou dus veel schadelijker zijn.

              Over die onkyo 8150: aan de hand van een spec sheet kan je niet teveel afleiden maar uit ervaring met andere onkyo modellen in die prijsklasse vrees ik dat ook deze wat teleurstellend kan zijn. Onkyo probeert de laatste jaren zijn recievers vol te steken met functies voor een zeer aanvaardbare prijs maar dat gaat ten koste van de geluidskwaliteit. Ze zijn goed gemaakt, de toeters en bellen werken goed, de prijs is goed maar de klank ervaar ik als vlak. Waar een goeie versterker een breed podium geeft aan je muziek, die je daardoor als 3d ervaart, geven de onkyo's die ik al gehoord heb een simpel links-rechts stereobeeld. Een onkyo in die prijsklasse die me wel al heeft kunnen bekoren was de a9050.

              Wil je toch meer functies en als het iets anders dan onkyo mag zijn, dan zou ik de pioneer n-50 eens beluisteren. Yamaha komt deze herfst met de RN 602, een verbeterde versie van de RN500 (mooi stereobeeld, groot geluid maar kon wat strakker zijn in midden en lage tonen).

              Ik weet niet wat je budget is maar een eenvoudige stereoversterker (type onkyo a9050/9030, yamaha a-500/501, NADC316, Cambridge Azur 651,...) in combinatie met een bluesound node kom je net onder de 1000€ uit. Dit geeft betere klank dan een all in one reciever en met die node heb je een enorme flexibliteit om je mueziek te streamen/beheren.
              Flickr

              Comment


              • #82
                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                Het is niet omdat er een aanbevolen wattage staat van 100w dat je je speakers opblaast met een versterker van 130w.
                Het is zelfs beter voor je speakers om een versterker te hebben die wat krachtiger is zodat die minder moeite heeft om je luidsprekers te voeden. Speakers blazen immers niet op omdat je er een te sterk signaal door stuurt maar eerder omdat het signaal dat je versterker stuurt, vervormd is (clipping en distortion). Dit gebeurt bij een versterker die te zwak is voor je speakers. Een goedkope 30w versterker zou dus veel schadelijker zijn.
                Klopt vaak, maar ...

                Een deftige versterker van 30W met weinig vervorming op maximum vermogen gebruiken is nog steeds minder schadelijk dan een versterker met groot vermogen welke bij laag volume al redelijk vervorming heeft.
                Maar zoals je aankaart is eentje met hoog vermogen en weinig vervorming beter dan een zwakke versterker met veel vervorming.

                Spijtig genoeg zijn er toch redelijk veel versterkers te vinden met veel vervorming, gelukkig al minder bij de betere merken.
                Dat scheelt hem al snel van 1%, 0,7% tot 0,04% of nog andere waarde.
                Last edited by VerSeg; 6 september 2015, 15:47.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                  Oeps....weer nieuwe opties.
                  Ik begrijp dat het beste is: proberen, luisteren, geluid vergelijken....
                  Alleen...welke verkoper is bereid om verschillende toestellen, die amper 500€/stuk kosten, hier thuis door mij te laten beluisteren.
                  Volgens mij kan die mens zijn tjjd nuttiger invullen.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                    Dat is inderdaad het probleem bij dit soort "goedkope" toestellen.
                    Die 500€ is al wat geld, maar voor de meeste verkopers een prul waar ze nog weinig moeite voor doen.
                    In een winkel zal het nog wel eens lukken, als die toevallig al uitgepakt is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                      M'n nieuwe versterker is besteld hoor
                      Maar k' heb nog een vraagjes waar ik mee zit:
                      Wanneer ik HD-muziek (FLAC's van 192/24) doorstuur via de hoofdtelefoon uitgang van mijn laptop en zo naar de achterkant van mijn huidige versterker met RCA kabel, krijg ik dan HD muziek door de speakers?
                      Of zal ik dat pas hebben als ik straks mijn nieuwe Netwerk-versterker geïnstalleerd zal hebben en die HD-muziek zal streamen naar de versterker?

                      Comment


                      • #86
                        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                        Wat is HD muziek?

                        Als je deftige kwaliteit wil, dan ga je niet de uitgang van de hoofdtelefoon gebruiken om naar een versterker te sturen.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                          En toch...heb ik de indruk dat die muziek "anders" klinkt dan dezelfde track in gewone CD-versie.
                          Dus ik mag me aan een "openbaring" verwachten als ik straks de muziek kan streamen naar mijn nieuwe Onkyo?

                          Comment


                          • #88
                            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                            Allé succes met je aankoop Ga je nu effectief vanaf een NAS streamen of staat je muziek op je laptop? Sowieso gaat alles wat digitaal de versterker binnenkomt, superieur zijn aan het analoge signaal van de DAC van je laptop. 24bit/192Khz zal fijner en gedetailleerder klinken ALS de opname en mastering van topniveau zijn. Oude remasters zijn volgens mij minder gebaat met de superhoge resoluties en bijhorende bestandsgroottes.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Allé succes met je aankoop Ga je nu effectief vanaf een NAS streamen of staat je muziek op je laptop? Sowieso gaat alles wat digitaal de versterker binnenkomt, superieur zijn aan het analoge signaal van de DAC van je laptop. 24bit/192Khz zal fijner en gedetailleerder klinken ALS de opname en mastering van topniveau zijn. Oude remasters zijn volgens mij minder gebaat met de superhoge resoluties en bijhorende bestandsgroottes.
                              Ik ga streamen vanaf een LT. voorlopig toch nog. misschien komt die NAs er later ook wel.
                              Ik zie er al naar uit. ik heb inderdaad rdelijk veel 24/192 flac's staan. Ik had o.a. toen ik mijn B&W's kocht een jaar toegang tot een selectie gratis hoge resolutie muziek op de B&W site. Ik hoop dat die mannen wel weten wat ze online zetten...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Ik ga streamen vanaf een LT. voorlopig toch nog. misschien komt die NAs er later ook wel.
                                Ik zie er al naar uit. ik heb inderdaad rdelijk veel 24/192 flac's staan. Ik had o.a. toen ik mijn B&W's kocht een jaar toegang tot een selectie gratis hoge resolutie muziek op de B&W site. Ik hoop dat die mannen wel weten wat ze online zetten...
                                Welk type laptop gebruik je? En met welk OS? Een NAS met goede DLNA server app is een bijna must om een zo breed mogelijk scala aan geluidsformaten verliesloos af te kunnen spelen. Dan kan je via tablet/smartphone alles sturen en regelen. Via de laptop ben je sowieso aangewezen op USB en WASAPI instellingen. Ook liefst een zo kort mogelijke kabel gebruiken met een deftige kwaliteit

                                Comment

                                Working...
                                X