Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

    Ik ga die ONKYO TX-8160 eens aan de tand voelen, geloof ik.
    Het is echter een gloednieuw model, en blijkbaar nog niet echt courant verkrijgbaar in onze buurt.

    Comment


    • #47
      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

      Muziek is nogal verschillend voor iedereen de een hoort het graag zo de andere dan weer zo.
      Mijn ervaring met muziek sinds de jaren 1960 is sindsdien ook sterk veranderd en destijds begonnen met een kristalpostje, 2 transistor, 6 transistor en snel een Geloso versterker van 40w en de 200w van mijn vader dan een hele reeks stereo versterkers van diverse merken soms wel 3 verschillende op een jaar tijd.
      Ik ben de krachtige muziek van de lampenversterkers eigenlijk nooit ontgroeid en de bassen ervan heb ik eigenlijk nooit terug gevonden in transistor versterkers en dat is ook de reden dat ik er zoveel heb gehad.
      Met de jaren heb ik steeds beter spul gekocht en bleven ze ook langer staan, ook de boxen hebben in grote getallen in mijn woning gestaan.
      Veelal maakte ik de boxen zelf maar was er meestal na een tijdje niet helemaal tevreden over en maakte dan weer andere meestal flink uit de kluiten gewassen kasten waar flink wat decibel uit kwam.
      Op een moment dacht ik dat ik maar eens een paar goeie kasten moest kopen en zo kwam ik na uitgebreide luistertesten met een paar flinke kasten naar huis, de mijne had ik in de hal opgeslagen.
      Ik kon echter de gekochte kasten niet apprecieren en zette 1 van mijn zelfmaaksels ter vergelijking terug in mijn living met als gevolg dat ik een kwartier daarna de gekochte kasten terug naar de winkel heb gedaan en met een pick up terug kwam.
      Jaren heb ik box problemen gehad ik vond de hoeveelheid bas wel genoeg maar de kwaliteit ervan niet goed genoeg.
      Jaren heb ik gezocht naar losse luidsprekers van Dynaudio en in de jaren 2000 was het zover ik kwam achter een adres waar je ze kon kopen want normaal verkoopt Dynaudio alleen complete kasten die flink duur zijn. Ik heb daar een paar kastjes mee gemaakt die in afmetingen wel 4 keer in de kasten konden die ik ooit had staan en niet eens met een slecht resultaat want ik speel er nog steeds mee.
      De zelfmaak Dynaudio kasten spelen veel grotere kasten in schande maar wat ze niet hebben is de diepe bassen maar wat er aan bassen uitkomt is dan ook van goeie kwaliteit.
      Er hebben diverse versterkers aan gehangen zoals een Marantz PM64 een Technics met apparte tuner, versterker, voorversterker, CD speler tot mijn voorversterker het een jaar of drie geleden opgaf.
      Ofwel liet ik hem herstellen of vervangen wat ook niet goedkoop was ofwel kocht ik nog eens iets nieuw en zo kwam ik uit bij een Yamaha R-S 700 en is het die laatste geworden.
      Niet tegenstaande de Yamaha R-S 700 niet zo duur was tegenover mijn Technics versterker en voorversterker kwam er een hele andere klank uit en waar ik met mijn vorige versterkers altijd met loudnes op en ekstra hoge en lage gebruikte speel ik met de Yamaha zonder loudnes en de toonregeling op flat iets wat met de Technics en de Marantz op niks trok.
      Je verschiet er eigenlijk van wat er uit de Yamaha en de twee niet zo grote Dynaudio kasten komt, je kan er makkelijk een stevig feestje mee geven met een goeie kwaliteit.
      Zelfs mijn hond reageert op sommige geluiden omdat hij denkt dat ze echt zijn iets wat hij vanvorens niet deed.
      De diepe bassen zijn niet echt een probleem want er komt meer dan genoeg uit een subwoofer is geen must.
      Tegenwoordig vind je ook niet zo veel echt Stereo materiaal meer en is het Suround of rakjes.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #48
        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

        nounou...een mooie "levensloop" heb jij al achter de rug, Sus.
        Ik onthoud dat kostprijs niet altijd DE bepalende factor voor kwaliteit hoeft te zijn.
        Jou Yamaha kost nog geen 400€ en bevalt jou goed, zo blijkt.
        Ik ga nu zeker eens naar die Onkyo (450€) zien.
        Waar? dat is een andere vraag....

        Comment


        • #49
          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

          Stond ook nog op twijfelen tussen de Yamaha en een Onkyo die naar het schijnt ook zeer goed zijn ik heb er nog geen gehad.
          Toen koste mijn Yamaha net geen €500 terwijl ik dat al kwijt zou zijn aan een nieuwe voorversterker, de eindversterker en nog een Marantz PM64 heb ik nog staan en ik betwijfel of ze de kast nog uit gaan komen.
          Ik heb vooral veel types van Technics gehad, Marantz een paar, zowat de eerste stereo versterkers waren er van Rotel die toen nog spotgoedkoop waren maar waar je al je luidsprekers mee kapot speelde als je hard speelde omdat die toen hoe heet dat weer clirde of zoiets (een gelijkstroom die op de luidsprekers kwam) je kon met een Rotel van 40w makkelijk luidsprekers van 100w kapot spelen en dat heb ik zelf meegemaakt.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #50
            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

            Dat zal wel een goede stereo versterker zijn, maar voor TV en film ga je een center ongelooflijk hard missen.
            Je kan een surround receiver toch ook als stereo versterker gebruiken voor muziek...

            Comment


            • #51
              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

              Nogmaals, Tommie, dat surround systeem heb ik echt niet van doen. De Yamaha die ik nu heb is een surround systeem, en ik zet altijd dat effect uit.
              En trouwens, de vorm van de living en de oriëntatie van ons bankstel/TV lenen zich ook niet ideaal.
              Als ik écht wat meer animo wil dan heb ik de beschikking over een LG-soundbar onder het toestel, dat is ook al wat en ruim voldoende voor mij.
              Last edited by dréten; 5 september 2015, 09:09.

              Comment


              • #52
                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                Je hoeft voor audio (muziek) inderdaad helemaal geen effect te hebben.
                Zelf zet ik ook geen effect op bij films, of die film is in surround en dan zal ik wel surround horen, of die film is in stereo en dan blijft die ook zo.
                Ze hebben veel effecten uitgevonden om surround na te bootsen, maar zelfs de beste ervan vind ik onvoldoende.

                En het blijft uw keuze natuurlijk, maar er zijn inderdaad wel surround versterkers te vinden die zowel voor film als muziek geschikt zijn.

                De prijs is niet altijd bepalend, het gewicht eerder wel.
                Het eerste dat ik doe bij de aankoop van een toestel is eens naar het gewicht kijken ... laag gewicht is al geen deftige voeding.
                En voor een deftige versterker is een voeding van groot belang.

                Enkel voor muziek moet je inderdaad geen surround hebben, maar je hebt toch alles al eens gekocht om surround te hebben?
                Ga je het u dan niet beklagen?

                Ook met een minder geschikte opstelling valt veel correct in te stellen ... maar jij weet beter dan wie ook wat kan of niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                  Idd. Het gewicht!!
                  Da's inderdaad al de hele tijd één van de eerste criteria die voor mij bepalen of ik nog naar de verdere opties van het toestel kijk of niet.
                  Die Onkyo TX-8160 bv. weegt 8,3kg. wat me nu ook niet echt formidabel veel lijkt...
                  Maar goed, natuurlijk zit er heden ten dage ook niet zoveel gewicht meer in zo'n toestel als een vergelijkbaar toestel van 20 jaar geleden(alles is geďntegreerd).
                  Ik kan echter voor het moment geen enkele winkel in de buurt vinden die het toestel al heeft staan.
                  En het zomaar kopen op het WWW zonder het eerst te beluisteren is ook niet echt slim denk ik dan zo.

                  Ik heb inderdaad nu een surroundtoestel, maar dat heb ik indertijd in zeven haasten aangekocht tijdens de totale uitverkoop van Electro-Roels
                  Is wel een heel goed toestel gebleken, maar wel intussen van de "oude stempel".
                  En het surround effect ervan heeft mij nooit kunnen bekoren...
                  Last edited by dréten; 5 september 2015, 10:23.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Idd. Het gewicht!!
                    Da's inderdaad al de hele tijd één van de eerste criteria die voor mij bepalen of ik nog naar de verdere opties van het toestel kijk of niet.
                    Die Onkyo TX-8160 bv. weegt 8,3kg. wat me nu ook niet echt formidabel veel lijkt...
                    Maar goed, natuurlijk zit er heden ten dage ook niet zoveel gewicht meer in zo'n toestel als een vergelijkbaar toestel van 20 jaar geleden(alles is geďntegreerd).
                    Ik kan echter voor het moment geen enkele winkel in de buurt vinden die het toestel al heeft staan.
                    En het zomaar kopen op het WWW zonder het eerst te beluisteren is ook niet echt slim denk ik dan zo.

                    Ik heb inderdaad nu een surroundtoestel, maar dat heb ik indertijd in zeven haasten aangekocht tijdens de totale uitverkoop van Electro-Roels
                    Is wel een heel goed toestel gebleken, maar wel intussen van de "oude stempel".
                    En het surround effect ervan heeft mij nooit kunnen bekoren...
                    De Onkyo TX-8160 kost uiteindelijk ook maar €450... Wil je het echt stevige stereo werk met kolossale voedingen kom je al snel duurder uit. Kijk bv naar de Yamaha AS-2100 die 23Kg op de weegschaal zet maar wel €2500 kost. Ongetwijfeld zitten hier qua budget/prestaties nog veel interessante toestellen tussen.

                    Ik ben zelf zinnens een stevige high-end stereo versterker te kopen met Home Theatre passtrough. Dan voldoet een goedkopere surround versterker voor occasionele filmavonden.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                      Ik weet niet waar je woont, ik heb mijn Yamaha in NL gehaald, vroeger haalde ik alles in Kathelijnevest te Antwerpen maar dat is op een paar winkels na dicht.
                      Als je het hier niet vind dan zou ik niet weten waar dan nog wel http://www.hifi.nl/artikel/7264/Hi-V...r-Tilburg.html
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #56
                        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                        Gewicht geeft misschien een waarde aan degelijkheid, stabiliteit of duurzaamheid.
                        Maar niet aan geluidskwaliteit.
                        VB:
                        Ik had vroeger de Luxman M-03

                        Dat ding weegt 23,6 Kg

                        Volgens de Duitse audio wereld was dit subliem. Bridgen naar 400W (x2) en dat op twee topreeks B&W kasten
                        Citaat" Je krijgt champagne voor de prijs van schuimwijn..."
                        Het was eerder omgekeerd

                        Nu, ik heb hem gehad en dat ding is idd zwaar en degelijk, maar klankmatig rommel!
                        Mijn McIntosch van 2x50W speelde stukken beter.

                        Ik heb die achter 'n paar jaar verkocht en terug een buizen-amp gekocht.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                          Wat ik me trouwens ook even afvraag:
                          Wanneer ik vanuit mijn laptop draadloos "muziek" doorstuur naar zo'n versterker, is dat op dat moment een bestand dat doorgestuurd wordt dat dan in de versterker omgezet wordt in muziek, of zijn dat al direct muzieksignalen die gewoon nog moeten versterkt worden?
                          Ik heb op die laptop nl. Heel wat hires- muziek staan die ik graag ook in die kwaliteit wil beluisteren via de versterker.
                          Last edited by dréten; 5 september 2015, 15:14.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                            Dat zijn eentjes en nullekes die doorgestuurd worden, de DAC (digitaal naar analoge converter) in je versterker zet dit signaal om. Sommige van die DAC's in AVrecievers of versterkers zijn niet echt geweldig van kwaliteit en dus gaan sommigen voor een externe DAC (ook hier lopen prijzen weer van 100€ tot 10000€).
                            In echt goede versterkers zitten er zelden DAC's, hoe meer er in die kast steekt hoe meer storing dit kan veroorzaken.

                            Voor streaming heb ik een apart toestelletje gekocht, een bluesound node. Deze kan bestanden lezen van een harde schijf die je eraan hangt of verbinding maken met Tidal, spotify,... om online muziek te streamen. Je bedient het met een app op je pc, tablet, smartphone,... Hier zit een goede DAC in. Deze bluesound gaat dan via AUX de versterker in.

                            Hoe meer van die toeters en bellen er in een versterker steken (zoals spotify, dac, speaker-calibratie, surround, wifi, radio, ....) hoe minder de kwaliteit, om de prijs te drukken. Ik dacht naast mijn stereo opstelling ook een aparte surround opstelling te maken voor films maar heb het weer allemaal weg gedaan. De onkyo (TX NR535) die ik hiervoor gebruikte gaf een zwakker 'cinema-gevoel' dan mijn yamaha a-s2000, die maar 2 luidsprekers aanstuurde.

                            Jelle
                            Flickr

                            Comment


                            • #59
                              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                              Ik zeg het maar omdat de verkoper die ik eerder ook al eens aanhaalde, beweert dat mijn hd-muziek zowieso analoog in de versterker toekomt via wifi. Als ik dan zeg dat er toch een DAC in zo'n versterker zit, dan antwoordt hij:"die wordt vooral gebruikt om het signaal van een CD-speler te bewerken..."

                              Comment


                              • #60
                                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Ik zeg het maar omdat de verkoper die ik eerder ook al eens aanhaalde, beweert dat mijn hd-muziek zowieso analoog in de versterker toekomt via wifi. Als ik dan zeg dat er toch een DAC in zo'n versterker zit, dan antwoordt hij:"die wordt vooral gebruikt om het signaal van een CD-speler te bewerken..."
                                Die verkoper?, je bedoelt die ex-garagist
                                Misschien denkt die ook nog dat er AM wordt gebruikt op het wifi signaal.

                                Comment

                                Working...
                                X