Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix - Telenet - datalimiet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Netflix - Telenet - datalimiet

    Proximus heeft wel als voordeel dat zelfs een comfort-abonnement onbeperkt downloaden toelaat op volle snelheid.
    En tussen de kabel en VDSL2 met vectoring is praktisch behoorlijk weinig verschil voor de toepassingen vandaag. De kabel is in theorie sneller, maar praktisch maakt het heel weinig verschil (op voorwaarde dat je een aansluiting hebt die voldoende dicht bij een ProximusROP ligt, maar dat is steeds vaker het geval). Voor mij is de snelheid ook ondergeschikt aan de downloadlimiet.
    Ik ga binnenkort verhuizen, en ik zie geen enkele reden om geen Proximus te nemen...

    Als men later echt met FTH zal beginnen is er helemaal geen verschil meer, maar dat is toekomstmuziek natuurlijk.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Netflix - Telenet - datalimiet

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Maar als ik naar 10 Mbps vlieg, dan stuur ik ze zeker een klacht via FB of Twitter. Eens zien hoe ze daar op reageren.
      Waarom? Omdat ze de contractvoorwaarden toepassen?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Netflix - Telenet - datalimiet

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Proximus heeft wel als voordeel dat zelfs een comfort-abonnement onbeperkt downloaden toelaat op volle snelheid.
        En tussen de kabel en VDSL2 met vectoring is praktisch behoorlijk weinig verschil voor de toepassingen vandaag. De kabel is in theorie sneller, maar praktisch maakt het heel weinig verschil (op voorwaarde dat je een aansluiting hebt die voldoende dicht bij een ProximusROP ligt, maar dat is steeds vaker het geval). Voor mij is de snelheid ook ondergeschikt aan de downloadlimiet.
        Ik ga binnenkort verhuizen, en ik zie geen enkele reden om geen Proximus te nemen...

        Als men later echt met FTH zal beginnen is er helemaal geen verschil meer, maar dat is toekomstmuziek natuurlijk.
        Proximus geeft in theorie 70Mbps, in realiteit is dat 30-40.
        Bij Telenet krijg ik 200 Mbps, en haal zelfs via Wifi in huis nog 130 Mbps, bedraad 190 Mbps.

        En ja, ik ga klagen omdat ze met hun fair use policy klanten in de praktijk belemmeren om hun TV content ergens anders te kopen.

        Comment


        • #19
          Re: Netflix - Telenet - datalimiet

          Ze zullen je klacht beleefd in ontvangst nemen, en je vertellen dat ze enkel de contractvoorwaarden toepassen. En dan zullen ze je voorstellen om een (duurder) abonnement met een hogere datalimiet te nemen

          Je hebt gelijk, maar geen poot om op te staan in dit geval.

          Comment


          • #20
            Re: Netflix - Telenet - datalimiet

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            En ja, ik ga klagen omdat ze met hun fair use policy klanten in de praktijk belemmeren om hun TV content ergens anders te kopen.
            Klaag je dan ook omdat je een wagen dat 200km/u kan, niet volledig kan benutten omdat je maar 120km/u mag op Belgische snelwegen?
            En toch betaal je BIV, rijtaks en verzekering op hetgeen je wagen "kan".
            Die regeltjes bestaan anders ook opdat het voor iedereen menselijk zou zijn op de baan.

            En bij Telenet heb je dan nog de mogelijkheid om na middernacht zoveel data te gebruiken als je zelf wil ... onbeperkt.
            Stel dat uw snelheid fors naar beneden gaat en er haperingen ontstaan omdat alle andere klanten te veel gebruiken ... dan ga je toch ook klagen dat het niet normaal is?
            Werkt in twee richtingen hoor.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Netflix - Telenet - datalimiet

              Klopt, ze leven de contractuele voorwaarden na, maar ik bots daar nu tegen, en dan uit ik mijn ontevredenheid.

              Bovendien vind ik deze politiek getuigen van oneerlijke concurrentie.
              Ik heb echt geen zin om 20-30€ (business abo) extra te betalen voor iets meer datavolume.

              En ja, ik kan na 24h data gebruiken, maar ik ga niet opstaan om Netflix te kijken.
              Misschien moet ik maar terug gaan downloaden wat ik wil zien, dat kan ik wel na 24h.

              Comment


              • #22
                Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En ja, ik kan na 24h data gebruiken, maar ik ga niet opstaan om Netflix te kijken.
                Misschien moet ik maar terug gaan downloaden wat ik wil zien, dat kan ik wel na 24h.
                Kijk je dan echt zoveel Netflix?
                Niet dat het uw recht niet is hé, ver van daar.
                Maar aan 3 GB per uur voor HD kan je toch al 166,66 uur kijken of met een gemiddelde van 2 uur per film een 83 films per maand.

                Heb je geen andere downloads lopen die veel data verbruiken en welke je na middernacht kan plannen?
                En stel dat je terug gaat downloaden, aan hoeveel GB kom je dan als je 83 films in HD binnen haalt?
                En 20 - 30€ bijbetalen zou ik zelf nu ook niet gaan doen, is nu al duur genoeg.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                  We zijn hier met 6 in huis.
                  Niet al het internetverbruik is Netflix hé.
                  Voor Netflix er was, zat ons verbruik rond de 200-300 GB, een beetje afhankelijk van de maand, en of er bv systeemupdates van OS of OSX zijn.

                  Nu zetten we in plaats van een DVD 's avonds een Netflix serie of film op. Als er met 6 gebruikers gemiddeld 2 films per dag door gaan, dan is dat toch niet overdreven zeker....


                  Stel dat ik Play and more neem bij Telenet, en hetzelfde doe, dan verbuik ik evenveel data.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Proximus geeft in theorie 70Mbps, in realiteit is dat 30-40.
                    Bij Telenet krijg ik 200 Mbps, en haal zelfs via Wifi in huis nog 130 Mbps, bedraad 190 Mbps.

                    Bij EDPnet:




                    Trouwens, een 70/10 profiel mag nooit maar 40 of 30 Mb geven, dan scheelt er iets.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Klaag je dan ook omdat je een wagen dat 200km/u kan, niet volledig kan benutten omdat je maar 120km/u mag op Belgische snelwegen?
                      En toch betaal je BIV, rijtaks en verzekering op hetgeen je wagen "kan".
                      Die regeltjes bestaan anders ook opdat het voor iedereen menselijk zou zijn op de baan.
                      Je hebt gelijk. Dat is ook een goed voorbeeld van "fair use".
                      Als je de analogie doortrekt, kan je ook stellen dat veelrijders, net als grootverbruikers van datavolume, een hogere kans hebben om tegen de grenzen aan te lopen. Dat resulteert dan in een snelheidsboete enerzijds en smalband anderzijds. Maar toch vind ik dat er een belangrijke grijze zone is, aangezien we hier iemand hebben die met een vrij normaal gebruik van de internetverbinding systematisch tegen de limiet aan zit. Met grijze zone doel ik dan op het feit dat iemand met zijn internetverbinding een perfect normaal ge-bruik heeft maar aan een ver-bruik komt dat Telenet als een overtreding beschouwt. Een herziening van die fair use policy is dus misschien stilaan aan de orde... (over de snelheidslimieten op onze wegen laat ik mij bij deze niet uit )

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En bij Telenet heb je dan nog de mogelijkheid om na middernacht zoveel data te gebruiken als je zelf wil ... onbeperkt.
                      Stel dat uw snelheid fors naar beneden gaat en er haperingen ontstaan omdat alle andere klanten te veel gebruiken ... dan ga je toch ook klagen dat het niet normaal is?
                      Werkt in twee richtingen hoor.
                      Geloof het of niet, maar ik wist zelfs niet dat nachtelijk verbruik niet werd meegeteld
                      Het werkt inderdaad in twee richtingen, maar als we mekaar met (mijns inziens) fair use al in de weg beginnen te lopen, dan heeft onze grote kabelprovider een infrastructuurprobleem. (Ook hier werkt de analogie met het verkeer: files, flagrante overtredingen, onverdraagzaamheid...) Het is de hedendaagse realiteit dat een gezin met tieners in huis een hoog dataverbruik kan hebben. Als ik mijn eigen situatie bekijk: het is de hedendaagse realiteit dat mensen bijna full time van thuis uit werken en soms grote datavolumes over de lijn sleuren die inderdaad niet tijdens de nachtelijke uren kunnen. Laten we een kat een kat noemen: we zitten hier niet permanent illegale content te downloaden en ter beschikking te stellen aan andere illegale downloaders; we doen legale, normale dingen die ons tot tegen of over de grens brengen die Telenet oplegt. Moeten we daavoor dan echt bijbetalen? Zoals je zelf zegt: het is al duur genoeg.

                      (Trouwens, ik antwoord op jouw post, VerSeg, maar de reden daarvoor is inhoudelijk. Het is helemaal niet zo dat ik jouw standpunt wil tegenspreken.)
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Je hebt gelijk. Dat is ook een goed voorbeeld van "fair use".
                        Nee, dat is een slechte vergelijking. Je hebt een auto die 200Km/u kan rijden en je doet dat ook. Je weet dat je maar 10000 Km/jaar mag rijden en ziet in oktober dat je er al 9500 gedaan hebt. Je kan dus nog 500 Km doen tot het einde van het jaar aan 200Km/u of vanaf bv. november verder rijden aan 20Km/u.

                        Er is trouwens geen "fair use" er is een limiet van 500GB/maand waarmee je contractueel akkoord bent gegaan. Er zijn nog abonnementen van 100 en 150GB bij verschillende providers moeten die klanten dan ook klagen dat de limiet te laag is? Je kan alleen een ander/duurder abo nemen (Denk dat TN echt onbeperkt heeft, enkel 2000GB op een van de pro abo's)

                        Als je op een plaats woont waar VDSL aan 100/10 kan ben je veel beter af om over te stappen omdat er bij VDSL echt onbeperkt volume is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Geloof het of niet, maar ik wist zelfs niet dat nachtelijk verbruik niet werd meegeteld
                        Dat is ook niet zo. Het telt voor de helft mee tussen 00 en 10u. TN website.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Nee, dat is een slechte vergelijking. Je hebt een auto die 200Km/u kan rijden en je doet dat ook. Je weet dat je maar 10000 Km/jaar mag rijden en ziet in oktober dat je er al 9500 gedaan hebt. Je kan dus nog 500 Km doen tot het einde van het jaar aan 200Km/u of vanaf bv. november verder rijden aan 20Km/u.
                          Als je het echt op de spits wil drijven... ja, ok, dat is correcter. Ik bedoelde gewoon dat de analogie van "regels maken het leefbaar voor iedereen" wel opgaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Er is trouwens geen "fair use" er is een limiet van 500GB/maand waarmee je contractueel akkoord bent gegaan. Er zijn nog abonnementen van 100 en 150GB bij verschillende providers moeten die klanten dan ook klagen dat de limiet te laag is? Je kan alleen een ander/duurder abo nemen (Denk dat TN echt onbeperkt heeft, enkel 2000GB op een van de pro abo's)
                          Mijn recentste "marktonderzoek" is ook alweer een jaar of 5 geleden. Mijn abonnement bijgevolg ook: ik denk dat ik vandaag nog steeds een datalimiet van 120GB heb. Ik zou het eens moeten nakijken. En ik heb trouwens een paar waarschuwingsmails gekregen in het verleden waar wel degelijk in werd verwezen naar een "fair use policy". Kan best zijn dat de situatie vandaag anders is, maar mijn contract dateert van vroeger.

                          En ja, ik vind dat klanten moeten klagen als ze tegen de datalimieten aanlopen met een verbruiksprofiel dat vandaag als normaal moet worden beschouwd. Alleen op die manier gaan de limieten omhoog gaan en zal er geinvesteerd worden in infrastructuur-upgrades door de maatschappijen in kwestie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Als je op een plaats woont waar VDSL aan 100/10 kan ben je veel beter af om over te stappen omdat er bij VDSL echt onbeperkt volume is.
                          Koper is inderdaad nog niet dood, al is het een paar keer gereanimeerd in de laatste 10-12 jaar.
                          Ik had ooit een supersnelle 4Gbit Scarlet ADSL toen er nog maar weinig gebruikers waren. Na een tijdje werd dat zelfs 8 en 12Gbit met een mooie upload bovenop. Jaar na jaar kwamen er gebruikers bij, en werd het pijnlijk duidelijk dat ik met mijn 4,4km uitzonderlijk ver van het toegangspunt zat. Het laatste jaar voor we verhuisd zijn, kreeg ik nog een stabiel signaal met een verbindingssnelheid van 2Gbit (maar ik betaalde wel voor 20 of zoiets). In onze nieuwbouwwoning heb ik dus zelfs de moeite niet gedaan om een telefoonlijn binnen te brengen. Ik heb kabel en gebruik VoiP voor de weinige mensen die ons nog op een vaste lijn willen bellen.

                          Dat is mijn verhaal en de reden waarom ik zelfs niet meer naar internet over de telefoonlijn kijk als alternatief. Misschien onterecht, maar ik zal eerst opnieuw overtuigd moeten worden.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                            Klopt, kabel of glasvezel is de toekomst voor snel internet.
                            Dat zijn de enige kabels die voldoende afgeschermd zijn voor hoge frequenties.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Dat is ook niet zo. Het telt voor de helft mee tussen 00 en 10u. TN website.
                              Volg nu ook deze link eens: https://www2.telenet.be/nl/klantense...eperkt-surfen/

                              Als je 500 GB/maand mag downloaden (zoals TS aanhaalt), dan zit je in de formule onbeperkt (met bepaalde regeltjes) en daar telt wat je 's nachts (00:00 tot 12:00) doet niet mee.
                              Last edited by VerSeg; 21 augustus 2015, 13:05.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Netflix - Telenet - datalimiet

                                hoi,

                                Heb ook whoppa bij telenet, begin dit jaar ging ook over de lemiet van telenet en werd ik op smalband gezet.
                                Reden was netflix op 2 apparaten. Heb toen netflix op medium gezet en vind de kwaliteit zeker zo goed als een dvd of zoals de hd decoder van telenet. Mijn Samsung 4k vind ik ok met netflix wil ik echt kwaliteit huur of koop ik een BR of download ik de film.
                                Wat ook zeker helpt is een giga switch te gebruiken, als je een oudere trage switch gebruikt is het signaal van netflix ook niet zo goed.
                                Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                                Comment

                                Working...
                                X