Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gas

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    euh, jawel. Ik verander bijna elk jaar van gas en elec. leverancier (via vreg en mijnenergie.be), bespaar daardoor 10 tallen tot +100€ en nog nooit zever gehad.
    In verband met telecom zou ik wel opletten voor de goedkoopste.
    Dan moet jij ondertussen jouw gas gratis krijgen? Of mis ik iets?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Nieuwe klant worden. Kan maar 1 keer natuurlijk, maar toch, elk jaar komen er wel leveranciers bij.

Voorbeeld Luminus Ecodinges :

Nu is dat een overdreven en scheefgetrokken voorbeeld want eens je bij de goedkoopste zit (qua tarief per Kwh e.d. ) dan wordt het lastig om nog goedkoper te gaan.

Maar de welkomstkortingen zijn samen wel 120 euro.
      Last edited by Empe; 11 augustus 2015, 00:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        JPR heeft wel gelijk Regulus.

Het is niet omdat de netbeheerder moet instaan voor de aansluiting op het net, dat dat gratis moet zijn. Elke netbeheerder heeft zijn tarieven openbaar staan.

Er zijn dan ook nog verschillende types aansluitingen.

...
        Bedankt ! Klaar en duidelijk ... Het was er mij niet om te doen om te zeggen dat dit stuk aansluiting niet ten laste viel van de netbeheerder, eerder om niet de indruk te wekken dat het "gratis" zou zijn .. indertijd zijn ze bij mij en op eigen initiatief (lang voor ik een gas cv had) de ganse zwik vanaf de straat komen vernieuwen inclusief een nieuwe gasmeter, maar dat was dus op hun eigen initiatief (=0€) en ik had al jaaaren "gas in huis" (ongebruikt) maar dat deerde niet ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Maar de welkomstkortingen zijn samen wel 120 euro.
          Maar dan moet je ook in mindering brengen al de kortingen of voordelen dat een leverancier geeft als je langer dan bijvoorbeeld 1 of 2 jaar klant blijft.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Voor Oostende is de netbeheerder.

Imewo (via Eandis)
            Brusselsesteenweg 199
            9090 Melle
            tel. 078/35.35.34
            fax 09/263.48.74
            Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!

Een goede leverancier (facturatiedienst) is Luminus.

Last edited by Guest42; 11 augustus 2015, 07:34.

Comment

Hey juppekes

Bedankt allemaal voor de reacties

Ik ben nu toch al een heel stuk wijzer.

Ik zal dus eens contact opnemen met Eandis om het gas en de teller binnen te krijgen, daarna zal het dus een zoektocht zijn naar de juiste leverancier.

Ik heb hier en daar al eens rondgekeken en ik heb wel meer dan 30 verschillende tarieven gevonden, niet alleen verschillende leveranciers maar ook verschillende tarieven bij dezelfde leverancier.

Voorlopig kook ik elektrisch en vermoedelijk zal dat ook zo blijven.
              Bootjes

Comment

Hier eens een simulatie gemaakt per leverancier en voor een gemiddelde woning,
                ik heb 2.000 M³ genomen is gelijk aan een dikke 23.000 Kwh. Kost je in totaal 1.200€ per jaar.
                Persoonlijk zou ik voor Luminus Click gaan, gewoon de meest correcte met de gemakkelijkste communicatie,
                is niet echt de goedkoopste, maar het prijsverschil is te verwaarlozen en de service is top.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  je mist begrip
                  na 1 a 2 jaar vervallen de kortingen en ga je naar het 'normale' tarief. Dus verander ik en heb ik weer winst tov het normale tarief. Aangezien overschakelen niets kost zou je dom moeten zijn om het niet te doen.
                  Het kost me elk jaar 10 minuten werk dat vergelijken en invullen van contract. En zelfs zonder kortingen kan het interessant zijn om dit jaarlijks te doen.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar dan moet je ook in mindering brengen al de kortingen of voordelen dat een leverancier geeft als je langer dan bijvoorbeeld 1 of 2 jaar klant blijft.
                  welke voordelen heb je dan als dank om langer te blijven? Ik heb er nog nooit een betere voorwaarden weten geven op het einde van mijn contract. Anders zou ik er wel bij gebleven zijn.

Comment

Inderdaad, ik vind ook geen echte voordelen door langer te blijven, de voordelen worden aangeboden vóór je het contract afsluit en duren enkel tijdens die periode (soms ook maar voor het eerste jaar).

Wel, zoals bij Luminus bv. een soort bonus als je minder verbruikt hebt dan het jaar ervoor.

In plaats van stilzwijgend je contract te laten verlengen kan je beter opzeggen en een nieuw contract aangaan, dat kan soms zelfs bij dezelfde leverancier maar dan mis je ' nieuwe klant ' kortingen. Wel, een nieuw contract aangaan staat gelijk aan opzeggen bij je oude leverancier, wel tijdig doen.

Uiteraard wel opletten dat je appelen met appelen vergelijkt, het heeft weinig zin 20 % korting te krijgen als de prijs per eenheid 25 % duurder is dan elders.

Comment

Working...
                    X